Gå til innhold

Guttenavn søkes

Sofline

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 88
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

10

• Sofline

8

• laban

4

• candyqueen_83

4

Mest aktive i denne tråden

Mrs. Wallace

Hvis du liker trauste, norrøne navn:

Olve

Tallak

Sigve

Sverre

Iver

Embrik

Håvard

Hvis du foretrekker den litt mer bibelske og/eller internasjonale varianten:

Samuel

Albert

Milton

Gabriel

Joel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Viktor er kult.

William og Nicholas var to av mine favoritter til Guttungen, men nå synes jeg de klinger best på engelsk. :)

Jesper er koselig, jeg har en søt liten nabo som heter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jon

Jan

Erik

Bjørn

Helge

Gunnar

Ketil

Petter

Uvanlige navn i våre dager, for ikke å snakke om når våre barn er blitt voksne! :-)

(og ja, her var mye av barneskoleklassen min)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Viktor er kult.

William og Nicholas var to av mine favoritter til Guttungen, men nå synes jeg de klinger best på engelsk. :)

Jesper er koselig, jeg har en søt liten nabo som heter det.

''Viktor er kult.''

Fint, men på skolen er det tre førsteklassinger som heter det :/.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mariaflyfly

''Viktor er kult.''

Fint, men på skolen er det tre førsteklassinger som heter det :/.

Er det?! Jeg veit om en her i nabolaget som heter det, og han tror jeg går på videregående. Ellers har jeg aldri kjent noen som heter det, og forbinder det med kompisen til Albert Åberg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at kriteriet kun er "at ikke alle heter det", så jeg føyde til ei liste i samme dur ;-)

Det var også et kriterium at det ikke skal være 'sært', hvilket jo i aller høyeste grad er subjektivt. :-)

jeg liker navnene jeg har foreslått, selv om du & candy ikke er enige :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dolores77

Alle -as - navnene du nevner har jo vært veldig vanlige de siste 10 årene, og Elias kanskje aller mest (tett fulgt av Mathias, Lukas, Jonas og Andreas).

Men i utganspunktet enig i at det er ganske fine navn, da :-).

Ja, som jeg sa så er de jo litt vanlige :) Men veldig fine navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Det var også et kriterium at det ikke skal være 'sært', hvilket jo i aller høyeste grad er subjektivt. :-)

jeg liker navnene jeg har foreslått, selv om du & candy ikke er enige :-)

Navnene du foreslo var da ikke sære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Navnene du foreslo var da ikke sære.

Eyolf og Hauk er skikkelig sært i mine øyne. Resten var ganske streite navn,

synes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Eyolf og Hauk er skikkelig sært i mine øyne. Resten var ganske streite navn,

synes

Til og med Edgar? På en liten unge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mariaflyfly

Jeg kjente en gutt som het det da jeg var lite, så jeg synes det er helt ok. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men selv små unger blir (forhåpentligvis) både voksne og gamle! En gang i tida var det små søte jenter som het Olga og Petra og helga også, selv om jeg personlig bare forbinder dette med mine gamle (og nå forlengst døde..) grandtanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Men selv små unger blir (forhåpentligvis) både voksne og gamle! En gang i tida var det små søte jenter som het Olga og Petra og helga også, selv om jeg personlig bare forbinder dette med mine gamle (og nå forlengst døde..) grandtanter.

Jeg vet om to (!) småjenter som heter Petra. Vil tro at "Karsten og Petra"-bøkene til Bringsværd har gjort en del for det navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Ja, men da var nok navnene like populære på barn som Emma og Linnea er nå ettersom det er så mange eldre som heter det/het det.

Edgar på en liten unge nå er sært, og jeg tror det vil være det om 30 år når han er voksen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men da var nok navnene like populære på barn som Emma og Linnea er nå ettersom det er så mange eldre som heter det/het det.

Edgar på en liten unge nå er sært, og jeg tror det vil være det om 30 år når han er voksen :P

Det er ikke så veldig lenge siden den mest kjente "Emma" her til lands var Emma Raillkattli, og da syntes nok mange at det var temmelig uhørt å skulle gi et slikt gammelkjerringnavn til små jenter-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om to (!) småjenter som heter Petra. Vil tro at "Karsten og Petra"-bøkene til Bringsværd har gjort en del for det navnet.

Ja, man påvirkes av litteratur, tv og film:-)

Egentlig har det slått meg litt at det var vært så mye snakk om at jentenavn som slutter på -a har vært så populære de siste årene, men at dette likevel ikke har inkludert de foran nevnte navnene. Eller Inga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...