Gå til innhold

Eier du en SUV?

Anbefalte innlegg

Skrevet

To arkitekter som har spesialisert seg på kjæledyrsforurensing?

Jesus!

Jeg snakket for et kvarter siden med en miljøforsker. En gjennomsnitts dieselbil slipper ut ca 130 CO2-ekvivalenter. I tillegg påløper det drøyt 30 for å bygge bilen. så snaut 30 for å bygge veien. Dessuten drøyt 30 for å produsere og frembringe drivstoffet. Så ca......Dette regnestykket blir mer sammenlignbart med det dumme bikkjeeksemplet til disse arkitektene.

Ikke foreled dol-menigheten - og definitivt ikke Suv-dekadensen!

I stedet for å angripe personene, hadde du noe som underbygger at de tar feil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"To arkitekter fra New Zealand". Noen virkelig store miljø-"eksperter" dette. Knegg.

Du kunne ikke hoste opp en bedre link?

Skrevet

Høh. Den suv'en som finnes i familien her er ikke noe statussymbol i alle fall. Plast-bil. Praktisk er den heller ikke. Litt overilet kjøp, men den er ikke meg og jeg hadde ikke ett eneste ord med i laget så jeg bare erter innehaveren med det. *hehe*

Og ja, vi har bruk for den typen bil, den brukes ikke bare til matpakkekjøring.

Skrevet

Høh. Den suv'en som finnes i familien her er ikke noe statussymbol i alle fall. Plast-bil. Praktisk er den heller ikke. Litt overilet kjøp, men den er ikke meg og jeg hadde ikke ett eneste ord med i laget så jeg bare erter innehaveren med det. *hehe*

Og ja, vi har bruk for den typen bil, den brukes ikke bare til matpakkekjøring.

Den er ikke _min_ skulle det selvsagt stå.

Gjest slabbedask
Skrevet

En hund, selv om den er stor, spiser ikke 1/2kg kjøtt om dagen. For eksempel.

Skrevet

En hund, selv om den er stor, spiser ikke 1/2kg kjøtt om dagen. For eksempel.

Det kan den da godt gjøre.

Skrevet

Hva er det med deg? Regnestykket som jeg presenterer viser jo at de tar feil for guds skyld -eller at saken er så sterkt forvrengt at den er irrelevant.

De sier ikke noe om hvor mye co2 ekvivalenter som går med til å fore en hund i et år holdt opp mot produksjon av bil, bruk av den, produksjon av drivstoff og anlegging og vedlikehold av infrastruktur for å kjøre denne helvetes bilen.

Regnestykket trenger ingen videre forklaring - bare sunn fornuft.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...