Gjest vanligvis ryddig men ikke nå Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Rydder dere ekstra om barna skal ha med seg venner hjem fra skolen? I det siste har vi vært en del ute etter jobb og det er mye rot her og der. Jeg rydder unna i full fart det verste når mine barn får besøk. Er det nødvendig? Regarer barn på sånnt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Jeg føler mer behov for å rydde _etter_ barn har vært på besøk.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 De barna som har vært på besøk hos oss har ikke reagert om det ikke har vært helt strøkent, nei. For øvrig er jeg enig med sjøstjerna: Jeg føler også mer behov for å rydde _etter_ at barna har hatt besøk... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
200eek Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 *ler* Jeg har i allefall hørt mange voksne si at ungene deres kommer hjem og i en eller annen setting sier "der var det rotete der" Så ja, min erfaring er at barn faktisk legger merke til sånt Om du skal gidde å bry deg om DET, det er jo et annet spørsmål 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FruH Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Unger legger nok merke til slikt, ja. Husker en gutt en av mine gutter hadde med hjem, en gang. Moren var kjent for å ha fullstendig støv på hjernen. Det var fredag, og jeg hadde vasket og ryddet, og syns selv det så ganske bra ut. Hvorpå denne gutten kommer inn av døra, ser seg om og utbryter med et lykkelig smil: "Oi, her var det jammen rotete!" Det var nok ikke ment som kritikk, men jeg må innrømme at jeg følte meg litt fornærmet der og da.Men alle har jo en viss standard å holde seg til, og jeg må jo innrømme at det er litt mer orden og system i sakene nå, enn den gangen da jeg var alene med tre gutter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Støvpåhjernen Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Skal innrømme at jeg liker at det er ryddig når folk kommer, selv om det "bare" er en klassekamerat. Men det blir umulig med vennebesøk hvis det skal være strøkent hele tida, så jeg legger heller lista lavere. Men badet skal være reint! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Italy woman Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Her er det kaos. Og ungene går ut og inn. Jeg vil tro at vi har det mer rotete enn snittet. Men ungene liker best å være her. Så da må det jo være trivelig på en måte likevel tenker jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Nei, jeg tenker ikke på å rydde før "vanlig" barnebesøk! Oppfordrer noen ganger barna til å rydde før planlagt besøk, men det virker så som så. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Jeg er nok over middels rotete av meg, og har unger på besøk så og si hver eneste dag. Det kan godt tenkes at ungene synes det er rotete, men så lenge de velger å komme så får de bare tåle det 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Jeg gjør det bare dersom det er _virkelig_ ille. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Nei, vi rydder ikke for at ungene skal ha med seg venner hjem. Skolebarna kommer alltid hjem før oss, og av og til er det bombet her.... jeg synes av og til det er litt flaut - men naboungene trives hos oss, så da tenker jeg at ikke det gjør så mye. LIkevel - det sitter litt i meg at jeg som barn var flau over at vi hadde det rotete, og jeg vil ikke ha det SÅ rotete at barna våre er flaue. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flimmer1365381250 Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Jeg husker fra jeg var barn at min beste venninne bestandig hadde det rotete hjemme, og at det luktet bleiebarn der... Jeg likte dårlig å være på besøk der på grunn av det, men jeg sa jo selvfølgelig aldri noe om det... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dolores77 Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Spørs jo hvor store de er. Kanskje de sladrer til mamma 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Jeg rydder ofte litt ekstra om JEG skal få besøk. Om snuppa får besøk så blåser jeg i det. (Men ho har jo besøk mange ganger i uka. Så det hadde jo vært en strålende måte å holde huset strøkent på til enhver tid....) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Jeg merker at hele problemstillingen om hva man gjør eller ikek gjør på forhånd "dersom barn skal ha meg seg venn hjem etter skolen" ikke lenger er en relevant problemstilling;-) Her går de hjem til hverandre i hytt&gevær uten at dette på noen som helst måte er forhåndsannonsert til foreldrene i god nok tid til å rydde. Men 'før' brukte jeg å ta en kjapp ryddings ved behov, men ikke nødvendigvis så nøye ssom hvis det skulle komme voksne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Her er det besøk etter skolen nesten hver dag, men vi har det ikke strøkent til en hver tid. Jeg tenker litt på at det ikke skal være totalt bomba fordi jeg selv ikke ville likt å komme hjem til andres rotehus. Men full kontroll får jeg ikke ettersom barna går på skolen etter at vi voksne har reist på jobb og selv om jeg prøver å lære dem å rydde bort frokosttallerkner og dyner før de går, er det slett ikke alltid at det er gjort.... Men som sagt er det nesten alltid barn på besøk her, så det virker ikke som de tar seg så nær av det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Unger legger nok merke til slikt, ja. Husker en gutt en av mine gutter hadde med hjem, en gang. Moren var kjent for å ha fullstendig støv på hjernen. Det var fredag, og jeg hadde vasket og ryddet, og syns selv det så ganske bra ut. Hvorpå denne gutten kommer inn av døra, ser seg om og utbryter med et lykkelig smil: "Oi, her var det jammen rotete!" Det var nok ikke ment som kritikk, men jeg må innrømme at jeg følte meg litt fornærmet der og da.Men alle har jo en viss standard å holde seg til, og jeg må jo innrømme at det er litt mer orden og system i sakene nå, enn den gangen da jeg var alene med tre gutter. ''Det var fredag, og jeg hadde vasket og ryddet, og syns selv det så ganske bra ut. Hvorpå denne gutten kommer inn av døra, ser seg om og utbryter med et lykkelig smil: "Oi, her var det jammen rotete!"'' *LOL* Kunne vært hos oss også! Jeg har trodd at barn ikke la merke til rot. Mine barn plages i hvert fall ikke av rot (derfor ser de heller ingen grunn til å rydde, i hvert fall ikke uten mildt press fra mor...) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Prøvde vel det i begynnelsen da barna hadde med venner hjem, men har gitt opp. Det flyr barn inn og ut her hele uken gjennom, så nytter ikke å holde det ryddig. De får bare tåle det. Men kunne ønske vi alle var litt flinkere til å rydde etter oss, for jeg er vokst opp med et rent og ryddig hjem. Det var kanskje en avis i sofaen, og det var rotet i stua liksom. Slik er det altså ikke her, dessverre :-( Men, så hadde ikke jeg så ofte med venner hjem som barna mine har, så jeg trøster meg med at barna tross alt har det kjekt med masse vennebesøk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Rydder ikke når barna har med venner hjem fra skolen. Det er nesten hver dag, og jeg har ikke tid til å holde det så strøkent. Skal vi ha "vikitge" gjester rydder vi. -jeg rydder ikke før søstra mi stikker innom heller... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uuuuuuuuf Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Prøvde vel det i begynnelsen da barna hadde med venner hjem, men har gitt opp. Det flyr barn inn og ut her hele uken gjennom, så nytter ikke å holde det ryddig. De får bare tåle det. Men kunne ønske vi alle var litt flinkere til å rydde etter oss, for jeg er vokst opp med et rent og ryddig hjem. Det var kanskje en avis i sofaen, og det var rotet i stua liksom. Slik er det altså ikke her, dessverre :-( Men, så hadde ikke jeg så ofte med venner hjem som barna mine har, så jeg trøster meg med at barna tross alt har det kjekt med masse vennebesøk. Oppvokst med et ryddig hjem... men nå skal vi ikke ha samme forventningene som man kunne ha før. Før var ofte mor hjemmeværende og hadde bedre tid til å holde det ryddig hjemme. Nå jobber de fleste ofte fullt og er slitne når de kommer hjem, må lage middag og rekker kanskje bare rydde litt... Ligger ofte på etterskudd jeg, både hva gjelder klesvask og rydding. Prøver være flink til å ha inn i oppvaskmaskinen etter at vi har spist, så det ikke blir liggende, men titt og ofte slurver vi og skal liksom ta det i morgen pga vi blir så trøtte både jeg og mannen... og plutselig har det hopet seg opp en haug med oppvask på kjøkken og smulete benk. Og ungen som har griset på gulvet så det ser ut som vi ikke har vasket på ukesvis... En må bare senke krava 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.