Gjest prust Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Min søte 6-åring har nettopp våknet og sitter ved siden av meg og gjesper. Så spør hun: "Mamma, hva er egentlig promp og fis laget av?" :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Haha )) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Hehe, ja det er mangt de små lurer på:-) Jeg har maaange ganger berget meg selv ved å spørre tilbake "ja hva tror DU....?" . Da får jeg ofte forklaringer som er bedre enn de jeg hadde kommet med:-) evt kan de bare fortelle hva de tror selv også kan man komme med "små justeringer" hvis det er absolutt nødvendig. Ha en fin dag! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Herlig! Og hva svarte du? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hypoen Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Ha ha : )) Ennå greit med sånne spørsmål ..... Litt mer avansert når 3 klassingen og jeg var på vei hjem fra skolen en dag ...mamma , hva betyr pule ???? Kremt !!!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Jeg anbefaler prompeboken (lydbok) lest av Gustav Lorentzen. Der får hun alle forklaringer 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FruH Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Ha ha : )) Ennå greit med sånne spørsmål ..... Litt mer avansert når 3 klassingen og jeg var på vei hjem fra skolen en dag ...mamma , hva betyr pule ???? Kremt !!!!! Ja, hva svarer man? Som min venninne fortalte. Hun lå på alle fire ute i blomsterbedet i den flotte solfylte dagen, og de fleste andre naboene benyttet den flotte dagen til lignende utesysler. Plutselig står den fremmelige tolvåringen i verandadøra, instruert av en eldre storebror; og roper: Mamma, hva er orgasme for no? Min venninne sier hun aldri har rødmet så dypt noen gang, og tusler inn med jord på henden for å instruere sin fremmelige tolvåring om et av livets store mysterier. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest litt rart Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Ja, hva svarer man? Som min venninne fortalte. Hun lå på alle fire ute i blomsterbedet i den flotte solfylte dagen, og de fleste andre naboene benyttet den flotte dagen til lignende utesysler. Plutselig står den fremmelige tolvåringen i verandadøra, instruert av en eldre storebror; og roper: Mamma, hva er orgasme for no? Min venninne sier hun aldri har rødmet så dypt noen gang, og tusler inn med jord på henden for å instruere sin fremmelige tolvåring om et av livets store mysterier. Hmm, min 13åring har visst hva orgasme er i mange år, og som tolvåring ville han ikke stått og ropt etter meg et slikt spørsmål, selv ikke for å tøyse. Syntes det på alle måter var en rar og usannsynlig historie, men folk er vel forskjellige. Aner de hva det går i, er de vel for store til å spørre i den alderen, og da særlig mora. Ellers spør min sønn meg om en del, men de fortrekker å finne ut av det selv. Som mora hans er jeg den det er minst morsomt å fleipe med slikt om. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FruH Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Hmm, min 13åring har visst hva orgasme er i mange år, og som tolvåring ville han ikke stått og ropt etter meg et slikt spørsmål, selv ikke for å tøyse. Syntes det på alle måter var en rar og usannsynlig historie, men folk er vel forskjellige. Aner de hva det går i, er de vel for store til å spørre i den alderen, og da særlig mora. Ellers spør min sønn meg om en del, men de fortrekker å finne ut av det selv. Som mora hans er jeg den det er minst morsomt å fleipe med slikt om. Usannsynlig eller ikke, den er iallefall sann. Er slett ikke sikker på at min egen tolvåring kunne svart på hva orgasme er, og jeg kunne nok godt fått et slikt spørsmål. Dog ikke i full offentlighet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Herlig! Og hva svarte du? Som den realfaglige person jeg er, begynte jeg å forklare om maten som blir nedbrutt og tatt opp i magen, og at det som blir igjen reagerer med noe i magen og lager forskjellige gasser. noen av gassene inneholder svovel, og svovel lukter vondt... Ventet vel egetnlig oppfølgingsspørsmål på det jeg sa, men det kom ikke... Tror vel kanskje ikke hun fikk med seg så mye.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Som den realfaglige person jeg er, begynte jeg å forklare om maten som blir nedbrutt og tatt opp i magen, og at det som blir igjen reagerer med noe i magen og lager forskjellige gasser. noen av gassene inneholder svovel, og svovel lukter vondt... Ventet vel egetnlig oppfølgingsspørsmål på det jeg sa, men det kom ikke... Tror vel kanskje ikke hun fikk med seg så mye.. He, he - kanskje det kommer flere spørsmål når hun har fordøyd informasjonen litt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Som den realfaglige person jeg er, begynte jeg å forklare om maten som blir nedbrutt og tatt opp i magen, og at det som blir igjen reagerer med noe i magen og lager forskjellige gasser. noen av gassene inneholder svovel, og svovel lukter vondt... Ventet vel egetnlig oppfølgingsspørsmål på det jeg sa, men det kom ikke... Tror vel kanskje ikke hun fikk med seg så mye.. Hehe :-) Min erfaring er at når ungene stiller slike spørsmål, kan man enten gi et fleipete svar og ta det som humor - le med dem, eller man kan bli en smule vitenskapelig og _virkelig_ gå i dybden og forklare, slik du har gjort. Den siste metoden virker ofte en smule dempende på oppfølgingsspørsmål, i hvert fall på mine barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.