linnea72 Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Martin Lars Ola Jon/john ups,komman ble borte gitt:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avarian Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Tjostolv, Engebret, Mikkel, Peik, Dugurd, Svante, Joshua, Arne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avarian Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Tjostolv, Engebret, Mikkel, Peik, Dugurd, Svante, Joshua, Arne. Hugo, Sveinung, Torkel, Mattis, Jonathan, Kasper, Jesper, Cornelius, Willy. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avarian Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Hugo, Sveinung, Torkel, Mattis, Jonathan, Kasper, Jesper, Cornelius, Willy. Her finner du mange guttenavn: http://www.norskenavn.no/guttenavn.php 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linko Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Olve 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Sivert Jesper Morten William Leon Aron Bendik Ulrik Sindre Linus Lasse Erlend Et knippe av navn på unger jeg har kjent opp gjennom (jobber i bhg), som har hatt navn utenom 10-på-topp-lista! Jeg har en følelse av at jo lenger det går, jo vanskeligere blir det å finne navn - så det er sikkert lurt å bare hoppe i det snart, og ta et valg (sier JEG, som er glad 4-åringen er jente, hvis ikke hadde hun sannsynligvis ikke hatt navn enda...) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Johannes, Sigurd, Hallvard, Sølve, Solve, Mattis, Erling, Erlend, Erland, Mats, Mads, Håvard, Hallgeir. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Det er ikke så veldig lenge siden den mest kjente "Emma" her til lands var Emma Raillkattli, og da syntes nok mange at det var temmelig uhørt å skulle gi et slikt gammelkjerringnavn til små jenter-) Jeg har en veldig gammel tante som heter Emma. Jeg har alltid oppfattet henne som gammel - hun var gift med fars mye eldre storebror, prestefrue og ganske snerpete, så hun var en typisk figur som barn tror aldri har vært under 40. Hun passet veldig godt til navnet sitt på 60- og 70-tallet. Rundt 2000 syntes datteren min navnet Emma var kjempefint og ville gjerne hett det selv. Jeg trodde ikke mine egne ører... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Jeg har en veldig gammel tante som heter Emma. Jeg har alltid oppfattet henne som gammel - hun var gift med fars mye eldre storebror, prestefrue og ganske snerpete, så hun var en typisk figur som barn tror aldri har vært under 40. Hun passet veldig godt til navnet sitt på 60- og 70-tallet. Rundt 2000 syntes datteren min navnet Emma var kjempefint og ville gjerne hett det selv. Jeg trodde ikke mine egne ører... Hehe Når vi venta førstemann ønsket vi å kalle henne Emma etter min oldemor. Den gangen var Emma et "gammeldamenavn"... Min søster kom meg i forkjøpet og sa at hun kom til å kalle en eventuell datter for Emma. Vi valgte da et annet navn på vår førstefødte. Når jeg venta andremann nevnte søstra mi navnet Emma igjen og lurte på om ikke vi ville kalle en evt datter dette. Hun var nemlig sikker på at hun bare fikk sønner Vel, hun fikk navnet Emma + et andre fornavn. Mange rundt oss reagerte på navnevalget og snakka om "kona til Oluf", "gamle kjerringer" osv... Et år etter het "alle" småjenter Emma ;-/ Vi hadde neppe valgt dette navnet om vi visste hvor populært det skulle bli, men på den annen side er det fint å vite at hun ble oppkalt etter oldemor, og hun passer navnet sitt perfekt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Harald / Hallvard / Håvard Rune / Runar, evt. Rino (sært i noen landsdeler, men ikke alle) Jone (samme forbehold som Rino) Bjørn / Bjørnar, jeg kjenner også en Bjørner, men det er sjeldent Øivind / Øystein / Eivind Jørgen Ingar Ivar Morten / Martin Geir Hugo Anders Magne Kan du ikke fortelle oss hva det blir da...? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mamma til Aksel :) Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Birk Edgar Eyolf Eivind Aksel Hauk Jeg har en Aksel Nå har han blitt voksen - og er veldig fornøyd med sitt ikke-helt-vanlige navn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Olav 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Jeg har en Aksel Nå har han blitt voksen - og er veldig fornøyd med sitt ikke-helt-vanlige navn. Minstejenta hadde hett Aksel om hun var av hankjønn Kjempefint og tøft navn 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Hehe Når vi venta førstemann ønsket vi å kalle henne Emma etter min oldemor. Den gangen var Emma et "gammeldamenavn"... Min søster kom meg i forkjøpet og sa at hun kom til å kalle en eventuell datter for Emma. Vi valgte da et annet navn på vår førstefødte. Når jeg venta andremann nevnte søstra mi navnet Emma igjen og lurte på om ikke vi ville kalle en evt datter dette. Hun var nemlig sikker på at hun bare fikk sønner Vel, hun fikk navnet Emma + et andre fornavn. Mange rundt oss reagerte på navnevalget og snakka om "kona til Oluf", "gamle kjerringer" osv... Et år etter het "alle" småjenter Emma ;-/ Vi hadde neppe valgt dette navnet om vi visste hvor populært det skulle bli, men på den annen side er det fint å vite at hun ble oppkalt etter oldemor, og hun passer navnet sitt perfekt Det er nok den oppkallingen etter oldemor-generasjonen som setter fart i trendene iblant. Foreldre unngår navn de selv husker som veldig vanlige i sin egen barndom, selv om de som regel ikke er så vanlige på småbarn akkurat da. Jeg syntes peroden med lange, snirklete "oldemorsnavn" som Amalie, Mathea, Othilie osv. var veldig overraskende. Men det var nok fordi dette var navn på (bare) skikkelig gamle damer da jeg var liten. Lurer på om jeg lever lenge nok til å se en ny generasjon med Berit, Anne, Bente og Wenche... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luska Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Eskil er det fineste guttenavnet jeg vet. Andre guttenavn jeg liker: Aksel, Gard, Erlend, Linus, Jørn, Eirik, Idar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Noen av disse er på topp ti da, men er navn jeg alltid har likt.. - Oliver - William (Lars-William) - Snorre - Tobias (Ole-Tobias) - Lucas - André (det heter sønnen min som andre fornavn.. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Johannes, Sigurd, Hallvard, Sølve, Solve, Mattis, Erling, Erlend, Erland, Mats, Mads, Håvard, Hallgeir. Hallgeir? *urk* Da tenker jeg på langpanna til han i luksusfellen.. Synes det er like noldus som Rigmor. Håper jeg ikke fornærmet noen nå.. Ikke meningen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avarian Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Eskil er det fineste guttenavnet jeg vet. Andre guttenavn jeg liker: Aksel, Gard, Erlend, Linus, Jørn, Eirik, Idar. Linus var fint og annerledes synes jeg For en pc-entusiast, som meg, måtte det blitt noe i nærheten...Linux 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonette Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Min sønn på 8 år har bestemt seg for at vil bli kalt for Leo, for det er det fineste guttenavnet han vet :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Det er nok den oppkallingen etter oldemor-generasjonen som setter fart i trendene iblant. Foreldre unngår navn de selv husker som veldig vanlige i sin egen barndom, selv om de som regel ikke er så vanlige på småbarn akkurat da. Jeg syntes peroden med lange, snirklete "oldemorsnavn" som Amalie, Mathea, Othilie osv. var veldig overraskende. Men det var nok fordi dette var navn på (bare) skikkelig gamle damer da jeg var liten. Lurer på om jeg lever lenge nok til å se en ny generasjon med Berit, Anne, Bente og Wenche... Jeg er veldig glad i oldemornavn, så alle de navnene du ramsa opp har vært på min favorittliste i løpet av de årene vi valgte navn på barna våre Spørs om vi får barnebarn/oldebarn som heter Berit, Karin osv, ja 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.