Gå til innhold

Å kalle ungene prinser og prinsesser..

Spirello

Anbefalte innlegg

Gjest Tatjana

Ser egentlig ikke problemet jeg. Babyen er vel like lite gubbe som prins, og da vil jeg heller kalle babyen noe som ihvertfall høres fint ut ;)

Jeg har en prins, en knert og to prinsesser :) Elste sa når babyen ble født at babyen kunne overta "prinsen", men at han ville beholde "knerten" selv :) Han er 7 år og mente da at prinsen begynte å bli litt barnslig :)

Må legge til at jeg ikke kaller ungene hverken prins, prinsesser eller knert ute blandt folk ;)

''Ser egentlig ikke problemet jeg. Babyen er vel like lite gubbe som prins, og da vil jeg heller kalle babyen noe som ihvertfall høres fint ut ;)''

Enig med deg. Jeg forstår ikke helt hvorfor det ene kallenavnet er bedre enn det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Spirello

8

• laban

7

• morsan

7

• Mrs. Wallace

7

Gjest thara

Helt enig. Syns det er tåpelig å se alle statusoppdateringene på facebook om prinsessa mi gjode ditt og datt... Eller prinsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Jeg syns det er veldig koselig å kalle babyer for prinser og prinsesser, enten det er andres eller mine. Den "tittelen" viser hvor ønsket og verdifulle de er.

Men straks de blir større, sånn omtrent fra krabbealder, så passer ikke den tittelen lenger.

Jeg kommer til å fortsette å omtale nye verdensborgere som priser og prinsesser, og skulle foreldrene ta det ille opp, får det være deres problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det ikke selv. Bruker generelt lite kallenavn. Men jeg har et relativt avslappet forhold til at andre gjør det. Synes vel det er litt teit å bruke "kosenavn" på barn som ikke er bittesmå lenger.

Her på DOL kaller jeg ofte sønnen min for junior. Det er ikke noe vi gjør til daglig / muntlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minuma

Hvordan klarer folk å irritere seg over noe så trivielt? Slike uttalelser får meg til å tenke at her er det noen som er på god vei til å bli en skikkelig surpomp.

Og, nei, jeg bruker ikke å kalle barn prins(esse).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke vært noen stor fan av kallenavn som "prins" og "prinsesse", men går ikke rundt og irriterer meg over dette.

Sønnen her i huset har hatt mange kjælenavn, da, men de har vært spesielt oppfunnet for han, og har dessuten kun vært til internt bruk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det ikke selv. Bruker generelt lite kallenavn. Men jeg har et relativt avslappet forhold til at andre gjør det. Synes vel det er litt teit å bruke "kosenavn" på barn som ikke er bittesmå lenger.

Her på DOL kaller jeg ofte sønnen min for junior. Det er ikke noe vi gjør til daglig / muntlig.

''Her på DOL kaller jeg ofte sønnen min for junior. Det er ikke noe vi gjør til daglig / muntlig.''

Samme her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene har hatt mange kjælenavn, men ikke akkurat prins og prinsesse. Hos oss er det heller noe negativt som betyr noe i retning av "kravstor drittunge"

''Hos oss er det heller noe negativt som betyr noe i retning av "kravstor drittunge"''

*fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er særlig sjarmerende, men du og du så mange det er som gjør det. Spesielt mødre til jentebarn er fryktelig hissige på å kalle sine små kjære for "prinsesser"

Det hører jeg rundt meg og ser rundt meg, både i RL og på facebook ol

:)

''Spesielt mødre til jentebarn er fryktelig hissige på å kalle sine små kjære for "prinsesser"''

Jeg har også inntrykk av at det finnes adskillig flere prinsesser enn prinser i dette landet - også uttenfor kongefamilien:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg, det er litt fjollete. Men enda dummere syns jeg det er å kalle levende unger for engler. Man kaller jo døde barn for engler, derfor har jeg aldri kalt mitt eget barn for engel, syns det er makabert.

Men man kan jo si til en voksen person "Å, du er en engel!" hvis man synes personen har vært veldig grei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

''Synes vel det er litt teit å bruke "kosenavn" på barn som ikke er bittesmå lenger.''

Tror mange kan like kosenavn, i noen settinger.

Bruker det på mine barn- i blant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

trollemor;o)

Jeg er hjertens enig med deg!! Jeg har aldri brukt ordet prins om mine sønner og kunne heller aldri kalt en datter for prinsessa mi. Det blir for sukkersøtt og kvalmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Jeg har hatt navn på mine barn som har bare vært for dem og har det fremdeles selvom de er voksne. Har aldri tenkt over prinser og prinsesser for å være ærlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaller fortsatt sønnen min for prins (innenfor husets fire vegger) selv om han er 12 år. Pleier å kalle ham prisen av XX (stedet der vi bor), eller min vakre prins.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaller fortsatt sønnen min for prins (innenfor husets fire vegger) selv om han er 12 år. Pleier å kalle ham prisen av XX (stedet der vi bor), eller min vakre prins.

Siden du kaller ham PRISEN av XXX, regner jeg med at han var dyr....;):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Synes vel det er litt teit å bruke "kosenavn" på barn som ikke er bittesmå lenger.''

Tror mange kan like kosenavn, i noen settinger.

Bruker det på mine barn- i blant.

Det er mye som kan være koselig innenfor husets fire vegger, men som blir litt teit når man omtaler barna overfor andre enn de aller nærmeste.

Hva folk gjør innen familien, raker meg overhodet ikke - og det er vel ikke det trådstarter tenker på, heller.

Det var faktisk en provokatør på Adopsjonsforum som forsøkte å problematisere disse kjælenavnene for mange år siden, men han klarte det ikke helt...

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=1749757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Det er mye som kan være koselig innenfor husets fire vegger, men som blir litt teit når man omtaler barna overfor andre enn de aller nærmeste.

Hva folk gjør innen familien, raker meg overhodet ikke - og det er vel ikke det trådstarter tenker på, heller.

Det var faktisk en provokatør på Adopsjonsforum som forsøkte å problematisere disse kjælenavnene for mange år siden, men han klarte det ikke helt...

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=1749757

Hihi, den tråden husker jeg godt. Mye på grunn av vår stadig tilbakevendende "venn" på a-forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, den tråden husker jeg godt. Mye på grunn av vår stadig tilbakevendende "venn" på a-forum.

Ja - det var mye pga. svarene våre at jeg husket den.

(Outer ikke noen, jeg...)

Vet du forresten tilfeldigvis hvordan det står til med "snø"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...