Gjest 200eek - liker det ikke så veldig Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Jeg synes ikke det er særlig sjarmerende, men du og du så mange det er som gjør det. Spesielt mødre til jentebarn er fryktelig hissige på å kalle sine små kjære for "prinsesser" Det hører jeg rundt meg og ser rundt meg, både i RL og på facebook ol 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Enig Vi kaller jentungen for "prinsessa" når hun er skikkelig vanskelig å ha med og gjøre 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 24. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2010 Synes det er tullete å kalle barna prinser og prinsesser. Har aldri hørt noen av mine venner kalle sine barn det heller. Men synes ikke det er noe bedre at du kalte ditt barn gubben, det er for meg et negativt ladet ord i tillegg, og jeg vet det ikke er det for mange. Og poden reagerer jeg alltid på når folk bruker det - også på nettet. Og ja, jeg har merket meg at du bruker det om din sønn her. Jeg kaller sønnen min for gutten min og jeg bruker noe annet enn navnet hans. Her skriver jeg sønnen min tror jeg. Han ble bare kalt lille gubben en uke da.. så synes ikke det var så fælt. Var fordi han var liten, skrukkete og hadde masse kloremerker stakkars.. Poden er vel ikke så gæli? Betyr det ikke gutt da? Assosierer den med vuggesangen... "so ro lillemann, nå er dagen osv.. bla bla bla.. sov min vesle pode, reven sover også nå, men halen under hode." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hos oss Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Han ble bare kalt lille gubben en uke da.. så synes ikke det var så fælt. Var fordi han var liten, skrukkete og hadde masse kloremerker stakkars.. Poden er vel ikke så gæli? Betyr det ikke gutt da? Assosierer den med vuggesangen... "so ro lillemann, nå er dagen osv.. bla bla bla.. sov min vesle pode, reven sover også nå, men halen under hode." Pode betyr vel en avlegger av en plante, men kan vel brukes om en menneskelig "avlegger" også. http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?alfabet=n&renset=j&OPP=pode 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anna72 Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Han ble bare kalt lille gubben en uke da.. så synes ikke det var så fælt. Var fordi han var liten, skrukkete og hadde masse kloremerker stakkars.. Poden er vel ikke så gæli? Betyr det ikke gutt da? Assosierer den med vuggesangen... "so ro lillemann, nå er dagen osv.. bla bla bla.. sov min vesle pode, reven sover også nå, men halen under hode." Pode betyr vel avlegger. Om det er stygt å kalle ungen det kan jeg ikke si, men jeg reagerer både når jeg hører og leser det uttrykket om barn 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonette Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Kjært barn har mange navn sies det :-) Jeg ser ikke noe galt i kalle de det ene eller det andre, så lenge det er positivt ment :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Hvordan ser en prins ut da? Trodde ikke det var en standard på det men.. ) nei gutten min så faktisk ut som en liten gubbe. ) Synes "gubben" var kjempekoselig vi.. Nå lille gubben er jo kjælenavn på svensk da... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holmes Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Barnet mitt var så stygt da det ble født at vi kalte h*n bare for Idi Amin. Har heldigvis vokst seg penere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Ungene har hatt mange kjælenavn, men ikke akkurat prins og prinsesse. Hos oss er det heller noe negativt som betyr noe i retning av "kravstor drittunge" 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Hvordan ser en prins ut da? Trodde ikke det var en standard på det men.. ) nei gutten min så faktisk ut som en liten gubbe. ) Synes "gubben" var kjempekoselig vi.. Nå Nyfødte unger ser jo ofte ut som 7. far i huset, synes 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Jeg er heller ikke så fan av det, men legger meg lite opp i hva andre gjør. Alle slike statusmeldinger på FB som det snakkes om i tråden, styrer jeg unna, tror guttungen vet at jeg er glad i han uansett ;o) På nett kaller jeg han bare guttungen. Det gjør jeg også i RL noen ganger, eller "krapylet", for det er humoristisk ment i mine hjemtrakter. Jeg sier det dog sjelden her jeg bor, for her tar de ofte ordet bokstavelig. Når han var født kalte familien hans, han for Bitteliten. Jeg brukte navnet fra ganske tidlig. Bitteliten kom av at familien til sambo (som vi bor nærmest) får ofte store barn, mens guttungen var veldig kort i forhold. Så dårlig med både prinser og poder her. Jeg forbinder pode med planter, sikkert fordi jeg hadde jobb på en Planteskole en gang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Enig Vi kaller jentungen for "prinsessa" når hun er skikkelig vanskelig å ha med og gjøre Hehe, det er sånn vi bruker begrepet også. Når datteren er vrang og kravstor, er hun "prinsesse NN". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Jeg har to prinsesser og en prins, jeg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Jeg har en "pinesse". Og noen monstre. Av og til djevlefrø. Og en ****kropp. ;0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Hehe, det er sånn vi bruker begrepet også. Når datteren er vrang og kravstor, er hun "prinsesse NN". Haha Her startet det når hun kom hjem fra sykehuset og bare ville sove om hun fikk sove på en pute 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 24. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2010 Nyfødte unger ser jo ofte ut som 7. far i huset, synes Nettopp ;o) Var det han gjorde.. så var lille gubben til mamma.. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Synes det er koselig jeg. ) Så lenge ungene er små vel og merke, når det gjelder større unger synes jeg det blir litt teit. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Jeg er enig med deg, det er litt fjollete. Men enda dummere syns jeg det er å kalle levende unger for engler. Man kaller jo døde barn for engler, derfor har jeg aldri kalt mitt eget barn for engel, syns det er makabert. ''Men enda dummere syns jeg det er å kalle levende unger for engler. Man kaller jo døde barn for engler, derfor har jeg aldri kalt mitt eget barn for engel, syns det er makabert.'' Enig. Jeg har noen ganger lurt på om det er et levende barn eller et som har gått bort det er snakk om når det snakkes om "den lille engelen vår"... Men det ekleste klengenavnet er sneipen synes jeg. *grøss* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Synes det høres dumt ut . Har en venninne som fortsatt kaller sine sønner (19 og 23 år) for prinser. Høres rett og slett idiotisk ut i mine ører... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Jeg er så enig! Syns det er kjempetåpelig. Prinsesser og prinser er man her i huset kun når man evt har kledd seg ut som det. Syns ikke det er et koselig eller fint eller smart begrep å bruke om vanlige unger, selv når det er ens egne små mirakler. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.