Gjest Taqqwa Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Hei kloke hoder:) Jeg har en datter på 5 år som jeg har foreldreansvaret for alene. Hun bor sammen med meg og sin stefar som fungerer som pappa for henne. Hennes biologiske far bor i England og fungerer mer som en slags onkel. Han er opptatt av å gjøre ting riktig og han besøker oss ca hver 3-4 måned. Noen ganger reiser jeg dit med henne slik at også besteforeldre får sett henne minst en gang i året. Faren hennes har aldri tatt særlig del i livet hennes og er mer opptatt av jobb og karriere. Jeg tviler ikke på at han er glad i henne, men han har aldri blitt ordentlig kjent med henne, noe avstand og språk setter en automatisk stopper for. Det skal sies at han ikke viste all verdens interesse da vi var sammen heller - men han ønsker som sagt kontakt med henne, noe som er fint for hennes del. Hadde ikke likt om vi måtte melde oss på Tore på sporet for å lete etter ham etter mange år uten livstegn;) Han og samboeren hans venter barn om et halvt års tid. Min datter (som er enebarn) skal altså få halvsøsken i England. Å få søsken, hele eller halve, er jo alltid en velsignelse, men jeg kan ikke hjelpe for å uroe meg for at han skal insistere på at jeg skal sende dattra vår hjem til seg oftere slik at hun skal bli kjent med halvsøsken best og fortest mulig. Er dette noe han kan forvente at jeg gjør? Det er mange år til jeg ville vurdere å sende henne til England alene, men det er kanskje sært av meg? Det kan selvsagt også være at han får MINDRE tid til oss når han får nye barn, det er umulig å si når det gjelder ham. Hva tror dere? Uroer jeg meg unødvendig - som vanlig? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamma til 3åring Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Sikkert hyggelig for dattera di å få søsken, men de vil ikke ha særlig moro av hverandre før om et par års tid. Jeg har en bekjent som sender barna sine med fly til sin far i Spania og det er en skoleunge og en i barnehagen... De reiser alene. Jeg tror ikke jeg ville sendt en 5-åring alene. Er hun tøff, så kanskje kan hun reise når hun er 7? Hvordan er reglene på dette, da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Jeg hadde ikke sendt et barn på 5 alene med fly innenlands engang. Og jeg mistenker at når de får sitt eget så blir jenta di mindre viktig.. og da "løser" problemet seg selv.. Men jeg er jo ikke synsk. Du får bare vente å se tenker jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Det avhenger jo helt av i hvilken grad hun er vant med, og liker, å fly, i tillegg til hvor selvstendig hun er ellers. For mange femåringer ville det sikkert gå helt bra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Jeg sendte barna mine med fly alene innenlands fra de var 5 år. Ikke noe problem i det hele tatt. De ble fulgt inn på flyet av meg, og tatt i mot av slektninger ved ankomst. Hvis dere sender henne med et norskt flyselskap der flyvertene er norske, skulle det ikke være verre å reise alene til England. Innenlands i Norge er aldersgrensen for å reise alene 5 år. Vet ikke om den er det samme med fly som går ut av landet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Datteren min reiste Oslo - Trondheim da hun var 7 år, ca. to måneder før hun skulle bli 8. Det var i ferietiden, og det var mange barn ombord som hadde lang erfaring med å reise mellom foreldrene. For henne tror jeg ikke det ville gått like bra hvis vi hadde forsøkt tidligere, men lillebroren hennes nok ville elsket det allerede i 5-6-årsalderen. Jeg hadde ikke gjort det før ungen hadde lyst selv, og bare dersom det var et flyselskap der de ansatte kunne kommunisere på norsk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Jeg ville sett an barnet. Jeg husker en barndomsvenninnes datter hadde "nedtelling" til hun fylte 5 år og dermed kunne reise alene med fly til mormor, mens min sønn ble helt på gråtenn da jeg spurte om dette var noe han kunne tenke seg - noe så grusomt som å bli sendt alene på fly kunne han knapt tenke seg. Han var vel 8 år før han fløy alene, og da var det snakk om en kort innenriks flytur. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Om barnet skal ta direktefly fra f.eks. Gardermoen til London - så hadde jeg ikke hatt problemer med å sende mine flyvante barn alene som 5-6-åringer - så lenge de ville det selv. Jeg sendte mine med fly fra Trondheim til Oslo da de var 5 og 6 år gamle. De ble selvsagt møtt i Oslo. Men, dette kommer jo veldig an på hvor modent barnet er, hvor reisevant det er og hva barnet ønsker selv. I tillegg er det en forutsetning at man stoler på personen(e) som skal møte barnet ved ankomststedet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Datteren min reiste Oslo - Trondheim da hun var 7 år, ca. to måneder før hun skulle bli 8. Det var i ferietiden, og det var mange barn ombord som hadde lang erfaring med å reise mellom foreldrene. For henne tror jeg ikke det ville gått like bra hvis vi hadde forsøkt tidligere, men lillebroren hennes nok ville elsket det allerede i 5-6-årsalderen. Jeg hadde ikke gjort det før ungen hadde lyst selv, og bare dersom det var et flyselskap der de ansatte kunne kommunisere på norsk. ''For henne tror jeg ikke det ville gått like bra hvis vi hadde forsøkt tidligere, men lillebroren hennes nok ville elsket det allerede i 5-6-årsalderen. '' Ja, det er også min erfaring er at barn er veldig forskjellige her, og det er ofte uforutsigbart hvem som er tøffe slik. Har selv en nå niåring som er av den forsiktige type sosialt, men som ikke ville kvidd seg for å reise alene med fly fra tidlig alder. Dog har det ikke falt seg slik for oss. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Minstemann reiste alene med fly da han var i den alderen. De siste gangen måtte han bytte fly også og det gikk helt greit. En gang var fly nr 2 forsinket og da hadde de et eget barnerom hvor det var noen leker og tegnefilmer hvor han satt sammen med en voksen og ventet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
calendula Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Eldstemannen min reiste alene med fly mellom England og Norge fra han var 5 år. Mellomste barnet tok den samme reisen for første gang i fjor da hun var 8 år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dolores77 Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Tror ikke jeg kommer til å tørre sende ungen min alene noen sinne jeg Men de er flinke å passe på de som reiser alene, de får sitte fremst og blir ekstra passet på av kabinpersonalet og får eget reiser alene skilt. Men tror jeg ville ventet til ungen var i skolealder og kunne lese. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.