Gå til innhold

Guttenavn søkes

Sofline

Anbefalte innlegg

Sivert

Jesper

Morten

William

Leon

Aron

Bendik

Ulrik

Sindre

Linus

Lasse

Erlend

Et knippe av navn på unger jeg har kjent opp gjennom (jobber i bhg), som har hatt navn utenom 10-på-topp-lista!

Jeg har en følelse av at jo lenger det går, jo vanskeligere blir det å finne navn - så det er sikkert lurt å bare hoppe i det snart, og ta et valg (sier JEG, som er glad 4-åringen er jente, hvis ikke hadde hun sannsynligvis ikke hatt navn enda...)

Ja, jentenavn er lettere. :-)

Men jeg er ganske sikker på at William er på topp 10. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 88
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

10

• Sofline

8

• laban

4

• candyqueen_83

4

Mest aktive i denne tråden

Det er nok den oppkallingen etter oldemor-generasjonen som setter fart i trendene iblant. Foreldre unngår navn de selv husker som veldig vanlige i sin egen barndom, selv om de som regel ikke er så vanlige på småbarn akkurat da.

Jeg syntes peroden med lange, snirklete "oldemorsnavn" som Amalie, Mathea, Othilie osv. var veldig overraskende. Men det var nok fordi dette var navn på (bare) skikkelig gamle damer da jeg var liten.

Lurer på om jeg lever lenge nok til å se en ny generasjon med Berit, Anne, Bente og Wenche...

''Berit, Anne, Bente og Wenche...''

Der var foreldregenerasjonen min. :-) Jeg kan liksom ikke se for meg de navnene på små barn. Da jeg var liten lurte jeg på hva de voksne hadde hett som barn, for de hadde jo "voksen-navn", og oss barn hadde "barne-navn" som muligvis ville bli byttet ut når vi ble voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg du har fått mange nok forslag. Hva blir det?

:-)

Min favoritt (som pappaen avviser) og hans favoritt (som jeg avviser) finnes på den lange lista her. :-) Men jeg har fått noen å tenke på her som jeg ikke har kommet på selv. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg vet om fire fem på min eldste sønns alder som heter William.

''Jeg vet om fire fem på min eldste sønns alder som heter William''

Ah, pussig med slike forskjeller! :-)

Alder? Landsdel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Jeg vet om fire fem på min eldste sønns alder som heter William''

Ah, pussig med slike forskjeller! :-)

Alder? Landsdel?

2 år. Jeg bor i Danmark, men jeg vet også om noen små William'er på hjemstedet mitt (Østlandet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Berit, Anne, Bente og Wenche...''

Der var foreldregenerasjonen min. :-) Jeg kan liksom ikke se for meg de navnene på små barn. Da jeg var liten lurte jeg på hva de voksne hadde hett som barn, for de hadde jo "voksen-navn", og oss barn hadde "barne-navn" som muligvis ville bli byttet ut når vi ble voksne.

Annenhver jentunge het Anne++ da jeg vokste opp, spesielt de som var etpar år eldre enn meg. Veldig mange hadde dobbeltnavn, men slike som "hang sammen" med eller uten bindestrek, slik at begge ble brukt. Anne Mari(e), Anne Merete, Anne Mette, Anne May, Anne Grete, Anne Britt, Anne Berit, Anne Beate.... Alle disse og sikkert flere også, var jeg borti i løpet av oppveksten.

Det medførte jo at mange som het Anne, ble utstyrt med kallenavn / forbokstav eller andre løsninger. Vi skilte f.eks. to Anne Marier i klassen fra hverandre ved å kalle den ene Anne Ma, noe familien hennes hadde innført fordi moren het det samme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av disse er på topp ti da, men er navn jeg alltid har likt..

- Oliver

- William (Lars-William)

- Snorre

- Tobias (Ole-Tobias)

- Lucas

- André (det heter sønnen min som andre fornavn.. :o)

Ole-Tobias heter toget som går mellom Trondheim og Bodø! Jeg hadde IKKE kalt sønnen min det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...