Gjest ufint Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Var innom et sted hvor de hadde bestemt seg for at kortet fra akkurat min bank skulle de ikke ta. Dette var et helt vanlig bankaxept & visa-kort - og gudene må vite hvorfor, de var ikke interessert i å diskutere det. I følge banken er det lite man kan gjøre så lenge de ikke har bankaxept og visa-merket, da har de egentlig sin fulle frihet til å bestemme som de vil hva de skal ta og ikke ta - noe som gjør kortbrukerlivet litt upraktisk (for å si det mildt) .. dersom dette skulle spre seg ville man jo måtte gå over til kontanter igjen eller skaffe seg flere bankkort fra forskjellige banker for sikkerhets skyld. Det skal jo også nevnes at de uten problemer tok alle andre bankaxept og visa-kort. Er det ingen lover som styrer dette? Er det lov å ha kortautomater uten bankaxept eller visa-merket? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Var det bankterminalen som ikke ville godta kortet ditt, eller var det betjeningen som sa du ikke fikk lov? mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ssi Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 På jobben hos meg har vi ofte problemer med kort fra Skandiabanken og Sparebank1, bl.a. at folk ikke får ta ut kontanter men bare betale varene, eller ikke får brukt kortet i det hele tatt. Da pleier vi å få melding fra support at sånn eller sånn kort ikke kan brukes i terminalen inntil videre. De siste dagene har postkontorene hatt problemer med DnB Nor og en annen bank som jeg ikke husker i farten. Litt kjipt å ikke få hentet oppkravspakke da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 På jobben hos meg har vi ofte problemer med kort fra Skandiabanken og Sparebank1, bl.a. at folk ikke får ta ut kontanter men bare betale varene, eller ikke får brukt kortet i det hele tatt. Da pleier vi å få melding fra support at sånn eller sånn kort ikke kan brukes i terminalen inntil videre. De siste dagene har postkontorene hatt problemer med DnB Nor og en annen bank som jeg ikke husker i farten. Litt kjipt å ikke få hentet oppkravspakke da. Vi har brukt Skandiabanken i flere år og har aldri hatt problemer med betalingen eller å få tatt ut kontanter hverken i butikk eller minibank. Vi bruker det også i utlandet uten problemer. Men vi har selvfølgelig alltid dekning på kontoen, det er vel det som egentlig er problemet, hvis folk ikke får bruke kortet sitt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ufint Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Var det bankterminalen som ikke ville godta kortet ditt, eller var det betjeningen som sa du ikke fikk lov? mvh Bankterminalen gav meg bare avvist (på tross av penger på kortet). Betjeningens svar var at de tok ikke slikt kort. I dag opplevde jeg det samme på en bensinstasjon, og da skjedde det jaggu med BÅDE skandiabank-kortet og gebyrfri visa-kortet jeg har i backup. 15 minutter tidligere og 30 minutter senere fungerte det helt fint andre steder. Ikke helt heldig i dagens anti-kontant/vekterstreik-tider. V 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ufint Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Vi har brukt Skandiabanken i flere år og har aldri hatt problemer med betalingen eller å få tatt ut kontanter hverken i butikk eller minibank. Vi bruker det også i utlandet uten problemer. Men vi har selvfølgelig alltid dekning på kontoen, det er vel det som egentlig er problemet, hvis folk ikke får bruke kortet sitt. Nei med 15 000 på konto var det ingen problemer hverken før eller etter vi gikk inn på stedene vi hadde problemer. Tok også kontakt med banken 5 minutter etterpå, de kunne ikke se noen forklaring på hvorfor. Dekningen var der, etc. Har vært kunde av Skandiabanken i over 10 år uten å oppleve tilsvarende noen gang. Men som jeg skrev under, i dag skjedde det samme med gebyrfri/santander-visa kredittkortet også - og det er jo ikke mange dagene siden BBS hadde store problemer - så det er muligens noe krøll utti systemene ... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Østfolding Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Bankterminalen gav meg bare avvist (på tross av penger på kortet). Betjeningens svar var at de tok ikke slikt kort. I dag opplevde jeg det samme på en bensinstasjon, og da skjedde det jaggu med BÅDE skandiabank-kortet og gebyrfri visa-kortet jeg har i backup. 15 minutter tidligere og 30 minutter senere fungerte det helt fint andre steder. Ikke helt heldig i dagens anti-kontant/vekterstreik-tider. V ''Bankterminalen gav meg bare avvist (på tross av penger på kortet). '' Minibanker er tomme for penger. Jeg skulle ta ut penger i går, og jeg kunne velge mellom svenske kroner og Euro, men altså ikke norske kroner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Nei med 15 000 på konto var det ingen problemer hverken før eller etter vi gikk inn på stedene vi hadde problemer. Tok også kontakt med banken 5 minutter etterpå, de kunne ikke se noen forklaring på hvorfor. Dekningen var der, etc. Har vært kunde av Skandiabanken i over 10 år uten å oppleve tilsvarende noen gang. Men som jeg skrev under, i dag skjedde det samme med gebyrfri/santander-visa kredittkortet også - og det er jo ikke mange dagene siden BBS hadde store problemer - så det er muligens noe krøll utti systemene ... Minibankene er tomme for penger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ufint Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 ''Bankterminalen gav meg bare avvist (på tross av penger på kortet). '' Minibanker er tomme for penger. Jeg skulle ta ut penger i går, og jeg kunne velge mellom svenske kroner og Euro, men altså ikke norske kroner. Men jeg skulle bare betale for varer ;-) Så når kortene bare fungerer når de ønsker det selv, og minibankene i tillegg er tomme - da begynner det å bli litt vanskelig .. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ufint Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Minibankene er tomme for penger. Skulle bare betale for varer jeg, ikke ta ut penger. Det endte dog med at jeg måtte jakte ned en minibank som fremdeles hadde penger, ta ut penger der, og betale kontant for varene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 ''Bankterminalen gav meg bare avvist (på tross av penger på kortet). '' Minibanker er tomme for penger. Jeg skulle ta ut penger i går, og jeg kunne velge mellom svenske kroner og Euro, men altså ikke norske kroner. men her var det snakk om betalingsterminalen på en bensinstasjon, ikke uttak fra en minibank.. betalingsterminalen kommuniserer jo elektronisk med banken for å få bekreftet om transaksjonen blir godkjent men det ble avvist... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 ''Var innom et sted hvor de hadde bestemt seg for at kortet fra akkurat min bank skulle de ikke ta. Dette var et helt vanlig bankaxept & visa-kort - og gudene må vite hvorfor, de var ikke interessert i å diskutere det'' Kan ikke tenke meg at det finnes noen lov... men det er jo den aktuelle bedriften som taper på at kundene blir misfornøyde...Så det burde være i bedriftens interesse å ha en kortterminal som takler alle typer kort... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ufint Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 ''Var innom et sted hvor de hadde bestemt seg for at kortet fra akkurat min bank skulle de ikke ta. Dette var et helt vanlig bankaxept & visa-kort - og gudene må vite hvorfor, de var ikke interessert i å diskutere det'' Kan ikke tenke meg at det finnes noen lov... men det er jo den aktuelle bedriften som taper på at kundene blir misfornøyde...Så det burde være i bedriftens interesse å ha en kortterminal som takler alle typer kort... Ja .. det er litt pussig. I tillegg så fungerte dette utmerket sist vi var innom, på samme terminal. Men enda mer pussig at jeg nå opplevde det samme en gang til, på et annet sted, og da med begge kortene, bare for å gå på utsiden til en minibank og alt fungerer fint. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Bankterminalen gav meg bare avvist (på tross av penger på kortet). Betjeningens svar var at de tok ikke slikt kort. I dag opplevde jeg det samme på en bensinstasjon, og da skjedde det jaggu med BÅDE skandiabank-kortet og gebyrfri visa-kortet jeg har i backup. 15 minutter tidligere og 30 minutter senere fungerte det helt fint andre steder. Ikke helt heldig i dagens anti-kontant/vekterstreik-tider. V Betjeningen kan ikke gjøre noe som helst med det. Du må ta opp problemet med banken din. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Men jeg skulle bare betale for varer ;-) Så når kortene bare fungerer når de ønsker det selv, og minibankene i tillegg er tomme - da begynner det å bli litt vanskelig .. Var det ikke noe krøll med betalingstjenestene her om dagen? (Ut over streiken.) mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ufint Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Betjeningen kan ikke gjøre noe som helst med det. Du må ta opp problemet med banken din. mvh Jepp, skjønner jo det (selv om jeg kunne ønsket meg et annet svar enn "vi tar ikke slike kort" om et vanlig bankkort), men banken svarte at de ikke kan gjøre noe så lenge terminalen på brukerstedet ikke er merket med bankaxept eller visa. Pussig situasjon! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ufint Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Var det ikke noe krøll med betalingstjenestene her om dagen? (Ut over streiken.) mvh Jepp, siste jeg fikk med meg fra BBS på nyhetene der var at de ikke klarte å finne grunnen - men at det var ok igjen. Kanskje det ikke var helt ok allikevel? Men skulle tro flere hadde merket det i så fall ... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
black wealch Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Det er ikke magnetstripa som ikke fungerer da? Det har jeg opplevd at begge kortene mine hadde ødelagt magnetstripe. Mens chipen fungerte, slik at kortet fortsatt kunne brukes der de tok chip. Husker jeg fikk mange rare feilmeldinger, som var vanskelig å tolke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Jeg vet ikke altså, annet enn at jeg også har til tider opplevd krøll med kortet. Funker fint andre steder, men så plutselig vil det bare ikke. Husker jeg sto på Vinmonopolet og betjeningen flirte meg opp i fjeset og sa at jeg ikke hadde dekning. Jeg trampet ut, bort i minibanken som var rett ved siden, tok ut flere tusen kroner og bladde saaaaakte igjennom bunken, mens jeg sa, åjoda, jeg hadde dekning, det er noe galt med terminalen deres, akkurat som jeg sa. Så ruslet jeg ut. Dette er ett lite sted, og dæven så service jeg har fått i ettertid. ;o) Sambo sitt kort vil ikke virke på chip i ene matbutikken her, men virker alle andre steder. Sambo selv mener at når kortet svikter, så er det tegn på at jeg har handlet nok, men jeg er ikke enig i det. *s* Det har vært stor belastning kanskje på terminalene i disse dager? Og BBS hadde jo noe tull. Flere steder fikk vi jo ikke betale kontant pga streiken. Uansett, jeg synes at betjeningen ikke bare skulle avfeid deg slik, de ønsker vel deg som kunde senere også, men noen er vel bare slik. Jeg setter det på dårlig-dag-kontoen. *raus* ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ufint Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Det er ikke magnetstripa som ikke fungerer da? Det har jeg opplevd at begge kortene mine hadde ødelagt magnetstripe. Mens chipen fungerte, slik at kortet fortsatt kunne brukes der de tok chip. Husker jeg fikk mange rare feilmeldinger, som var vanskelig å tolke. Nei dessverre, bruker chip - samme problem. Fungerer også fint alle andre steder utenom disse nå 2 stedene. Banken har foreløpig bare avfeid det med at man ikke kan forvente at det skal fungere i terminaler uten bankaxept/visa-merke - men det gjelder jo da mesteparten av terminalene på alle bensinstasjonene + flere andre, og har aldri vært noe problem før. Men klart, etter at problemet plutselig skjedde 1 gang på kort nummer 2 også holder jeg nesten en knapp på at BBS fremdeles har problemer, og har sendt inn sak til begge bankene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.