Gå til innhold

Spørsmål på morgenkvisten

Gjest prust

Anbefalte innlegg

Gjest prust

Min søte 6-åring har nettopp våknet og sitter ved siden av meg og gjesper. Så spør hun:

"Mamma, hva er egentlig promp og fis laget av?"

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, ja det er mangt de små lurer på:-) Jeg har maaange ganger berget meg selv ved å spørre tilbake "ja hva tror DU....?" . Da får jeg ofte forklaringer som er bedre enn de jeg hadde kommet med:-) evt kan de bare fortelle hva de tror selv også kan man komme med "små justeringer" hvis det er absolutt nødvendig. Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha : ))

Ennå greit med sånne spørsmål ..... Litt mer avansert når 3 klassingen og jeg var på vei hjem fra skolen en dag ...mamma , hva betyr pule ????

Kremt !!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ha ha : ))

Ennå greit med sånne spørsmål ..... Litt mer avansert når 3 klassingen og jeg var på vei hjem fra skolen en dag ...mamma , hva betyr pule ????

Kremt !!!!!

Ja, hva svarer man? Som min venninne fortalte. Hun lå på alle fire ute i blomsterbedet i den flotte solfylte dagen, og de fleste andre naboene benyttet den flotte dagen til lignende utesysler. Plutselig står den fremmelige tolvåringen i verandadøra, instruert av en eldre storebror; og roper: Mamma, hva er orgasme for no? Min venninne sier hun aldri har rødmet så dypt noen gang, og tusler inn med jord på henden for å instruere sin fremmelige tolvåring om et av livets store mysterier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litt rart

Ja, hva svarer man? Som min venninne fortalte. Hun lå på alle fire ute i blomsterbedet i den flotte solfylte dagen, og de fleste andre naboene benyttet den flotte dagen til lignende utesysler. Plutselig står den fremmelige tolvåringen i verandadøra, instruert av en eldre storebror; og roper: Mamma, hva er orgasme for no? Min venninne sier hun aldri har rødmet så dypt noen gang, og tusler inn med jord på henden for å instruere sin fremmelige tolvåring om et av livets store mysterier.

Hmm, min 13åring har visst hva orgasme er i mange år, og som tolvåring ville han ikke stått og ropt etter meg et slikt spørsmål, selv ikke for å tøyse. Syntes det på alle måter var en rar og usannsynlig historie, men folk er vel forskjellige. Aner de hva det går i, er de vel for store til å spørre i den alderen, og da særlig mora. Ellers spør min sønn meg om en del, men de fortrekker å finne ut av det selv. Som mora hans er jeg den det er minst morsomt å fleipe med slikt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, min 13åring har visst hva orgasme er i mange år, og som tolvåring ville han ikke stått og ropt etter meg et slikt spørsmål, selv ikke for å tøyse. Syntes det på alle måter var en rar og usannsynlig historie, men folk er vel forskjellige. Aner de hva det går i, er de vel for store til å spørre i den alderen, og da særlig mora. Ellers spør min sønn meg om en del, men de fortrekker å finne ut av det selv. Som mora hans er jeg den det er minst morsomt å fleipe med slikt om.

Usannsynlig eller ikke, den er iallefall sann.

Er slett ikke sikker på at min egen tolvåring kunne svart på hva orgasme er, og jeg kunne nok godt fått et slikt spørsmål. Dog ikke i full offentlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Herlig! Og hva svarte du?

Som den realfaglige person jeg er, begynte jeg å forklare om maten som blir nedbrutt og tatt opp i magen, og at det som blir igjen reagerer med noe i magen og lager forskjellige gasser. noen av gassene inneholder svovel, og svovel lukter vondt...

Ventet vel egetnlig oppfølgingsspørsmål på det jeg sa, men det kom ikke... Tror vel kanskje ikke hun fikk med seg så mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som den realfaglige person jeg er, begynte jeg å forklare om maten som blir nedbrutt og tatt opp i magen, og at det som blir igjen reagerer med noe i magen og lager forskjellige gasser. noen av gassene inneholder svovel, og svovel lukter vondt...

Ventet vel egetnlig oppfølgingsspørsmål på det jeg sa, men det kom ikke... Tror vel kanskje ikke hun fikk med seg så mye..

He, he - kanskje det kommer flere spørsmål når hun har fordøyd informasjonen litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Hehe :-)

Min erfaring er at når ungene stiller slike spørsmål, kan man enten gi et fleipete svar og ta det som humor - le med dem, eller man kan bli en smule vitenskapelig og _virkelig_ gå i dybden og forklare, slik du har gjort. Den siste metoden virker ofte en smule dempende på oppfølgingsspørsmål, i hvert fall på mine barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...