Gjest manjana Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Vi har så lyst å dra på camping med tulla en helg, men er litt usikker om det er for tidlig? noen med erfaring her, da blir jeg glad for tips. takk for svar 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ssi Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Både min søster og jeg var med på teltturer fra vi var ca. 1 år gamle. Og det gikk bra det. Hvis dere skal bo på campingplass er det ikke noe problem, er litt mer skeptisk hvis dere skal ut i skauen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
calendula Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Alle våre 3 barn har vært på telttur før de var en måned gammel. Det går helt fint og ungene trives godt på tur. Viktig utstyr er varm sovepose og 2 sett med ullklær. Ullundertøyet brukes på dagtid etter behov om om natten. Husk lue selv om det er sommer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
calendula Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Alle våre 3 barn har vært på telttur før de var en måned gammel. Det går helt fint og ungene trives godt på tur. Viktig utstyr er varm sovepose og 2 sett med ullklær. Ullundertøyet brukes på dagtid etter behov om om natten. Husk lue selv om det er sommer. Vi ligger forresten aldri på campingplass men har ikke møtt på noen problemer med ungene pga det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Det høres ut som en strålende ide! Husk nok varme klær, og kom dere ut i naturen. Ikke for tidlig, synes 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Selv spedbarn kan være med på telttur, så jeg ser ingen grunn til at det ikke skulle gå helt fint 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest manjana Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 tusen takk alle sammen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Vi har overnattet i telt i skogen siden før minstemann var to år, og ser ingen problemer med det. Skjønner ikke helt hvorfor enkelte mener man må holde seg til campingplasser. Eneste problemet må være om mor og far sover så tungt at yngstemann kommer seg ut av teltet på egen hånd uten at noen merker det... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest manjana Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Vi har overnattet i telt i skogen siden før minstemann var to år, og ser ingen problemer med det. Skjønner ikke helt hvorfor enkelte mener man må holde seg til campingplasser. Eneste problemet må være om mor og far sover så tungt at yngstemann kommer seg ut av teltet på egen hånd uten at noen merker det... vi har tenkt å ta med oss campingsenga/reiseseng ,så er vi sikret.Lyst å prøve campingplass siden vi skal på legoland til høsten.Hun er veldig var for lyder, så vi er spent om hun får sovet i alt levenet på campingtur:0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Da jeg var lita farta vi rundt i telt. Lillebroren min rakk i hvert fall ikke å bli 2 år før vi gjorde det. Husker ikke at det var noe problemer i det hele tatt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dolores77 Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Det skulle da gå greit Vet om ei som hadde med ungen sin på 14 mnd på telttur, gikk helt fint det Selv skal vi på campingvogntur med vår 2 åring. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest manjana Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Det skulle da gå greit Vet om ei som hadde med ungen sin på 14 mnd på telttur, gikk helt fint det Selv skal vi på campingvogntur med vår 2 åring. åh,skulle gjerne hatt campingvogn...mye greiere:0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dolores77 Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 åh,skulle gjerne hatt campingvogn...mye greiere:0) Ja, mye lettere Har ikke campet i telt med ungen før, men tror det hadde blitt litt travelt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 åh,skulle gjerne hatt campingvogn...mye greiere:0) Mye mer sjarm med telt, da! Selv om jeg selvfølgelig ser at campingvogn gir høyere komfort, særlig om været skulle bli dårlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Mye mer sjarm med telt, da! Selv om jeg selvfølgelig ser at campingvogn gir høyere komfort, særlig om været skulle bli dårlig. Mye mindre styr med campingvogn. Stopper vi og skrur ned beina, så har vi hele hytta med oss, alt på faste plasser, uten å måtte styre med en eneste liten ting. Det er bare å skru på gassen, koke kaffe og lage mat. Det er likesom sneglen, en har huset på ryggen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Mye mindre styr med campingvogn. Stopper vi og skrur ned beina, så har vi hele hytta med oss, alt på faste plasser, uten å måtte styre med en eneste liten ting. Det er bare å skru på gassen, koke kaffe og lage mat. Det er likesom sneglen, en har huset på ryggen. Joda, ser den, men som opplevelse er telt mer eksotisk! :-) Selv styrer jeg effektivt unna campingplasser, som jeg har lite sans for. Foretrekker hytte ELLER telt i skogen/fjellet :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Joda, ser den, men som opplevelse er telt mer eksotisk! :-) Selv styrer jeg effektivt unna campingplasser, som jeg har lite sans for. Foretrekker hytte ELLER telt i skogen/fjellet :-) ''Joda, ser den, men som opplevelse er telt mer eksotisk! :-)'' Ja, når det er fint vær og solen skinner! Vi har hatt mange fine opplevelser med campingvognen. For oss er telt ikke noe alternativ, fordi jeg er funksjonshemmet og kan ikke komme ned på bakken for å sove, eller bøye meg over et stormkjøkken for å lage mat f.eks. Dessuten vil mannen min ikke ligge i telt, punktum. Det har vi gjort en gang og det var nok i hans øyne. Jeg er selv vokst opp i en familie, hvor vi dro på telttur hver sommer far, mor og seks unger, vi hadde hver våre oppgaver ved oppsetting og nedtelting og alt gikk greit, sett med et barns øyne. Vi hadde mange fine turer og reiste hele landet rundt, da jeg ble voksen hadde jeg vært i alle landsdelene i Danmark, og det var det ikke mange andre som hadde vært på den tiden. Og jeg husker ingen regnværsdager, bare sol og badevær. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kosemor Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Telttur med små barn er ikke noe problem ;-) Vi var 2 familier på fjelltur med tilsammen 2 stk 4 åringer og 2 stk 1 åringer. Vi lå i telt i 3 netter og hadde det helt topp. Husk tynne ullkær - og gjerne en mygghatt eller myggnett av noe slag som barnet kan ha rundt seg hvis det blir mye innsekter. GOD TUR! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 ''Joda, ser den, men som opplevelse er telt mer eksotisk! :-)'' Ja, når det er fint vær og solen skinner! Vi har hatt mange fine opplevelser med campingvognen. For oss er telt ikke noe alternativ, fordi jeg er funksjonshemmet og kan ikke komme ned på bakken for å sove, eller bøye meg over et stormkjøkken for å lage mat f.eks. Dessuten vil mannen min ikke ligge i telt, punktum. Det har vi gjort en gang og det var nok i hans øyne. Jeg er selv vokst opp i en familie, hvor vi dro på telttur hver sommer far, mor og seks unger, vi hadde hver våre oppgaver ved oppsetting og nedtelting og alt gikk greit, sett med et barns øyne. Vi hadde mange fine turer og reiste hele landet rundt, da jeg ble voksen hadde jeg vært i alle landsdelene i Danmark, og det var det ikke mange andre som hadde vært på den tiden. Og jeg husker ingen regnværsdager, bare sol og badevær. '' Og jeg husker ingen regnværsdager, bare sol og badevær.'' Slik husker jeg somrene også :-). Likevel husker jeg vi tegnet mer i enkelte perioder enn andre... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chezka Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Det er da intet problem Vi dro på første telttur (lavvo) med lillegutt da han var 8 mndr, og har siden vært på tur flere ganger. I begynnelsen brukte vi voksiposen som sovepose, og myggnetting over reisesenga som vi hadde med. Hadde med bæremeis som også ble brukt som barnestol. Litt mer styr å ha med seg smårollinger, men du verden så gøy! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.