Gå til innhold

Hyttetur og forholdsregler

Gjest feigt å ta forholdsregler?

Anbefalte innlegg

Ferien nærmer seg, og i morgen reiser oldemor, bestemor, mor og en nesten to år gammel gutt på hytta. Minstemann er i dag ganske grundig forkjøla, men mor mener det er helt unødvendig å ta med nesedråper til ham, da han aldri før har vært syk. Det er ikke noe døgnåpent apotek i nærheten av hytta, og flere timer å kjøre til nærmeste legevakt om gutten skulle bli dårligere.

Moren ble småsur da noen mente at hun burde ta med nesedråper, og mente at man ikke kunne holde på å forvente problemer.

Synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ørebetennelse er ikke gøy

Jeg passer alltid på å ha med nesespray. Blir de tette og kanskje begynner å få vondt i ørene er det kjempeviktig med nesespray for å få bort ørebetennelsen. Så det er absolutt ikke feigt men idiotisk og ikke ta det med. Det tar heller ikke noe plass i bagasjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja: hva i all verden er det å lage styr for?

For meg er det helt vanlig å tenke "hvis om" og så pakke med en liten "lege-pose" i tillegg til at vi har bandasjer og sånt på hytta fra før

En nesespray og en pilleeske og sånn tar jo bare en mini plass i en veske, så jeg skjønner ikke hva som er problemet med å ta det med

Better safe then sorry liksom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en filleting å lage en sak ut av! Selvfølgelig tar man da vel med nesesprayen, gutten ER jo forkjølet jo!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt har jeg alltid stående på hytta i tilfelle noen skulle bli sylte forkjøla. Skulle bare mangle. Mora her høres noe fjern ut spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

?!? Jeg trodde at nesespray, smertestillende/febernedsettende, plaster osv var standardutstyr på alle turer, både med og uten forkjølte personer? Har en fin boks med rødt lokk som flyttes mellom campingvogn, hytte og båt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mrs. Wallace

Vi har også et stykke til nærmeste apotek eller legevakt på hytta, og derfor har vi skapet fullt av kjekke ting i tilfelle noe skulle oppstå: Nesespray, plaster, smertestillende tabletter, sårvask, allergitabletter, hydrokortison, isposer, flåttpinsett o.l.

Det er ikke å være hysterisk, det er å være smart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Er noen forkjølet, har vi alltid med nesespray, selv om den sjelden brukes. Det er pyton å ikke få sove fordi en er tett i nesa :-(, og enda verre er det hvis det går over i øreverk og en ikke får åpnet kanalen i øret.

Ellers pleier jeg alltid ha med paracet, xylocain, allergitabletter og plaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg passer alltid på å ha med nesespray. Blir de tette og kanskje begynner å få vondt i ørene er det kjempeviktig med nesespray for å få bort ørebetennelsen. Så det er absolutt ikke feigt men idiotisk og ikke ta det med. Det tar heller ikke noe plass i bagasjen.

Nå er det vel viktig med nesedråper - og ikke nesespray - når det gjelder ørebetennelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fargeklatten

Vi har aldri brukt nesedråper eller nesespray på våre unger når de har vært forkjølet. Derimot har vi alltid med paracett for barn i tilfelle det utvikler seg til sterkt feber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ethvert problem kan man jo ikke ruste seg mot til enhver tid, men det er jo helt åpenbart at helt "elementære" ting har man da med seg på tur når man reiser med små barn! Selv om vi aldri _forventer_ feber eller smerter har vi jo alltid med paracet f.eks. Og allergimedisin og nesespray. Fordi alternativet, altså å IKKE ha med seg noe når ungene faktisk blir syke og trenger det, det er ikke noe særlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''...mor mener det er helt unødvendig å ta med nesedråper til ham, da han aldri før har vært syk.''

Javel, men nå ER han altså forkjøla. Da tar man vel med det man kan få bruk for, hvis det ikke finnes på hytta fra før.

Det er jo ikke snakk om å ta med båre, overlevelsesdrakt og et års forbruk av medisiner, bare litt nesespray og denslags.

Fatter ikke at det kan være noe å lage problemer av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel tilbøyelig til å tro at mor var i dårlig humør eller bare svarte uten å tenke seg om - og så må følge opp og forsvare det for å ikke miste ansikt.

Det skjer fort at man sier mye rart som ikke er helt gjennomtenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ørebetennelse er ikke gøy

Nå er det vel viktig med nesedråper - og ikke nesespray - når det gjelder ørebetennelse.

Du kan da like godt bruke nesespray som nesedråper mot tett nese. F.eks otrivin.

Det viktigste er å få bort tettheten. Mange barn blir jo bare behandlet med nesespray og paracet møt ørebetennelse. Selv pleier jeg og være rask med nesesprayen når barna mine er tette, har inntrykk av at det forebygger betennelse i ørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det først jeg tenkte var at det blir krig på denne hytteturen :)

Er daingenting å bli sur for det. Det er helt vanlig og mest forsvarlig å ta forhåndsregler når man har barn med på tur. Jeg tar med temp-måler, feberdempende, plaster, kulltabletter, salve mot stikk, flått-middel osv osv. når jeg skal på tur med poden. Selv om jeg sjelden får brukt for noe av det, så er det kjekt å ha. Ser ikke problemet med å ta med nesedråper til en forkjøla unge. Ville hatt med mer enn bare det.. for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 2-åring som aldri før har vært syk? Hvorfor i all verden er det så vanskelig å ta med nesedråper, i det minste for 2-åringens egen komfort hvis han blir fryktelig tett og ikke får sove f.eks.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har dere jo dratt, men jeg synes det er merkelig å reagere som denne moren. Vi drar med oss alt mulig rart på ferie, selv om barnet er friskt ved avreise. "Bedre føre var" osv.

Men kanskje denne moren har fått litt forr mange "velmente" råd om barneoppdragelsen (les: korreks) slik at dette bare blir den siste dråpen? Eller kanskje hun tar det som en avvisende holdning fra gamle bestemødre og oldemødre som gruer seg for en hyttetur med en vrælende unge og helst skulle sett at moren og toåringen ventet hjemme til barnet var friskt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsningen ble å ikke si noe mere om det, men snike med seg nesedråper i bagasjen sånn for sikkerhets skyld:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også et stykke til nærmeste apotek eller legevakt på hytta, og derfor har vi skapet fullt av kjekke ting i tilfelle noe skulle oppstå: Nesespray, plaster, smertestillende tabletter, sårvask, allergitabletter, hydrokortison, isposer, flåttpinsett o.l.

Det er ikke å være hysterisk, det er å være smart.

''Det er ikke å være hysterisk, det er å være smart.''

Helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...