Gjest Koriander37 Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Jeg er alenemamme til en baby på 2 måneder. Jeg har ingen til å avlaste meg. Jeg har ingen kontakt med barnefar. Er det noen som har erfaring med en form for reservebesteforeldre? Hvordan går jeg fram for å få kontakt med noen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Jeg hadde snakket med helsesøster først. Kanskje kan du få tips om f.eks. en frivillighetssentral, et tilbud i menigheten eller andre grupper som er åpne for alle. Du kan også henge opp en lapp på helsestasjonen der du f.eks. skriver at du kan tenke deg å komme i kontakt med andre alenemødre til babyer. På den måten får du litt større nettverk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gunrika Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Kanskje du kan finne noe her:http://www.amathea.no/index.aspx?cat=1005&id=1205&mid=3 Jeg vet også at det er en forening som heter aleneforeldreforeningen - kanskje du kan få noen tips der. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Sjekk om kommunen din har HomeStart-tilbud kanskje? Da kan man få hjelp i opptil fire timer i uka tror jeg det er. Ta det opp med helsesøster, hun bør kunne guide deg litt. Ellers så er det faktisk veldig mange som er aleneforeldre uten noe familienettverk. Kjempetungt, men sånn er det nå bare... Nettverket vil forhåpentligvis gradvis bygges ut ved hjelp av at du blir kjent med andre småbarnsforeldre i barselgruppe og etterhvert barnehage osv. Aleneforeldreforeningen kan sikkert også hjelpe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Jeg vet at barnevernet hos oss har formidlet slik kontakt innimellom. De annonserer i lokalavisen her også. Det er mange som gjerne vil bidra med noe, men som ikke har kapasitet til å være fosterforeldre f.eks. Jeg ville tatt en telefon til det lokale barnevernet og spurt De har hvertfall vært veldig hjelpsomme med de barna vi har søkt etter litt ekstra voksne til 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil3små Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Du må nok klare deg selv. Husk å ta hensyn til deg selv,dvs du må sove når barnet sover på dagtid. Glem husarbeid,gjør kun det viktigste! Jeg var "supermamma" med nr 1....det angret jeg bittert på da jeg fikk nr 2 to år senere,da kunne jeg iallefall glemme å hvile! Få i småen nok melk i løpet av dagen,så sover knøttet bedre og lengre om natten:-) Du må aldri vise barnet at du er fortvilt,det merker barnet og blir mer urolig. Nå vet ikke jeg om barnet ditt sover mye eller ikke,men siden babyen kun er 2 mnd og du allerede ber om avlastning,regner jeg med at barnet sover lite... Og hvis det er noen trøst,er det bedre å være alenemamma å vite hva du har å forholde deg til,enn å være i et forhold hvor du sjelden kan stole på avtaler som lages! Lykke til:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Koriander37 Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Jeg har to større barn også - begge i skolealder. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Koriander37 Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Sjekk om kommunen din har HomeStart-tilbud kanskje? Da kan man få hjelp i opptil fire timer i uka tror jeg det er. Ta det opp med helsesøster, hun bør kunne guide deg litt. Ellers så er det faktisk veldig mange som er aleneforeldre uten noe familienettverk. Kjempetungt, men sånn er det nå bare... Nettverket vil forhåpentligvis gradvis bygges ut ved hjelp av at du blir kjent med andre småbarnsforeldre i barselgruppe og etterhvert barnehage osv. Aleneforeldreforeningen kan sikkert også hjelpe. Jeg har mange venninner, men de har jo ingen mulighet til å avlaste meg så lenge de også har barn og familie å ta hensyn til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Koriander37 Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Jeg hadde snakket med helsesøster først. Kanskje kan du få tips om f.eks. en frivillighetssentral, et tilbud i menigheten eller andre grupper som er åpne for alle. Du kan også henge opp en lapp på helsestasjonen der du f.eks. skriver at du kan tenke deg å komme i kontakt med andre alenemødre til babyer. På den måten får du litt større nettverk. Jeg har et veldig stort nettverk. Det er ikke det som er problemet. Problemet er at å være alene med en baby 24 timer i døgnet utgjør en stor belastning, ikke minst fysisk. Jeg verker i armer og bekken og rygg, og jeg har også to større barn å ta hensyn til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Jeg har et veldig stort nettverk. Det er ikke det som er problemet. Problemet er at å være alene med en baby 24 timer i døgnet utgjør en stor belastning, ikke minst fysisk. Jeg verker i armer og bekken og rygg, og jeg har også to større barn å ta hensyn til. OK, men de andre forslagene står ved lag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Snakk med helsesøster om hvilke muligheter som finnes der du bor. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.