Speak Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Snuppa er 11 nå, og vi har reist mye. Jeg forteller henne hvor lenge vi skal være borte, og forventet vær på reisa. Så legger ho alt ho mener at ho skal ha med på stuebordet. Jeg går gjennom og evt. korrigerer dersom det trengs. (Men det trengs sjeldent) Vi pakker to kofferter til 2 voksne og 1 barn. Da vi kommer hjem er det oftest gubben som pakker ut mens jeg vakser alt sammen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Mannen min og jeg pakker våre egne klær, så klart. Jeg pakker klærne til sønnen vår (8 1/2), og mannen min pakker leker og spill sammen med sønnen. Skal vi ha med fiskeutstyr er det også mannen som pakker det. Det er mannen som pakker ut i bilen. Jeg pakker sengetøy og håndklær til oss alle. Skal datteren min være med, pakker så klart hun selv, og har gjort det i mange år. Men hun er 20 da. Men det hender rett som det er at hun glemmer noe, men det ansvaret må hun så klart selv ta. ''Jeg pakker klærne til sønnen vår (8 1/2), og mannen min pakker leker og spill sammen med sønnen. Skal vi ha med fiskeutstyr er det også mannen som pakker det. Det er mannen som pakker ut i bilen. Jeg pakker sengetøy og håndklær til oss alle. '' Hehe, ganske klassisk fordeling, og omtrent akkurat slik har vi det også :-). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Vi har vært endel ute og reist med ungene (2 jenter på 9 og 10 og en gutt på 4). Sist var vi i USA i 14 dager, og da hadde jentene hver sin koffert. Når vi skulle pakke, så skrev jeg liste med hva de skulle ha med og hvor mange av hver. Så fant de frem det de ønsket selv. Før de ble pakket i kofferten (av meg) gikk vi gjennom det, og gjorde små endringer. Minsten finner jeg frem til og pakker til. Han delte koffert med leker, sko osv. Min kjære finner frem sine klær selv, men det er stort sett jeg som pakker det... Når vi skal hjem, er det jeg som pakker. Jeg synes det er greit å ha litt kontroll Om vi skulle ha vasket noe, så hadde de fleste fått hjulpet til. Alternativt hadde jeg sendt pappa med unger langt bort, så jeg kunne vaske kjapt i ro og fred 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Skriv en liste over hva du vil de skal pakke ned da vel? Jeg skriver en liste til de, eksempelvis: 5 truser 5 par sokker 4 t-skjorter 3 shorts osv.. Også ser jeg over helt til slutt sammen med barnet. Har begynt å gjøre det samme med 4 åringen også, bare at hun får beskjed om å hente en type klesplagg av gangen og putte oppi bagen. Hun vil jo gjerne gjøre det samme som storesøstrene. Det der var jammen smart. Det tenker jeg vi prøver oss med om et år eller to (nå er jentene 3 og 4,5). Takk for tips! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kosemor Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 10 åringen og 7 åringen bruker selv å finne frem klær. Jeg sier hvor mange netter vi skal være borte og de tar frem det de vil ha med. Så går jeg gjennom kleshaugen sammen med dem. Noe byttes ut eller legges igjen. De pakker klær + evnt bøker etc i hver sin sekk. Ofte har vi en sekk m regntøy, støvler etc ved siden av (kommer an på hva slags tur vi skal på) Synes det er greit at ungene vet hva de har med seg - da tar de også mer ansvar da vi er på tur. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Antar det også har en viss betydning hvorvidt barnet er opptatt av klær, og småjenter er jo ofte mer opptatt av hva de har på seg enn smågutter! Mine kunne ikke brydd seg mindre, så lenge klærne er komfortable og lette å få av og på er alt greit! :-). Dermed er det veldig kjekt at mor finner frem slike uinteressante ting . Hørtes velkjennt ut :-) Enskjønt endringer kommer snikende! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Hørtes velkjennt ut :-) Enskjønt endringer kommer snikende! Oi, en n for mye i velkjent! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heffalump Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Jeg pakker alt til meg selv og ungene. De er 9, 6 og 2 år gamle. Av den enkle grunn at jeg liker å ha kontroll 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisabeth Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 De to eldste pakker selv. Minstemann på 7 er og forblir minstemann, så han pakker jeg for. Jeg setter opp pakkeliste med antall de skal ha med av hvert plagg. Hvert barn har sin egen bag med rent tøy, mens skittentøy samles i en felles haug i min bag. Så skittenntøyet må jo være mitt..?! Skal vi på kortere turer deler vi to-tre bager, da pakker vi hvert vårt i poser oppi bagen. Vi bruker ofte å sortere tøyet i poser i bagen ellers også, da blir det ikke så mye rot. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Vi har også akkurat vært en uke i Danmark. Mine barn på 16, 10 og 7 år hadde hver sin koffert (den eldste en stor bag). De to eldste pakket selv, 10-åringen fikk litt veiledning av meg. Far i huset pakket til familiens yngste. Jeg brydde meg ikke spesielt om hvordan klærne ble lagt i koffertene, og spesielt 10-åringens ble nok en smule rotete. Men det var ikke mitt problem. Ungene fant selv fram klærne de skulle ha på hver dag, den yngste fikk riktignok litt råd om hvor mye det var lurt å ta på i forhold til været. Jeg følte ikke at jeg var alene om ansvaret på noen måte. Jeg syns ungene er flinke til å ta ansvar selv, og mannen min gjør like mye som meg i denne situasjonen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.