Axcia Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 ...men jeg ser nå at det kan bli hardt...;-) *hoho* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Even, Sverre, Tostin, Peder 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Hvis du liker trauste, norrøne navn: Olve Tallak Sigve Sverre Iver Embrik Håvard Hvis du foretrekker den litt mer bibelske og/eller internasjonale varianten: Samuel Albert Milton Gabriel Joel 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Viktor er kult. William og Nicholas var to av mine favoritter til Guttungen, men nå synes jeg de klinger best på engelsk. Jesper er koselig, jeg har en søt liten nabo som heter det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Jon Jan Erik Bjørn Helge Gunnar Ketil Petter Uvanlige navn i våre dager, for ikke å snakke om når våre barn er blitt voksne! :-) (og ja, her var mye av barneskoleklassen min) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Viktor er kult. William og Nicholas var to av mine favoritter til Guttungen, men nå synes jeg de klinger best på engelsk. Jesper er koselig, jeg har en søt liten nabo som heter det. ''Viktor er kult.'' Fint, men på skolen er det tre førsteklassinger som heter det :/. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 ''Viktor er kult.'' Fint, men på skolen er det tre førsteklassinger som heter det :/. Er det?! Jeg veit om en her i nabolaget som heter det, og han tror jeg går på videregående. Ellers har jeg aldri kjent noen som heter det, og forbinder det med kompisen til Albert Åberg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Jeg skjønner at kriteriet kun er "at ikke alle heter det", så jeg føyde til ei liste i samme dur ;-) Det var også et kriterium at det ikke skal være 'sært', hvilket jo i aller høyeste grad er subjektivt. :-) jeg liker navnene jeg har foreslått, selv om du & candy ikke er enige :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dolores77 Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Alle -as - navnene du nevner har jo vært veldig vanlige de siste 10 årene, og Elias kanskje aller mest (tett fulgt av Mathias, Lukas, Jonas og Andreas). Men i utganspunktet enig i at det er ganske fine navn, da :-). Ja, som jeg sa så er de jo litt vanlige Men veldig fine navn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Det var også et kriterium at det ikke skal være 'sært', hvilket jo i aller høyeste grad er subjektivt. :-) jeg liker navnene jeg har foreslått, selv om du & candy ikke er enige :-) Navnene du foreslo var da ikke sære. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Navnene du foreslo var da ikke sære. Det er jeg enig med deg i! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Navnene du foreslo var da ikke sære. Eyolf og Hauk er skikkelig sært i mine øyne. Resten var ganske streite navn, synes 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Eyolf og Hauk er skikkelig sært i mine øyne. Resten var ganske streite navn, synes Til og med Edgar? På en liten unge. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Til og med Edgar? På en liten unge. Jeg kjente en gutt som het det da jeg var lite, så jeg synes det er helt ok. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Til og med Edgar? På en liten unge. Men selv små unger blir (forhåpentligvis) både voksne og gamle! En gang i tida var det små søte jenter som het Olga og Petra og helga også, selv om jeg personlig bare forbinder dette med mine gamle (og nå forlengst døde..) grandtanter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Men selv små unger blir (forhåpentligvis) både voksne og gamle! En gang i tida var det små søte jenter som het Olga og Petra og helga også, selv om jeg personlig bare forbinder dette med mine gamle (og nå forlengst døde..) grandtanter. Jeg vet om to (!) småjenter som heter Petra. Vil tro at "Karsten og Petra"-bøkene til Bringsværd har gjort en del for det navnet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Men selv små unger blir (forhåpentligvis) både voksne og gamle! En gang i tida var det små søte jenter som het Olga og Petra og helga også, selv om jeg personlig bare forbinder dette med mine gamle (og nå forlengst døde..) grandtanter. Ja, men da var nok navnene like populære på barn som Emma og Linnea er nå ettersom det er så mange eldre som heter det/het det. Edgar på en liten unge nå er sært, og jeg tror det vil være det om 30 år når han er voksen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Ja, men da var nok navnene like populære på barn som Emma og Linnea er nå ettersom det er så mange eldre som heter det/het det. Edgar på en liten unge nå er sært, og jeg tror det vil være det om 30 år når han er voksen Det er ikke så veldig lenge siden den mest kjente "Emma" her til lands var Emma Raillkattli, og da syntes nok mange at det var temmelig uhørt å skulle gi et slikt gammelkjerringnavn til små jenter-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Jeg vet om to (!) småjenter som heter Petra. Vil tro at "Karsten og Petra"-bøkene til Bringsværd har gjort en del for det navnet. Ja, man påvirkes av litteratur, tv og film:-) Egentlig har det slått meg litt at det var vært så mye snakk om at jentenavn som slutter på -a har vært så populære de siste årene, men at dette likevel ikke har inkludert de foran nevnte navnene. Eller Inga. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linnea72 Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Martin Lars Ola Jon/john 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.