Gå til innhold

Knall og fall!

Gjest Undrende og litt bekymret..

Anbefalte innlegg

Gjest Undrende og litt bekymret..

Jeg har en sønn på 9 mnd som er relativt aktiv og skal stort sett gå langs borkantene og innimellom ender det naturlig nok i bakken - oftest på eller via rumpa heldigvis! MEN for et par dager siden gikk han sideveis med hodet rett i gulvet. Begynte umiddelbart å skrike, roet seg etter 2-4 minutters trøst ( litt usikker på tiden ). Deretter oppfattet jeg ham som litt trøtt/sløv i noen minutter. Litt vanskelig å vurdere ettersom han ikke var så veldig langt unna sin normale formidags hvil og han kan jo også ha blitt påvirket av gråtingen. Han kviknet imidlertid til igjen og holdt ut en time til i normal stil før sin formiddags hvil. Han har for øvrig vært helt normal fra det tidspunktet og frem til nå ( to dager senere ). Det som imidlertid bekymrer er at dette med eventuell "sløvhet" er summert opp som et moment en skal ta på alvor. 1. Er det slik at kortvarig sløvhet ( som evt kan være det samme som trøtt ) kan være normalt, mens det er tiltakende sløvhet som bør få varsellampene til å blinke? 2. Jeg antar jo nå at det er gått bra med min sønn, men for fremtiden; kan det å gå ofte i bakken med hodet ( i sin egen høyde, altså uten å dette fra gjenstander ol. ) være uheldig på sikt? Tenker dessverre litt med skrekk å gru på at han allerede har begynt å slippe seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nerda

Hvor mange av oss her tror du det er som aldri har dunket hodet i gulvet i den alderen? ;-)

Med vennlig hilsen

Ikke sant :-)

Jeg ville blitt redd hvis barnet ikke hadde skreket etterpå, men det gjorde sønnen din. Hvis han er som før, tror jeg du kan slappe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut til å ha gått helt greit. Jeg synes ikke du skal tenke mer på det.

Hvis de slår hodet sitt virkelig kraftig, skal man ha dem under oppsikt natten etter, f.eks. vekke dem slik at man ser at det oppnås kontakt. Slik sett var det ideelt at han gjorde det før formiddagsluren. Det er også et godt tegn at han skrek med én gang, uten å virke "borte" først.

Naturen har sørget for at hodene til barn på den størrelsen tåler ganske mye. De aller fleste av oss kommer gjennom den fasen uten varige skader, selv om det kan bli noen kuler og blåmerker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...