Gjest hyl og skrik Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Hvis ungen din står og hylskriker i butikken eller på et annet offentlig sted, forsøker du å roe ungen ned? Det virker som om de fleste foreldre er opptatt av å demonstrere at ungen ikke får viljen sin selv om den hylskriker. Men tenker de også på de andre kundene i butikken? At det ikke er noe særlig å høre på ungeskrik? Da tenker jeg spesielt på situasjoner hvor ungen står i andre enden av butikken og hylskriker mens foreldrene står i kassa. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Heldigvis bare skjedd én gang at barnet skrek og nektet å høre på meg. Da la jeg varene på plass og marsjerte ut av butikken med ungen under armen. Var ikke særlig morsomt, men tror det hjalp å være så bestemt. For det skjedde aldri siden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Niks, jeg lar ikke ungene herje rundt eller hyle på steder hvor det plager andre. Det har hendt at jeg har tatt en under hver arm og marsjert avgårde, men vanligvis hører de på mamma. Heldigvis ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Jeg mener å huske at jeg har vært nødt til å gå ut fra butikken en gang med eldstemann, aldri med yngstemann merkelig nok for hun er egentlig ti reiser verre. ) De har aldri fått noe om de har mast i butikken så jeg har vært lykkelig forskånet for den typen raserianfall i butkken. Heldigvis. ) Men jeg har all medlidenhet med foreldre med rasende unger i butikken! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ikke for streng Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Nei! Hvis han ikke hører etter etter første advarsel så blir det ikke noe mer mat resten av dagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
200eek Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Skal vedde på at du ikke får et svar som sier "jovisst gjør jeg jo det, gjør vel ikke noe om h*n skriker lungene av seg inni butikken vel" Hehe 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hyl og skrik Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Skal vedde på at du ikke får et svar som sier "jovisst gjør jeg jo det, gjør vel ikke noe om h*n skriker lungene av seg inni butikken vel" Hehe Er glad jeg lever i en tid hvor det finnes ipod og mp3spillere. Tror mange situasjoner ville vært uutholdelige uten. Hadde vært så deilig om man bare kunne skru ned lyden på ungen. Hatt en volumknapp.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 lar og lar... Det har skjedd et par ganger at jeg har tatt ungen under armen og båret ham/henne ut. Jeg står ikke og later som ingenting mens ungen hyler, det har jeg nesten aldri vært vitne til heller... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
200eek Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Er glad jeg lever i en tid hvor det finnes ipod og mp3spillere. Tror mange situasjoner ville vært uutholdelige uten. Hadde vært så deilig om man bare kunne skru ned lyden på ungen. Hatt en volumknapp.. Gode nyheter De HAR en volumknapp Dresser ungen fra den kommer ut....DA blir det ofte færre Ipod-anfall 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holmes Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 For en ukes tid siden stod det en liten gutt foran smågodtet på min lokale Kiwi. Han begynte å ta i alle boksene, spiste litt og la igjen snørra si flere steder. Faren hans prøvde å prate ham vekk fra det, men guttungen så ikke hans vei en gang. Slikt irriterer meg fryktelig! Så jeg sa fra til faren at dette går ikke an, det er faktisk andre som skal spise snørra til guttungen din. Da ble han irritert på meg som brydde meg... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil3små Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Heldigvis bare skjedd én gang at barnet skrek og nektet å høre på meg. Da la jeg varene på plass og marsjerte ut av butikken med ungen under armen. Var ikke særlig morsomt, men tror det hjalp å være så bestemt. For det skjedde aldri siden. Hei,har opplevd det samme som deg:-) Hvis man er skikkelig streng første gang,da lærer ungen at det ikke nytter å skrike neste gang... Jeg bryr meg ikke når andres unger skriker,synes det er verre(for barna) at foreldrene gir etter...og stakkars foreldrene NESTE gang de skal i butikken... Jeg trøster meg med at det ikke er mine barn som skriker:-) Men hvorfor har ikke flere butikker barnepass her i landet???? Forstår ikke butikkjedene at foreldre vil kjøpe mer dersom de får ro på seg....? Det samme gjelder for kafeer,Norge er et molboland i så måte... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Jeg tar med meg ungen ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holmes Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Hei,har opplevd det samme som deg:-) Hvis man er skikkelig streng første gang,da lærer ungen at det ikke nytter å skrike neste gang... Jeg bryr meg ikke når andres unger skriker,synes det er verre(for barna) at foreldrene gir etter...og stakkars foreldrene NESTE gang de skal i butikken... Jeg trøster meg med at det ikke er mine barn som skriker:-) Men hvorfor har ikke flere butikker barnepass her i landet???? Forstår ikke butikkjedene at foreldre vil kjøpe mer dersom de får ro på seg....? Det samme gjelder for kafeer,Norge er et molboland i så måte... I stedet for at butikker skal tilby barnepass foreslår jeg at foreldre oppdrar barna slik at det går an å ta dem med på handletur. Det virker som om mange mener at det er alle andres jobb å ta vare på barna deres... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skrik og hyl Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Jeg tar med meg ungen ut. bra å høre ! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil3små Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 I stedet for at butikker skal tilby barnepass foreslår jeg at foreldre oppdrar barna slik at det går an å ta dem med på handletur. Det virker som om mange mener at det er alle andres jobb å ta vare på barna deres... Enig med deg,der...men det er ikke enkelt bestandig med 3 små alene,når i all verden skal jeg få handlet det jeg trenger da? Mine skriker heldigvis ikke,men er veldig aktive:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holmes Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Enig med deg,der...men det er ikke enkelt bestandig med 3 små alene,når i all verden skal jeg få handlet det jeg trenger da? Mine skriker heldigvis ikke,men er veldig aktive:-) Ja, det er en utfordring. Jeg har gode erfaringer med pep-talk før vi gikk inn i butikken. Klare beskjeder er aldri å forakte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil3små Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Ja, det er en utfordring. Jeg har gode erfaringer med pep-talk før vi gikk inn i butikken. Klare beskjeder er aldri å forakte. Ja,det er et godt triks! Gjør avtaler med barna på forhånd,og hvis de bryter avtalen må du gjennomføre konsekvensen! I mitt tilfelle, går vi rett ut av butikken og kjører hjem = kjedelig for barna.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Nå er mine heldigvis ferdig med hylskriking i butikken, men den gang vi hadde det problemet, fjernet vi oss raskt fra åstedet. Overhørte en mor her forrige uke, som kommenterte at hvis de i butikken ikke orket å høre på unger som skriker så burde de skaffe seg en annen jobb. Det synes jeg var litt respektløst overfor de butikkansatte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Det var sjeldent det skjedde, heldigvis, men jeg tok dem med ut. Når det er sagt: Etter at jeg fikk barn selv, er jeg bare sååååå glad for at det ikke er mine som skriker, at det plager meg nada med skrikende unger i butikk. Jeg syns bare synd på foreldrene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 http://vilduhapose.blogspot.com/2010/01/mer-om-barn.html Se videoen nederst. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.