Gå til innhold

For den som måtte lure og "kjenne" meg her

Spirello

Anbefalte innlegg

Gratulerer!

Vi valgte topp nr 3 både på jenten og gutten de årene de ble født (ikke planlagt), men først nå på ungdomsskolen har gutten truffet en med samme navn som ham. Vi bor i Bergen, så det er nok av barn å treffe på sin vei. Så jeg mener at man ikke skal ta hensyn til topplisten, men velge det man selv ønsker. Linnea er et kjempeflott navn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Spirello

11

• morsan

8

• Mrs. Wallace

4

• mariaflyfly

3

Gjest prust

Gratulerer med graviditeten!!!!!!

Jeg liker Linnéa veldig godt - ellers er det mange fine navn på M: Margrethe, Maria, Mari, Maja, Mia, ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hyssj ;)

Iben som tidligere nevnt er fint.

Også et som er kjempefint er Lavina men ikke si det til noen, slik at det også kommer på navnetoppen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luna? Kanskje litt for spesielt, men hvis dere vll skille dere ut så ..

Finnes det andre stavemåter for linnea? Kanskje Lina? Eller Liva?

navn på M: Marie Maria, Malin...

"Luna" betyr måne på spansk... sånn hvis det har no å si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, spennende :-) Kos dere med resten av svangerskapet, prøv å nyte denne spesielle tida (om helsa tillater det)!

Mine favotittjentenavn gjennom alle år er på L er Lea(h) og Linnea, og på M er Maria og Maya / Maja, evt Mia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Benita

Victoria

Carola

Desiré

Sanne

Juliana

Henna

Henrietta

Aurora

Annika

Julia

Hedda

Tessa

Kia

Moah

Hannah

Meri

Mira

Neah

Nia

Saga

Tia

Thea

Venla

Enni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

''Vil gjerne ha et jentenavn på L.. Er ikke så veldig glad i tradisjonelle norske navn som Liv, Sigrid, Lise osv. De er fine de, men vil ikke kalle datteren min det. :) Eller åp M, eller noen andre hvis dere har noen fine navn dere vil dele. :)''

I forhold til de "spesifikasjonene" vil jeg gjerne foreslå

Livia

Linde

Lilly

Eller på M:

Maiken

Mariam

Molly

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalmeny

''Vil gjerne ha et jentenavn på L.. Er ikke så veldig glad i tradisjonelle norske navn som Liv, Sigrid, Lise osv. De er fine de, men vil ikke kalle datteren min det. :) Eller åp M, eller noen andre hvis dere har noen fine navn dere vil dele. :)''

Livia

Linde

Lilly

Eller på M:

Maiken

Mariam

Molly

Er det virkelig noen som heter Linde altså? Får sjekke det opp på SSB.

Når jeg hører navnet Molly så får jeg assosiasjoner til en tøydukke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest forslager

leah, lena, liv kristin, lone, live, line, lissen, maria magdalena, miriam, maren, monica, marte, mariella, mariell, minken, mira, milly, malle, merete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Ja, jeg kjenner noen som heter det. Synes det klinger ganske godt, jeg.

Molly er et vanlig navn i Sverige, men har ikke spredd seg så mye her ennå. Vet imidlertid om et par småjenter som har fått navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker på klesmerket "OddMolly"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dalmeny

Molly er et vanlig navn i Sverige, men har ikke spredd seg så mye her ennå. Vet imidlertid om et par småjenter som har fått navnet.

Hva med navnet Lykke da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet også om noen som heter Linde - kanskje det er den samme? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et m-navn som jeg synbes er fint, dersom man bruker riktig tonem, er Myrtel. Men det MÅ uttales med samme tonem som i "bønner", og ikke som i "bønder"! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så har jeg "Norsk personnamnleksikon", som inneholder atskillig flere navn enn ymse navnebøker:-)

Her er et knippe jentenavn på L som ikke er så ... eh... vanlige:

Lagertha, Lara (croft?), Larine, Laurentse, Laurette, Laurine, Lava, Lavine, Leedis, Leena, Leikny, Lenny, Leonharda, Lette, Levie, Levine, Lida, Liddy, Lidunn, Lidvor, Linbjørg, Linge, Linken, Linveig, Lisken, Lissi, Lita, Livny, Lodveig, Lolly, Lorentine, Lorentse (minner om Loran C, for den som husker denne saken med Berge Furre...), Lovine, Ludovike, Lukris, Lulla, Lydianna, Løssi.

Man skjønner hvorfor f eks Liv ble mer populært en disse! LOL!

Men jeg kom over disse to som ikke bare er sjeldne, men også ganske fine, synes jeg: Lilja, Lindis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livia

Linde

Lilly

Eller på M:

Maiken

Mariam

Molly

Må si meg enig i en av disse ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...