Lula Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Gratulerer! Vi valgte topp nr 3 både på jenten og gutten de årene de ble født (ikke planlagt), men først nå på ungdomsskolen har gutten truffet en med samme navn som ham. Vi bor i Bergen, så det er nok av barn å treffe på sin vei. Så jeg mener at man ikke skal ta hensyn til topplisten, men velge det man selv ønsker. Linnea er et kjempeflott navn! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Gratulerer med graviditeten!!!!!! Jeg liker Linnéa veldig godt - ellers er det mange fine navn på M: Margrethe, Maria, Mari, Maja, Mia, .... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hyssj ;) Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Iben som tidligere nevnt er fint. Også et som er kjempefint er Lavina men ikke si det til noen, slik at det også kommer på navnetoppen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Draketemmeren Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Lachelle er et fint Kinesisk navn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
200eek Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Luna? Kanskje litt for spesielt, men hvis dere vll skille dere ut så .. Finnes det andre stavemåter for linnea? Kanskje Lina? Eller Liva? navn på M: Marie Maria, Malin... "Luna" betyr måne på spansk... sånn hvis det har no å si 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Gratulerer så mye, spennende :-) Kos dere med resten av svangerskapet, prøv å nyte denne spesielle tida (om helsa tillater det)! Mine favotittjentenavn gjennom alle år er på L er Lea(h) og Linnea, og på M er Maria og Maya / Maja, evt Mia. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest iisu Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Benita Victoria Carola Desiré Sanne Juliana Henna Henrietta Aurora Annika Julia Hedda Tessa Kia Moah Hannah Meri Mira Neah Nia Saga Tia Thea Venla Enni 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 ''Vil gjerne ha et jentenavn på L.. Er ikke så veldig glad i tradisjonelle norske navn som Liv, Sigrid, Lise osv. De er fine de, men vil ikke kalle datteren min det. Eller åp M, eller noen andre hvis dere har noen fine navn dere vil dele. :)'' I forhold til de "spesifikasjonene" vil jeg gjerne foreslå Livia Linde Lilly Eller på M: Maiken Mariam Molly 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalmeny Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 ''Vil gjerne ha et jentenavn på L.. Er ikke så veldig glad i tradisjonelle norske navn som Liv, Sigrid, Lise osv. De er fine de, men vil ikke kalle datteren min det. Eller åp M, eller noen andre hvis dere har noen fine navn dere vil dele. :)'' I forhold til de "spesifikasjonene" vil jeg gjerne foreslå Livia Linde Lilly Eller på M: Maiken Mariam Molly Er det virkelig noen som heter Linde altså? Får sjekke det opp på SSB. Når jeg hører navnet Molly så får jeg assosiasjoner til en tøydukke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletia Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Leah? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest forslager Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 leah, lena, liv kristin, lone, live, line, lissen, maria magdalena, miriam, maren, monica, marte, mariella, mariell, minken, mira, milly, malle, merete 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Er det virkelig noen som heter Linde altså? Får sjekke det opp på SSB. Når jeg hører navnet Molly så får jeg assosiasjoner til en tøydukke. Ja, jeg kjenner noen som heter det. Synes det klinger ganske godt, jeg. Molly er et vanlig navn i Sverige, men har ikke spredd seg så mye her ennå. Vet imidlertid om et par småjenter som har fått navnet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Er det virkelig noen som heter Linde altså? Får sjekke det opp på SSB. Når jeg hører navnet Molly så får jeg assosiasjoner til en tøydukke. Jeg tenker på klesmerket "OddMolly".... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalmeny Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Ja, jeg kjenner noen som heter det. Synes det klinger ganske godt, jeg. Molly er et vanlig navn i Sverige, men har ikke spredd seg så mye her ennå. Vet imidlertid om et par småjenter som har fått navnet. Hva med navnet Lykke da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Gratulerer En av hver er flott! Live? Stemmer på Live, jeg og!!! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Samme her.. ;-) ...og her! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Ja, jeg kjenner noen som heter det. Synes det klinger ganske godt, jeg. Molly er et vanlig navn i Sverige, men har ikke spredd seg så mye her ennå. Vet imidlertid om et par småjenter som har fått navnet. Jeg vet også om noen som heter Linde - kanskje det er den samme? :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Et m-navn som jeg synbes er fint, dersom man bruker riktig tonem, er Myrtel. Men det MÅ uttales med samme tonem som i "bønner", og ikke som i "bønder"! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Forresten så har jeg "Norsk personnamnleksikon", som inneholder atskillig flere navn enn ymse navnebøker:-) Her er et knippe jentenavn på L som ikke er så ... eh... vanlige: Lagertha, Lara (croft?), Larine, Laurentse, Laurette, Laurine, Lava, Lavine, Leedis, Leena, Leikny, Lenny, Leonharda, Lette, Levie, Levine, Lida, Liddy, Lidunn, Lidvor, Linbjørg, Linge, Linken, Linveig, Lisken, Lissi, Lita, Livny, Lodveig, Lolly, Lorentine, Lorentse (minner om Loran C, for den som husker denne saken med Berge Furre...), Lovine, Ludovike, Lukris, Lulla, Lydianna, Løssi. Man skjønner hvorfor f eks Liv ble mer populært en disse! LOL! Men jeg kom over disse to som ikke bare er sjeldne, men også ganske fine, synes jeg: Lilja, Lindis. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 ''Vil gjerne ha et jentenavn på L.. Er ikke så veldig glad i tradisjonelle norske navn som Liv, Sigrid, Lise osv. De er fine de, men vil ikke kalle datteren min det. Eller åp M, eller noen andre hvis dere har noen fine navn dere vil dele. :)'' I forhold til de "spesifikasjonene" vil jeg gjerne foreslå Livia Linde Lilly Eller på M: Maiken Mariam Molly Må si meg enig i en av disse ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.