Gjest Har hatt hjerteinfarkt Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Saken er den at jeg jobber hver 2 helg og mannen min er da hjemme med barna. Helsen hans er ikke helt bra så jeg skulle ha bare jobbet i ukedagene pga at han ikke klarer å passe de.Men jeg vet at sjefen ikke lar meg jobbe mandag- fredag så lett. Kan jeg få lagen til mannen min om å skrive en legeattest der det står at han ikke kan ha ansvar for ungene alenepga at stresset ikke er bra for helsen han og levere den til sjefen min. Så kansje det ordner seg da 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest om dette Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Nei, det går nok ikke. Det er nok mange som har gode nok grunner for at de ikke kan jobbe helg, men du må nok heller lete etter en annen jobb uten helgejobbing hvis det ikke fungerer for dere nå. Tenk også på at hvis du ikke jobber helg er det noen andre som må jobbe den helgen for deg i tillegg til det de har fra før. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pessimistisk Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Du kan jo prøve, men mest sannsynlig får du vite at du kan finne deg en annen jobb. En jeg kjenner ble enke med et lite barn på 2 år. Hun jobbet skift og ba om å få arbeidstid bare i barnehagens åpningstid, men det var det var ikke mulig på den arbeidsplass. Hun byttet jobb, for hun fikk ikke barnevakt til barnet så mye utenom barnehagen, dessuten ville hun i perioder nesten ikke ha tid sammen med barnet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Jeg tror ikke du kan forvente at det ordner seg bare ved å få en legeattest. Legeattest er ikke mirakelmidler som kan fikse ethvert problem. Hvis jobben din er sånn at du må jobbe annenhver helg, så er det bare sånn. Hvis dere ikke får det til å fungere i heimen så ville jeg faktisk regnet med at du må finne deg en annen jobb dessverre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caloni Makaroni Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Skjønner situasjonen, men selv alenemødre/alenefedre må ta vakter utenom skolens/barnehagens åpningstider. Kanskje du kan få en ungdom til å hjelpe til med barna når du er på jobb? Det er alltids noen som har behov for å tjene noen slanter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barnevakt Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Nei, hvis helgejobbingen er en del av arbeidstiden din, så må du ta denne delen av jobben. For en kortere periode får dere skaffe annen barnevakt til barna når du jobber helg, slik du hadde måttet hvis du var alene med dem. Er det langvarig at han ikke kan se til barna sine alene, bør du vurdere å skifte jobb til en som ikke har helgejobb. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 I likhet med de andre som svarer deg her tror jeg ikke du kan regne med å få slippe helgejobbing hvis det inngår i turnusen din. Selv ikke med legeattest. Da må du skaffe deg barnevakt slik at mannen din slipper ansvaret for barna. Jeg kjenner flere tilfeller der enslige har måttet bytte jobb pga dette. Å jobbe når barnehage/skole har stengt kan by på utfordringer for enkelte. En enslig mor jeg kjenner er utdannet helsearbeider og jobbet på et sykehus. Hun hadde store problemer med å skaffe seg barnevakt i helger og på ettermiddag. Hun jobber nå som renholder for å slippe unna ugunstig arbeidstid. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.