Gå til innhold

Å kalle ungene prinser og prinsesser..

Spirello

Anbefalte innlegg

Er det bare meg i hele landet som synes det er utrolig teit å kalle ungene for prinser og prinsesser?

Husker da jeg fikk poden min, og folk gratulerte med med "prinsen".. Jeg svarte at han ikke var en prins, men en liten gubbe. For han lignet en gubbe den første uka, så kalte han "gubben". Selvfølgelig synes jeg han var kjempesøt og god - og verdens skjønneste, men jeg kan jo se om en nyfødt er pen eller ikke, og det var han ikke.. det er det svært få babyer som er som nyfødte.

Nå som vi venter jente, så sier folk "så gøy med en prinsesse på vei". Synes det er så dumt.. Er det flere som synes det? Virker som jeg er alene i verden om å mene det. :)

Kan ha noe med å gjøre at jeg ikke er særlig fan av ordentlige prinser og prinsesser og synes det er noe gammaldags tøv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Spirello

8

• laban

7

• morsan

7

• Mrs. Wallace

7

Jeg synes også det er merkelig å kalle små barn/babyer prinser eller prinsesser. Jeg har aldri gjort det, tror heller ikke det er vanlig blant de jeg kjenner. (Har i alle fall ikke merket noe til det.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg er for monarkiet, men orker ikke for mye kliss og avstår derfor fra å kalle mine tre håpefulle for prinsesser. Det blir for dumt for meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg, det er litt fjollete. Men enda dummere syns jeg det er å kalle levende unger for engler. Man kaller jo døde barn for engler, derfor har jeg aldri kalt mitt eget barn for engel, syns det er makabert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg, det er litt fjollete. Men enda dummere syns jeg det er å kalle levende unger for engler. Man kaller jo døde barn for engler, derfor har jeg aldri kalt mitt eget barn for engel, syns det er makabert.

Enig! For meg er engle-barn barn som har gått bort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er merkelig å kalle små barn/babyer prinser eller prinsesser. Jeg har aldri gjort det, tror heller ikke det er vanlig blant de jeg kjenner. (Har i alle fall ikke merket noe til det.)

Det kan vel være fristende for en del foreldre å "opphøye" barna sine ved å kalle de prins eller prinsesse.. At det er "tåpelig" er vel en ting, men det er ikke lett for et barn å skulle "leve opp til" det å være en "prins" eller "prinsesse".

Det gjør nemlig noe med dem.. tro det eller ei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg reagerer mer på at folk kaller sønnene sine for poden, jeg. Pode er et merkelig og upent ord som passer best på planter. Sneipen er enda et par hakk verre, det må sies.

Jeg liker prinsesser og royale bryllup og alt det der jeg da, men jeg kaller likevel sønnen for sønnen og ikke for prinsen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser egentlig ikke problemet jeg. Babyen er vel like lite gubbe som prins, og da vil jeg heller kalle babyen noe som ihvertfall høres fint ut ;)

Jeg har en prins, en knert og to prinsesser :) Elste sa når babyen ble født at babyen kunne overta "prinsen", men at han ville beholde "knerten" selv :) Han er 7 år og mente da at prinsen begynte å bli litt barnslig :)

Må legge til at jeg ikke kaller ungene hverken prins, prinsesser eller knert ute blandt folk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser egentlig ikke problemet jeg. Babyen er vel like lite gubbe som prins, og da vil jeg heller kalle babyen noe som ihvertfall høres fint ut ;)

Jeg har en prins, en knert og to prinsesser :) Elste sa når babyen ble født at babyen kunne overta "prinsen", men at han ville beholde "knerten" selv :) Han er 7 år og mente da at prinsen begynte å bli litt barnslig :)

Må legge til at jeg ikke kaller ungene hverken prins, prinsesser eller knert ute blandt folk ;)

Hvordan ser en prins ut da? Trodde ikke det var en standard på det men.. :o) nei gutten min så faktisk ut som en liten gubbe. :o) Synes "gubben" var kjempekoselig vi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser en prins ut da? Trodde ikke det var en standard på det men.. :o) nei gutten min så faktisk ut som en liten gubbe. :o) Synes "gubben" var kjempekoselig vi..

Nå sier jeg bare "gutten min" eller "go´gutten" min..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker heller ikke sånt ;-)

Og alle de klissete statusmeldingene på facebook ang. barna, som folk kopierer villig vekk mellom seg...

Sånt, f.eks.:

"Til mitt barn,før du var unnfanget,ville jeg ha deg.Før du ble født,elsket jeg deg.Innen du var en time gammel kunne jeg dødd for deg.Kopier hvis du har barn du elsker mer enn livet selv "

Yak.

Ungene mine er helt komfortable med at jeg lar være å poste slike meldinger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg reagerer mer på at folk kaller sønnene sine for poden, jeg. Pode er et merkelig og upent ord som passer best på planter. Sneipen er enda et par hakk verre, det må sies.

Jeg liker prinsesser og royale bryllup og alt det der jeg da, men jeg kaller likevel sønnen for sønnen og ikke for prinsen:)

Planter? hehe.. jaja.. det er godt vi er forskjellige. :) Artig å se hva folk forbuinder med forskjellige ord. Poden er forresten noe jeg aldri sier, men kun bruker når jeg omtaler han på nettet. Bruker ellers navnet hans til andre folk, ellers så kaller jeg han gutten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker heller ikke sånt ;-)

Og alle de klissete statusmeldingene på facebook ang. barna, som folk kopierer villig vekk mellom seg...

Sånt, f.eks.:

"Til mitt barn,før du var unnfanget,ville jeg ha deg.Før du ble født,elsket jeg deg.Innen du var en time gammel kunne jeg dødd for deg.Kopier hvis du har barn du elsker mer enn livet selv "

Yak.

Ungene mine er helt komfortable med at jeg lar være å poste slike meldinger....

hehe.. det blir for drøyt for meg også.

Har en gammel bekjent som skriver alt sønnen foretar seg "NN er så flink til å ta nesedråper" eller "Stakkars mammas gull som har feber".. *Blæ*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antiprinsessa

Ja, det er tåpelig. Jenta mi blir infisert med prinsesse-viruset fra alle kanter og trenger ikke påfyll fra meg.

Her om kvelden sa hun "jeg er en prinsesse!" Mor svarte at "nei, du er (navnet hennes), og det er mye bedre."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Jeg kaller ikek døde barn for engler - engeler for meg er gode vesener som sprer glede og trygghet - og har ingenting med døden å gjøre.

Jeg kaller gjerne mine barn for engler :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaller ikek døde barn for engler - engeler for meg er gode vesener som sprer glede og trygghet - og har ingenting med døden å gjøre.

Jeg kaller gjerne mine barn for engler :-)

Dumt å kalle barna sine engler, synes jeg - siden engler er fantasifigurer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anna72

Synes det er tullete å kalle barna prinser og prinsesser. Har aldri hørt noen av mine venner kalle sine barn det heller.

Men synes ikke det er noe bedre at du kalte ditt barn gubben, det er for meg et negativt ladet ord i tillegg, og jeg vet det ikke er det for mange. Og poden reagerer jeg alltid på når folk bruker det - også på nettet. Og ja, jeg har merket meg at du bruker det om din sønn her. ;)

Jeg kaller sønnen min for gutten min og jeg bruker noe annet enn navnet hans. Her skriver jeg sønnen min tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...