Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da hadde dem vel drukna for lenge sida av alt det dårlige været her og da. Blir jo skylt ned på bakken, og blir liggende i pytter.

Det tar ganske lang tid før de poffer av ild, så de tåler en god del.

Det er da vel noe annet enn å bli skylt ned i do/kloakkrør?

Skrevet

What???!!!

Vi skyller sikkert ned fire-fem flåtter i dass i snitt hver dag - og de forsvinner jo i sluket... Kan ikke begripe at de kan kravle seg opp igjen!

Mye arbeid å "tenne på" fem flått om dagen også ;-/

Jeg sier bare mikrobølgeovn jeg:-)

Morsomt å høre når de sprekker!!

candyqueen_83
Skrevet

Jeg har nok mest tro på å brenne.

Gjest togli
Skrevet

Det høres helt utrolig ut at noen levende vesener skal overleve drukningsdøden. Så jeg tror ikke noe på at de må brennes:-)

Nei, virker litt vel merkelig... Hvis man ikke skyller dem ned i do, så skjønner jeg det - men når de skylles ned! Nei, det kan bare ikke gå an....

Gjest togli
Skrevet

Jeg sier bare mikrobølgeovn jeg:-)

Morsomt å høre når de sprekker!!

Æsj!!

Gjest prust
Skrevet

Her er flått så vanlig at vi ser dem på oss flere ganger i uka som regel.

Pleier å sjekke ungene om kvelden, men husker det ike alltid.

Jeg pleier alltid å knuse flåtten mellom neglene og så skylle den ned i vasken etter at den er knust. Har aldri prøvd å brenne den!

Skrevet

Det er vanlig å få en prikk der, og en liten hevelse. Som et stikk eller bitt :). Det går over. Rens godt med pyrisept, og hold selvfølgelig øye med stedet ift. problemer som kan oppstå.

Skrevet

''Det er da vel noe annet enn å bli skylt ned i do/kloakkrør?

''

Det står ikke fullt av vann i kloakkrørene, vet du. Man skyller ned dritten med ca. 10 liter fra sisternen, men resten av tiden er det luftig (men fuktig) i rørene. Det er på samme måten rotter kommer seg opp i folks toaletter...

Skrevet

Det eneste "dyret" i senga mi er på jobb for ørtiende uke nå.. ;0P Men jeg sover for åpent vindu og dør og har skogen ved husveggen. Kanskje den flagra inn med vinden.. Eller så krabba den opp når jeg luka i går. Men jeg kan ikke huske å ha sett den når jeg la meg.

Jaja. Den rakk ikke bli fet i alle fall.

''Eller så krabba den opp når jeg luka i går.''

Det er typisk sånn man får flått. Den sitter på gresstrå eller busker og venter på et "vertsdyr". Den hopper over på beina eller armene dine, og kravler rundt til den finner et OK sted :-p

Mange myggstifter skal hjelpe mot flått, forresten.

Gjest togli
Skrevet

Ops! Du har ikke lenge igjen.

Da skulle både ungene og jeg vært daue forlengst :-/

Jeg tror vi er immune ;)

Skrevet

''Det er da vel noe annet enn å bli skylt ned i do/kloakkrør?

''

Det står ikke fullt av vann i kloakkrørene, vet du. Man skyller ned dritten med ca. 10 liter fra sisternen, men resten av tiden er det luftig (men fuktig) i rørene. Det er på samme måten rotter kommer seg opp i folks toaletter...

Da må det i så fall være verdens mest levedyktige småkryp:-)

''Lium anbefaler å ta livet av flåtten med sprit, klippe den i to eller spyle den ned i do etter at den har løsnet.''

sier veterinær Lium.

http://www.adressa.no/nyheter/sortrondelag/article1345764.ece

Skrevet

Da må det i så fall være verdens mest levedyktige småkryp:-)

''Lium anbefaler å ta livet av flåtten med sprit, klippe den i to eller spyle den ned i do etter at den har løsnet.''

sier veterinær Lium.

http://www.adressa.no/nyheter/sortrondelag/article1345764.ece

Jeg moser dem som regel, enten med noe hardt eller med fingerneglen. Men de dør IKKE av å bare klemmes mellom fingrene. De jeg plukker av katten, som har sittet noen dager, er så oppblåst og full av blod at det blir litt klinete og ekkelt uansett hvordan jeg dreper dem :-p

Skrevet

Jeg moser dem som regel, enten med noe hardt eller med fingerneglen. Men de dør IKKE av å bare klemmes mellom fingrene. De jeg plukker av katten, som har sittet noen dager, er så oppblåst og full av blod at det blir litt klinete og ekkelt uansett hvordan jeg dreper dem :-p

Det går vel an å legge dem på gulvet og tråkke på dem med en sko?

Skrevet

Det går vel an å legge dem på gulvet og tråkke på dem med en sko?

''Det går vel an å legge dem på gulvet og tråkke på dem med en sko?''

Jeg har ikke prøvd, men hvis man har sko med hard såle så bør vel det gå bra. Jeg liker bare å være helt sikker på at den er død, høre at det knaser og se at den ikke rører seg. Vil ikke at den skal krype ned i en gulvsprekk og sette seg på en i familien igjen...

Skrevet

Jeg husker en natt jeg klappet katten min som lå ved siden av meg. Og da kjente jeg en slik oppblåst kul ved det ene øret. Jeg var halvveis i ørska, trøtt og fæl, men dro den løs og tittet på den et lite øyeblikk, før jeg la den på nattbordet...Det var en flått som var stor og tykk:-( Men den lå på nattbordet om morgenen også - stein død :-)

Gjest togli
Skrevet

Jeg husker en natt jeg klappet katten min som lå ved siden av meg. Og da kjente jeg en slik oppblåst kul ved det ene øret. Jeg var halvveis i ørska, trøtt og fæl, men dro den løs og tittet på den et lite øyeblikk, før jeg la den på nattbordet...Det var en flått som var stor og tykk:-( Men den lå på nattbordet om morgenen også - stein død :-)

Når de har sugd nok blod så dør de... Den ene katten vår drar inn haugevis med flått mens den andre nesten aldri har det... Hvitløk i kattematen hjelper faktisk ganske godt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...