Gjest Liker ikke data, men det må til.... Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Er klar over at dette er feil forum, men ser at mange får gode svar her inne. Jeg er under opplæring i nye dataprogram på jobben og får helt panikk innimellom. Jeg bruker data hver dag på jobb, men disse programmene forstår jeg bare ikke. Det er vel bare sånn at ting tar tid og jeg er litt utolmodig, men jeg er så redd for ikke å klare jobben etter vi begynte med dette. Noen som har hvert i lignende situasjoner eller bare har et godt råd eller to??? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Pust med magen! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Du er fremdeles i opplæring - det er bare å ta tiden til hjelp. Gjør som trollemor sier, når panikken tar deg - pust med magen. Når jeg er i gang med nye ting, synes jeg det er greit å notere ned små ting for å huske bedre. Kanskje det kan hjelpe deg? Og ikke forvent at du skal kunne alt med en gang - det går ikke. Og kanskje det som du ikke kan er noe kollegaen din kan, og omvendt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Tenk over på hva du har lært av programmet, dette blir en slags repetisjon. Vær nysgjerrig på resten. Kanskje du kan lese i brukerveiledningen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Kanskje det hjelper å gå ett steg tilbake? Notere ned nye ting. Ta print screen og kopier inn i word og skriv ut. Da ser du skjermbildet og kan lage notater på arket. Kanskje det kan hjelpe deg til å huske akkurat hvilke funksjoner dette skjermbildet har? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Skriv oppskrifter til deg selv og følg dem slavisk de første gangene du bruker programmet. Så hiver du oppskriften når du merker at du ikke ser på den lenger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Slapp av. Det finnes garantert langt større idioter enn deg som har klart dette før! ;-) Ikke alle dataprogram er like intuitive og furnuftig designet. Så det behøver jo ikke bare være du som er dum... Noen ganger blir man forvirret fordi måten man blir opplært på fungerer dårlig. F.eks. at en eller annen nerd fyker gjennom programmet uten at man selv har noe kontroll på tempo, mus eller tastatur. Krev å får kontroll over tastaturet og gjøre _alt_ selv. Selv om det tar lengre tid. Krev også tid til å notere. Om det ikke følger med instruksjonsmanulen, kan det hjelpe å lage et kart over program, menyer og funksjoner. Ta deg tid til å lære tingene, i stedet for å fyke like forvirret gjennom hver gang. I lengden er dette mest effektivt og adrenalinbesparende. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hvordan beholde roen når man får helt hetta? Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Slapp av. Det finnes garantert langt større idioter enn deg som har klart dette før! ;-) Ikke alle dataprogram er like intuitive og furnuftig designet. Så det behøver jo ikke bare være du som er dum... Noen ganger blir man forvirret fordi måten man blir opplært på fungerer dårlig. F.eks. at en eller annen nerd fyker gjennom programmet uten at man selv har noe kontroll på tempo, mus eller tastatur. Krev å får kontroll over tastaturet og gjøre _alt_ selv. Selv om det tar lengre tid. Krev også tid til å notere. Om det ikke følger med instruksjonsmanulen, kan det hjelpe å lage et kart over program, menyer og funksjoner. Ta deg tid til å lære tingene, i stedet for å fyke like forvirret gjennom hver gang. I lengden er dette mest effektivt og adrenalinbesparende. mvh Tusen takk for gode svar alle sammen!!! Jeg er nok litt den typen som får litt panikk og er redd for ikke å lære fort nok. Har en tendens til å tro at andre forventer at det skal sitte raskt. Nei dum er jeg ikke, men stille litt for store forventninger til meg selv, det gjør jeg nok! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.