Gå til innhold

omgangssyke

Gjest asf399

Anbefalte innlegg

Gjest asf399

Hei, jeg er en gutt på 13 år og jeg har hatt omgangssyke fra i går kveld fra ca klokka 20:00 til 11:30 i dag, jeg har hatt blod i oppkastet er veldig tørst, drikker litt og litt over store perioder, men det hjelper ikke. Jeg spydde ca 2,5 - 3 kilo i går, og hadde diare, men i dag er jeg svimmel får nesten ikke spisst noe,og føler meg uttørket, jeg har ikke spist noe særlig, og det kjennes ut som om magen trekker seg sammen rundt ved navlen og etter jeg drikker kjennes det ut som om jeg må spy, men det skjer ingenting, bare raper litt. Og hver gang jeg går på do, får jeg nesten ikke tisset eller bærset. Er det alvorlig eller må jeg til lege, eller går det over av seg selv? Og plis svar fortest mulig. Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nerda

Hvordan går det med deg nå?

Hvis du fortsatt er dårlig og ikke får i deg nok væske, anbefaler jeg deg sterkt å dra til legevakta. De kan gi deg væske intravenøst.

Om det bare var litt blod oppi det du spydde, så behøver det ikke være noe annet enn at magen er irritert. Om det er mer enn litt, så ville jeg råde deg til å søke medisinsk hjelp her og nå. Er du og foreldrene dine bekymret, så skader det aldri å snakke med sykepleieren som tar telefoner hos legevakta - de vet hva de skal spørre om, og kan gi gode råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...