Gå til innhold

Hvordan ville du reagert???

Gjest lurer på om jeg overreagerte...?

Anbefalte innlegg

Slik er det her også. Må i grunnen tenke meg om for å huske sist jeg var alene på do:-) For nå som gutta er blitt så store at de ikke trenger dilte etter mamma overalt så har vi skaffet oss en liten cocker-spaniel jente som _alltid_ er med på do, he he..

He, he - ja er det ikke det ene så er det det andre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 94
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

10

• Persille1365381127

10

• MorTil3små

8

• morsan

6

MorTil3små

Slik er det her også. Må i grunnen tenke meg om for å huske sist jeg var alene på do:-) For nå som gutta er blitt så store at de ikke trenger dilte etter mamma overalt så har vi skaffet oss en liten cocker-spaniel jente som _alltid_ er med på do, he he..

Det er jo en forskjell å ha med sine egne barn på do,da...jeg er sjelden alene på do,men doen er på et stort bad,ikke et knøttlite rom slik som bestefar har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MorTil3små

Oppvokst ca 1 time fra Oslo, jeg. Men tror som laban at dette ikke har noe med geografi å gjøre.

Beklager,men det var det jeg trodde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MorTil3små

jeg tror nok at dette ville vært mere sjokkerende for en amerikaner. De har et mere konservativt forhold til seksualitet.

Dette er ikke snakk om seksualitet,men om respekt for andre mennesker. Det ville ikke falt meg inn å ta med en tanteunge på et lite do når jeg selv skal gjøre mitt,og iallefall ikke låse døra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Beklager,men det var det jeg trodde.

Jeg er oppvokst midt i Oslo, bor der fortsatt - og ville ikke reagert som deg. Billa har lange filosofiske samtaler med mormor på do regelmessig, uavhengig av hvem av dem som sitter hvor.

Jeg har ikke oversikt over hvordan det er hos faren, men regner med det er omtrent på samme måte siden jeg innimellom får litt "sladder".

Jeg skjønner ikke helt problemet? Hvorfor er det så krise at hun har vært der inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Jeg tror hunden vår har skjønt at når man først sitter der, så blir man sittende litt, og det er ikke noe annet å gjøre - derfor er det LURT å bli med; det er store muligheter for ekstra kos, klapp & prat ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Persille1365381127

Ser at mange her mener at du overreagerer-men det syns ikke jeg. Vi har ofte med våre egne barn på do,eller at døren for den saks skyld står åpen når vi er der.....Men det kunne aldri falt meg inn å ta med verken tantunger eller nabounger eller what so ever på do av den grunn. Nei og atter nei. Vi lever i en gal verden og det viser seg gang på gang at overgripere faktisk er personer i nærmeste familie og som barnet ofte har et tillitsforhold til. Så ikke bry deg om hva andre mener. Dette var noe du har reagert på og gitt kraftig beskjed om at det ikke er akseptabel oppførsel,håper dermed at de respekterer dine ønsker og følelser her.

Men ettersom det er så mange som ikke reagerer så veldig på dette, så går det an å gi beskjed på en fornuftig måte - ikke "ta ungen under armen og dra".

Mange foreldre har ønsker jeg ikke forstår, men om de sier dem til meg - så respekterer jeg dem. Om de skriker til meg og løper ut av døren etter noe jeg ikke skjønner et kvekk av, så er jeg ikke like positiv til videre samvær for å si det sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vanskelig for å forstå din reaksjon. I min verden er det ikke uvanlig at små unger på besøk kan komme til å dilte etter inn på do. Når de er såpass små, så ville jeg ikke tenkt at det kunne være noe galt i at de var der inne.

Du fremstiller situasjonen som om slektningene nærmest tar ungen under armen og bærer henne inn på do når de skal gjøre fra seg. Jeg tipper at det er ungen som dilter etter de voksne, og at de tenker hun er såpass liten at det ikek gjør noe.

Hvis du er opptatt av å beskytte ungen din, så tror jeg du bør bruke energien på noe annet enn å mistenkeliggjøre slektninger som sannsynligvis kun ikke ønsker å virke avvisende på ungen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ettersom det er så mange som ikke reagerer så veldig på dette, så går det an å gi beskjed på en fornuftig måte - ikke "ta ungen under armen og dra".

Mange foreldre har ønsker jeg ikke forstår, men om de sier dem til meg - så respekterer jeg dem. Om de skriker til meg og løper ut av døren etter noe jeg ikke skjønner et kvekk av, så er jeg ikke like positiv til videre samvær for å si det sånn...

Sånn tenker jeg også.

Jeg ville oppfattet denne moren som hysterisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har like godt endt opp med å la bikkja ha sengen sin på badet, han vil jo så gjerne være der inne uansett...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Sånn tenker jeg også.

Jeg ville oppfattet denne moren som hysterisk.

Jeg ville tenkt at moren kunne hatt grunn til å reagere slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tenker du da at det er sannsynlig at bestefar eller onkel ønsker å misbruke barnet, eller tenker du at det er sannsynlig at mor har erfaringer som gjør at hun er ekstra redd for overgrep?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Men tenker du da at det er sannsynlig at bestefar eller onkel ønsker å misbruke barnet, eller tenker du at det er sannsynlig at mor har erfaringer som gjør at hun er ekstra redd for overgrep?

Jeg har ingen meninger om onkel eller bestefar, men hvis jeg hadde opplevd noe slikt så ville jeg tenkt at mor kunne ha erfaringer som gjorde at hun reagerte slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ingen meninger om onkel eller bestefar, men hvis jeg hadde opplevd noe slikt så ville jeg tenkt at mor kunne ha erfaringer som gjorde at hun reagerte slik.

Ok :-)

Er vel egentlig enig i at jeg også kunne ha kommet til å reflektere på tilsvarende måte. Men hadde jeg vært enten onkel eller bestefar, så ville jeg nok blitt ganske såret og forbanna over å bli mistenkeliggjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Ville du reagert like sterkt om det var bestemor, og tante som tok ungene med seg som onkel og bestefar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Om dette var min svigerinne, så ville jeg mest sannsynlig først tro det hadde klikka for henne. Så ville jeg tenkt en gang til, og stilt spørsmål til hva i all verden det var som skjedde.

Om det da kom frem en forklaring som rimeliggjorde reaksjonen, så greit. Hvis ikke så ville jeg faktisk opplevd dette som ekstremt uhøflig, og ganske hysterisk.

Jeg er HELT for at man skal si fra om ting man ikke liker ifht barna sine. Men ikke reagere som dette og løpe av gårde, det er ikke særlig konstruktivt. Hun skal jo ha noe med dem å gjøre i mange år fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Ok :-)

Er vel egentlig enig i at jeg også kunne ha kommet til å reflektere på tilsvarende måte. Men hadde jeg vært enten onkel eller bestefar, så ville jeg nok blitt ganske såret og forbanna over å bli mistenkeliggjort.

Ja, men bestefar har sannsynligvis livserfaring og muligens livsvisdom også;-) De første reaksjonene er følelsesmessige, men etterhvert tror jeg fleste oppegående mennesker ville tenkt at dette hadde sine grunner.

Ingen trenger å vrenge ut av seg alt som foregår i følelseslivet, og en ung mor kan også være i stor mangel på søvn og hvile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Om dette var min svigerinne, så ville jeg mest sannsynlig først tro det hadde klikka for henne. Så ville jeg tenkt en gang til, og stilt spørsmål til hva i all verden det var som skjedde.

Om det da kom frem en forklaring som rimeliggjorde reaksjonen, så greit. Hvis ikke så ville jeg faktisk opplevd dette som ekstremt uhøflig, og ganske hysterisk.

Jeg er HELT for at man skal si fra om ting man ikke liker ifht barna sine. Men ikke reagere som dette og løpe av gårde, det er ikke særlig konstruktivt. Hun skal jo ha noe med dem å gjøre i mange år fremover.

Trenger du å ha forklaring? Det vil alltid være en del ting som vi ikke får vite, og ikke har noen rett til å vite.

Jeg greier ikke å sette opp så hypotetiske spørsmål som hvordan jeg ville ha tenkt hvis..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Trenger du å ha forklaring? Det vil alltid være en del ting som vi ikke får vite, og ikke har noen rett til å vite.

Jeg greier ikke å sette opp så hypotetiske spørsmål som hvordan jeg ville ha tenkt hvis..........

Ja, når det er familie - så trenger jeg det. Jeg hadde jo skjønt at noen klikker om en vilt fremmed tar med seg ungen til en annen på do. Da hadde jeg klikka også.

Men når det er bestefar og onkel, og det er en ting som nesten alle i tråden har svart at de ikke ville reagert på - så ville jeg håndtert det på en annen måte.

Og nå var spørsmålet hvordan jeg ville reagert - så da sier jeg hvordan jeg ville reagert både om jeg var henne, og om jeg var familien til mannen hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...