cathlin Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Lisa 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Jeg vet også om noen som heter Linde - kanskje det er den samme? :-) Den jeg kjenner er i slutten av trettiåra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Den jeg kjenner er i slutten av trettiåra. Det er ikke den samme. Hun jeg vet om, heter forresten Linne, med to n'er. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Det er ikke den samme. Hun jeg vet om, heter forresten Linne, med to n'er. Oi, den var ny for meg. Men ikke ubehagelig. *smaker på navnet* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest septembermum Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Forresten så har jeg "Norsk personnamnleksikon", som inneholder atskillig flere navn enn ymse navnebøker:-) Her er et knippe jentenavn på L som ikke er så ... eh... vanlige: Lagertha, Lara (croft?), Larine, Laurentse, Laurette, Laurine, Lava, Lavine, Leedis, Leena, Leikny, Lenny, Leonharda, Lette, Levie, Levine, Lida, Liddy, Lidunn, Lidvor, Linbjørg, Linge, Linken, Linveig, Lisken, Lissi, Lita, Livny, Lodveig, Lolly, Lorentine, Lorentse (minner om Loran C, for den som husker denne saken med Berge Furre...), Lovine, Ludovike, Lukris, Lulla, Lydianna, Løssi. Man skjønner hvorfor f eks Liv ble mer populært en disse! LOL! Men jeg kom over disse to som ikke bare er sjeldne, men også ganske fine, synes jeg: Lilja, Lindis. Lindis er da ikke så sjeldent vel? KJenner et par stk som heter d. Syns ikke det er så fint navn... helt ærlig Passer ikke på en liten unge. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Lindis er da ikke så sjeldent vel? KJenner et par stk som heter d. Syns ikke det er så fint navn... helt ærlig Passer ikke på en liten unge. Jeg har ikke hørt om det, bare i "Lindisfarne", som jo er noe helt annet :-) I følge SSB er det 270 kvinner i Norge som heter Lindis. Ettersom det er 15 002 som heter Linda og 25 141 som heter Liv, så kan vi vel trygt fastslå at Lindis er ganske sjeldent. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Forresten så har jeg "Norsk personnamnleksikon", som inneholder atskillig flere navn enn ymse navnebøker:-) Her er et knippe jentenavn på L som ikke er så ... eh... vanlige: Lagertha, Lara (croft?), Larine, Laurentse, Laurette, Laurine, Lava, Lavine, Leedis, Leena, Leikny, Lenny, Leonharda, Lette, Levie, Levine, Lida, Liddy, Lidunn, Lidvor, Linbjørg, Linge, Linken, Linveig, Lisken, Lissi, Lita, Livny, Lodveig, Lolly, Lorentine, Lorentse (minner om Loran C, for den som husker denne saken med Berge Furre...), Lovine, Ludovike, Lukris, Lulla, Lydianna, Løssi. Man skjønner hvorfor f eks Liv ble mer populært en disse! LOL! Men jeg kom over disse to som ikke bare er sjeldne, men også ganske fine, synes jeg: Lilja, Lindis. Jeg stemmer på Ludovike. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Jeg stemmer på Ludovike. :-) Lisken var ganske fint, nicht Wahr? Og Løssi må være prototypen på et snobbenavn!! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Lisken var ganske fint, nicht Wahr? Og Løssi må være prototypen på et snobbenavn!! ;-) Lisken... Skal huske på det hvis jeg får en jente en gang... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Attekattenoa Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Hva med navnet Lykke da? Lykke er min favoritt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Attekattenoa Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Mente ikke sjeldne navn da, men vil ikke ha de på topp 10. men liker ikke sånne vanlige navn som Lars, Line, Liv, Siv osv. De er helt ålreite, og jeg liker dem jo.. men vil ikke bruke sånne navn på barna mine ) Vil ikke ha for spesielle navn heller.. Vi heller mest mot Lone. Lone er fint. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Er det virkelig noen som heter Linde altså? Får sjekke det opp på SSB. Når jeg hører navnet Molly så får jeg assosiasjoner til en tøydukke. Og jeg til bikkja til en nabo. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Forresten så har jeg "Norsk personnamnleksikon", som inneholder atskillig flere navn enn ymse navnebøker:-) Her er et knippe jentenavn på L som ikke er så ... eh... vanlige: Lagertha, Lara (croft?), Larine, Laurentse, Laurette, Laurine, Lava, Lavine, Leedis, Leena, Leikny, Lenny, Leonharda, Lette, Levie, Levine, Lida, Liddy, Lidunn, Lidvor, Linbjørg, Linge, Linken, Linveig, Lisken, Lissi, Lita, Livny, Lodveig, Lolly, Lorentine, Lorentse (minner om Loran C, for den som husker denne saken med Berge Furre...), Lovine, Ludovike, Lukris, Lulla, Lydianna, Løssi. Man skjønner hvorfor f eks Liv ble mer populært en disse! LOL! Men jeg kom over disse to som ikke bare er sjeldne, men også ganske fine, synes jeg: Lilja, Lindis. Linken må da være et fint navn i vår tid, når de nyfødte havner på Facebook før navlestrengen er kuttet... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 23. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2010 Linken må da være et fint navn i vår tid, når de nyfødte havner på Facebook før navlestrengen er kuttet... Nevner ikke sønnen min på facebook, og heller ingen planer om å skrive noe om dattera mi.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Nevner ikke sønnen min på facebook, og heller ingen planer om å skrive noe om dattera mi.. Jeg tenkte ikke spesielt på deg heller, da jeg skrev akkurat det. Men jeg synes uansett Linken er i særeste laget. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 23. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2010 Carmen assosiere først og fremst med spansktalende land, ikke etniske nordmenn. Kanskje vi har spanske gener vettu.. Eller ikke.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 23. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2010 Hva med å kalle barnet Charlotte, og heller ha Lotte som klengenavn? Hvorfor det? hvorfor ikke bruke det navnet man har, og droppe klengenavn? Synes det er merkelig å hete en ting og kalles noe annet.. Det dummeste jeg høres folk kalles er navn som tutta, tulla, eller lollo ell lili... snodige greier det der.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 23. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2010 Siden du liker Lone - som høres litt dansk ut for meg... Hva med Iben - dansk, litt uvanlig og litt i "familie" med Linnea, sånn lydmessig synes jeg... Ida har kanskje også blitt litt mindre vanlig nå, det hadde vel en topp for 10-15 år siden eller noe? Jeg har dansk navn.. som begynner på L, så ligger noe der og.. Ida heter dattera til stesøstra mi. Er en del fine navn som er "opptatt".. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 23. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2010 det var en del fine navn, og mye snålt jeg aldri kunne tenke meg å brukt også.. Ser tydlig at smaken er som baken, heldigvis! ) Jeg tror nok jeg fortsatt liker Lone best.. Vi har heldigvis en stund igjen å tenke på. Har notert meg noen av deres forslag. Tusen takk for innspill og gratulasjoner! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Lindis er da ikke så sjeldent vel? KJenner et par stk som heter d. Syns ikke det er så fint navn... helt ærlig Passer ikke på en liten unge. Hehe, og jeg tenker at det ikke passer på et voksent menneske Jeg kjenner en Lindis som er liten... Ikke helt min smak heller.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.