Gjest bortskjemt? Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 11-åringen min vil nesten ikke hjelpe til med husarbeidet hjemme. Jeg må bli sint for å få ham til å gjøre noe og det han gjør da er så slurvete arbeid at jeg blir irritert. Han har bra med penger etter bursdager og sånnt. Så ukesbelønning hjelper lite. Jeg for min del synes det er lettere å ta arbeidet selv enn å be ham om å gjøre noe fordi jeg bruker energi på irritasjon når han ikke gjør det jeg ber ham om. Jeg tenker også på at det er viktig at han lærer seg å hjelpe til så han blir en god ektemann en gang i fremtiden. Hjelper deres andre 11-åringer til? Hvor viktig er det egentlig å oppdra de til å hjelpe til? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Han - og du - høres helt normale ut. Det funker ofte bedre med noen faste oppdrag som f.eks. skal være gjort senest fredag kveld, enn stadige forhandlinger. Han kan også få faste jobber som skal gjøres oftere, f.eks. ta ut av oppvaskmaskinen. Jeg prøver fremdeles å få min egen 11-åring til å la være å slenge tøyet sitt veggimellom, så jeg skjønner godt hva du mener. Jeg har fremdeles et håp om at han skal slutte med det før han blir samboer første gang... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…