Gjest røytebikkja Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Nå på sommeren når det er varmt ute er det da greit å la bikkja sove ute i hagen med bånd? Bor på bygda. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest røytebikkja Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Mente på natta altså. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Spørs hva slags hund du har da. Og jeg ville absolutt hatt den innelåst i hundegård. Min hund hadde nok både fryst og ynket seg, for han vil helst ligge i senga vår ;O) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Jeg ville hatt den i hundegård med lås på døra, men ellers ser jeg ikke noe problem i å ha bikkja ute om natten i sommerhalvåret. Så lenge den ikke står og bjeffer og holder halve nabolaget våkne. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Da ville jeg har satset på hundegård, med hundehus. I så fall er det greit hvis du vet at hunden vil ha det noenlunde komfortabelt, altså ikke fryser eller blir for varm (avhengig av været). Og hvis du vet at den ikke blir stående og bjeffe eller hyle hele natta fordi den savner selskap. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Det er vel ikke noe verre for en hund å sove ute om natta enn for en katt. Katter blir jo av mange sendt ut hver eneste natt året igjennom, uansett hvor kaldt det er. Men jeg ville ha sørget for at den ikke kan stikke av, og at den ikke står og bjeffer og forstyrrer naboer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
200eek Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Hvis du ikke har gård til hunden så bør du være sikker på at den ikke kan snurre seg rundt ting og greier slik at den blir stående i 1 meter bånd natta igjennom Den bør også ha et godt, lunt sted som den kan søke ly når den skal sove. Det kan jo også begynne å blåse ille, regne ol, da bør den kunne søke tørt og godt le Nok vann selvsakt Nå spørs det vel også litt på slaget hund, I beskrivelsen ovenfor så ser jeg liksom for meg en middelstor til stor hund Snakker vi knøtter så ville jeg nok ikke hatt den ute hele natta i mange tilfeller. Og hvis det funket greit å ha den ute så ville jeg satset på hundegård. En liten hund er ingen match for større rovdyr og de som ikke dreper den kan lage ubotelige skader 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Det er vel ikke noe verre for en hund å sove ute om natta enn for en katt. Katter blir jo av mange sendt ut hver eneste natt året igjennom, uansett hvor kaldt det er. Men jeg ville ha sørget for at den ikke kan stikke av, og at den ikke står og bjeffer og forstyrrer naboer. Det avhenger nok av pelsen til hunden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Det avhenger nok av pelsen til hunden. Slik tenker man aldri når det gjelder katter. De klarer seg uansett pels, alder, størrelse osv., tror mange. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Det er vel ikke noe verre for en hund å sove ute om natta enn for en katt. Katter blir jo av mange sendt ut hver eneste natt året igjennom, uansett hvor kaldt det er. Men jeg ville ha sørget for at den ikke kan stikke av, og at den ikke står og bjeffer og forstyrrer naboer. De fleste katter har jo ganske tykk og lodden pels/underull. Min hund har ikke underull, er tynt behåret på magen så han hadde nok syntes det hadde vært rimelig kaldt å ligge ute hele natten. Om man ikke VET det blir tropenatt da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 I tillegg til andre ting som er nevnt i tråden, så kommer det an på hva hunden er vant til og hvor lett den evt. tilpasser seg endring. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 De fleste katter har jo ganske tykk og lodden pels/underull. Min hund har ikke underull, er tynt behåret på magen så han hadde nok syntes det hadde vært rimelig kaldt å ligge ute hele natten. Om man ikke VET det blir tropenatt da. Ja, det er sikkert forskjell på pelsen, men det er det jo på katter også. Jeg blir bare litt forbannet over denne evige forskjellsbehandlingen av katter og hunder. Senest for et par uker siden reddet jeg en liten kattetass på under året. Han hadde gått rundt i nabolaget her i flere uker - tynn og sulten og med pelsen full av kladder, og oppmerksomhetssøkende som få. En dag fikk jeg nok - fanget han i et bur, dro til dyrlegen og fikk kastrert han og fjernet kladdene i pelsen. Det var 1500 raske, men det synes jeg det er verdt. Og nå lever han lykkelig hos datteren min og svigersønnen:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Ja, det er sikkert forskjell på pelsen, men det er det jo på katter også. Jeg blir bare litt forbannet over denne evige forskjellsbehandlingen av katter og hunder. Senest for et par uker siden reddet jeg en liten kattetass på under året. Han hadde gått rundt i nabolaget her i flere uker - tynn og sulten og med pelsen full av kladder, og oppmerksomhetssøkende som få. En dag fikk jeg nok - fanget han i et bur, dro til dyrlegen og fikk kastrert han og fjernet kladdene i pelsen. Det var 1500 raske, men det synes jeg det er verdt. Og nå lever han lykkelig hos datteren min og svigersønnen:-) Det er jo uhørt å slippe ut en liten kattunge i all slags vær også da. Regner med de fleste mener det samme, men i denne tråden var det snakk om en hund så da svarer vel folk deretter. Så flott at du tok deg av den ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Det er jo uhørt å slippe ut en liten kattunge i all slags vær også da. Regner med de fleste mener det samme, men i denne tråden var det snakk om en hund så da svarer vel folk deretter. Så flott at du tok deg av den ) Han er faktisk verdens søteste katt:-) Jeg vet at dette er en tråd som handler om hunder, men jeg kan liksom ikke se for meg at noen hadde spurt om det var greit at en katt sover ute om sommeren:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Han er faktisk verdens søteste katt:-) Jeg vet at dette er en tråd som handler om hunder, men jeg kan liksom ikke se for meg at noen hadde spurt om det var greit at en katt sover ute om sommeren:-) Men katter blir vel ofte tilvendt å være ute i større grad enn det hunder gjør. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Men katter blir vel ofte tilvendt å være ute i større grad enn det hunder gjør. Ja, men hvorfor? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Ja, men hvorfor? Glemmer du ikke nå at en av forskjellene på hunder og katter er at katter fortsatt kan gå løs utendørs uten at det blir bråk av det, mens hunder må være i bånd i nesten alle sammenhenger. Det er etter min stor forskjell på det å tilby en hund å stå i bånd utendørs (langt fra alle har anledning til å anlegge hundegård) og det å la en katt ferdes fritt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest speer Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Slik tenker man aldri når det gjelder katter. De klarer seg uansett pels, alder, størrelse osv., tror mange. Men en katt som går løs kan søke ly om nødvendig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Ja, men hvorfor? Jeg signerer bare innlegget til frosken jeg. For å ta oss selv som eksempel bor vi i blokk. Naboen har katten ute, men det skulle nok blitt lurveleven om vi gjorde det samme med hunden Skulle gjerne hatt muligheten ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Glemmer du ikke nå at en av forskjellene på hunder og katter er at katter fortsatt kan gå løs utendørs uten at det blir bråk av det, mens hunder må være i bånd i nesten alle sammenhenger. Det er etter min stor forskjell på det å tilby en hund å stå i bånd utendørs (langt fra alle har anledning til å anlegge hundegård) og det å la en katt ferdes fritt. Uten at det blir bråk av det, er nok å underdrive. Katteeiere møter mange problemer hvis de har kattene ute. Jeg husker godt at min gamle mor slapp ut sin katt i et landlig rekkehusområde i Oslo. En dag møtte hun en av nabofruene som med et syrlig og ondskapsfullt smil fortalte henne hvordan katten hadde herjet i blomsterbedet hennes. Min mor svarte da: "Jeg foretrekker faktisk katter framfor mennesker, for katter er ikke så ondskapsfulle". Nå er ikke dette en diskusjon om "hunder i bånd" og "katter som ferdes fritt", men hvor vidt det er forsvarlig å la et dyr sove ute mht temperatur osv. Eller har jeg misforstått? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.