PieLill Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 SKjønner godt at de trenger frihet. Men jeg er redd de ikke er helt modne nok for å sykle så fritt. Noen sykler utrolig fort og rett over gangfelt og alt mulig. Noen sykler også midt i veien uten hjelm. Jeg har sett litt av hvert så derfor er jeg engstelig og det er litt naivt å tro at ens egne barn er så mye flinkere og bedr eenn andres. Vi foreldre kan jo lett bli for naive også. Det vil alltid være et gap mellom hva foreldrene mener barna mestrer og hva barna selv tror de klarer. Sannheten, hva barna faktisk kan holde styr på, ligger som regel et sted midt imellom. Skal barna med tiden kunne bli voksne, trygge og selvstendige mennesker må man tillate dem å gjøre feil. Det er alltid farer forbundet med frihet, men langtidsvirkningen av mangelen på frihet kan være langt verre. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Det vil alltid være et gap mellom hva foreldrene mener barna mestrer og hva barna selv tror de klarer. Sannheten, hva barna faktisk kan holde styr på, ligger som regel et sted midt imellom. Skal barna med tiden kunne bli voksne, trygge og selvstendige mennesker må man tillate dem å gjøre feil. Det er alltid farer forbundet med frihet, men langtidsvirkningen av mangelen på frihet kan være langt verre. mvh ''Det er alltid farer forbundet med frihet, men langtidsvirkningen av mangelen på frihet kan være langt verre.'' Litt av en utfordring for oss som foreldre. ;-) Noen ganger må man bare lukke øynene og fokusere på noe annet. Ungene må få forsøke- selv om potensiell fare kan stresse et morshjertet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 ''Det er alltid farer forbundet med frihet, men langtidsvirkningen av mangelen på frihet kan være langt verre.'' Litt av en utfordring for oss som foreldre. ;-) Noen ganger må man bare lukke øynene og fokusere på noe annet. Ungene må få forsøke- selv om potensiell fare kan stresse et morshjertet. Jepp. Det gjelder å skille mellom kortsiktig bekymring og langsiktige mareritt. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 SKjønner godt at de trenger frihet. Men jeg er redd de ikke er helt modne nok for å sykle så fritt. Noen sykler utrolig fort og rett over gangfelt og alt mulig. Noen sykler også midt i veien uten hjelm. Jeg har sett litt av hvert så derfor er jeg engstelig og det er litt naivt å tro at ens egne barn er så mye flinkere og bedr eenn andres. Vi foreldre kan jo lett bli for naive også. På et eller annet tidspunkt må man bare stole på at det man har forklart og lært bort begynner å "virke" Ungene her har hatt trafikkopplæring på skolen, de har sett en kompis få hjernerystelse etter fall på sykkel (med hjelm) så de vet at det er farlig, og de har "meget høy moral". Mye mer enn 14-15-åringer jeg kjenner. Man må være ved elva for å lære seg å ikke falle i den. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shadow 650 Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 *mimre* Denne iden av barndommen var den beste. Føle frihet!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Jeg reka masse ute da jeg var på den alderen, og hadde mye glede av det. Dessverre er ikke min eldste så komfortabel med det. Synes det er veldig synd i grunnen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.