Gå til innhold

Hvordan ville du reagert???

Gjest lurer på om jeg overreagerte...?

Anbefalte innlegg

MorTil3små

Jeg er oppvokst midt i Oslo, bor der fortsatt - og ville ikke reagert som deg. Billa har lange filosofiske samtaler med mormor på do regelmessig, uavhengig av hvem av dem som sitter hvor.

Jeg har ikke oversikt over hvordan det er hos faren, men regner med det er omtrent på samme måte siden jeg innimellom får litt "sladder".

Jeg skjønner ikke helt problemet? Hvorfor er det så krise at hun har vært der inne?

Poenget er at doen er knøttliten,knapt plass til en person,så hun må omtrent ha sittet på fanget hans mens han gikk på do.. jeg synes bare det er respektløst...men takk for ditt svar:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 94
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

10

• Persille1365381127

10

• MorTil3små

8

• morsan

6

MorTil3små

Ville du reagert like sterkt om det var bestemor, og tante som tok ungene med seg som onkel og bestefar?

Nei,ville nok ikke det. Men bestemor passer ofte barna og da blir det noe annet. Alle foreldre er vel vant med at smårollingene følger etter på do. Men selv jeg ber dem gå ut dersom jeg skal lage lukt...hehe:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ettersom det er så mange som ikke reagerer så veldig på dette, så går det an å gi beskjed på en fornuftig måte - ikke "ta ungen under armen og dra".

Mange foreldre har ønsker jeg ikke forstår, men om de sier dem til meg - så respekterer jeg dem. Om de skriker til meg og løper ut av døren etter noe jeg ikke skjønner et kvekk av, så er jeg ikke like positiv til videre samvær for å si det sånn...

*tilslutter meg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Poenget er at doen er knøttliten,knapt plass til en person,så hun må omtrent ha sittet på fanget hans mens han gikk på do.. jeg synes bare det er respektløst...men takk for ditt svar:-)

Og det er helt greit at du synes det, men det kunne jo ikke han vite. Derfor må du si det til ham, på en fornuftig måte - slik at han forstår det.

Ikke ta ungen under armen og løpe, det skjønner de antagelig ikke noe av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Og det er helt greit at du synes det, men det kunne jo ikke han vite. Derfor må du si det til ham, på en fornuftig måte - slik at han forstår det.

Ikke ta ungen under armen og løpe, det skjønner de antagelig ikke noe av :)

I etterpåklokskapens navn så burde jeg/hun/du..........osv. Hvem av oss har ikke reagert med følelser i diverse situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Nei,ville nok ikke det. Men bestemor passer ofte barna og da blir det noe annet. Alle foreldre er vel vant med at smårollingene følger etter på do. Men selv jeg ber dem gå ut dersom jeg skal lage lukt...hehe:-)

Husker vi var på badet med mormor da hun "lagde lukt". Var helt naturlig det egentlig.

Litt syns at det med en gang det er snakk om menn som er med barn så er det skummelt, mens med damer gjør det ingenting. Mange uskyldige menn som må passe seg for alt for ikke å bli beskyldt for noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde nok ikke reagert, det er ikke så mange generasjoner siden man hadde tre hull på utedoen inkludert en i barnestørrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Jeg hadde nok ikke reagert, det er ikke så mange generasjoner siden man hadde tre hull på utedoen inkludert en i barnestørrelse.

Min far har utedo, og der er det tre hull :-)

Kjempekoselig å gå på do der sammen med barna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

''Kjempekoselig å gå på do der sammen med barna!''

Lol det er ikke akkurat det jeg ville definert som kjempekoselig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

''Kjempekoselig å gå på do der sammen med barna!''

Lol det er ikke akkurat det jeg ville definert som kjempekoselig

Jeg har mange gode barndomsminner der vi kusinene satt leeeeenge på utedoen og pratet om hemmeligheter.

Jeg pleier å sitte der med døra åpen og se rett ut på sjøen - gjerne sammen med barna.

Vi skal ut der i dag og være noen dager, så utdoen kommer til å bli flittig brukt denne uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Jeg har mange gode barndomsminner der vi kusinene satt leeeeenge på utedoen og pratet om hemmeligheter.

Jeg pleier å sitte der med døra åpen og se rett ut på sjøen - gjerne sammen med barna.

Vi skal ut der i dag og være noen dager, så utdoen kommer til å bli flittig brukt denne uka!

Utedo er et sted jeg ønsker å oppholde meg minst mulig.

Jeg kan ikke fatte og begripe at det skal være så veldig koselig å sitte med buksene nede og gjør sitt, mens man skravler og ler med sidemann. Hele tanken er altså ubegripelig for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Jeg ville ikke likt at bestefar og onkel tok med seg mine barn på do. Å ha med egne småbarn på do er naturlig, men ikke andres. Så jeg ville også sagt i fra om at "sånn gjør man ikke". Nå er det lett å være etterpåklok, og jeg kan også fly i taket om jeg reagerer kraftig på noe. Likevel håper jeg at jeg bare ville sagt i fra på en rolig måte, uten hverken å kjefte eller å dra derifra med ungen under armen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke snakk om seksualitet,men om respekt for andre mennesker. Det ville ikke falt meg inn å ta med en tanteunge på et lite do når jeg selv skal gjøre mitt,og iallefall ikke låse døra...

Ser at du flere steder sier at du synes det var respektløst. Jeg skjønner ikke helt hva du mener med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke fatte og begripe at det skal være så veldig koselig å sitte med buksene nede og gjør sitt, mens man skravler og ler med sidemann. Hele tanken er altså ubegripelig for meg :)

''Jeg kan ikke fatte og begripe at det skal være så veldig koselig å sitte med buksene nede og gjør sitt, mens man skravler og ler med sidemann. Hele tanken er altså ubegripelig for meg :)''

Enig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Er enig i at det høres litt sprøtt ut - men jeg er vokst opp med denne utedoen (farmor og farfar bodde der før), og vi barna gikk som regel på do sammen - eller vi gikk med mamma. Kan ikke huske at vi gikk der sammen med pappa... ;-)

Det er to utedoer jeg "kjenner" med fantastisk utsikt - denne jeg snakket om her ved sjøen - og en på fjellet der vi har støl. Der kan jeg sitte med døra åpen og se utover fjellene :-DDD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Er enig i at det høres litt sprøtt ut - men jeg er vokst opp med denne utedoen (farmor og farfar bodde der før), og vi barna gikk som regel på do sammen - eller vi gikk med mamma. Kan ikke huske at vi gikk der sammen med pappa... ;-)

Det er to utedoer jeg "kjenner" med fantastisk utsikt - denne jeg snakket om her ved sjøen - og en på fjellet der vi har støl. Der kan jeg sitte med døra åpen og se utover fjellene :-DDD

Hehe ok :-)

Men uansett hvor idyllisk du får det til å høres ut, så er det fortsatt en dass du snakker om ;-)

Jeg synes det er helt pyton å komme på hytte der det er utedo. Det er altså ikke noe for meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke likt at bestefar og onkel tok med seg mine barn på do. Å ha med egne småbarn på do er naturlig, men ikke andres. Så jeg ville også sagt i fra om at "sånn gjør man ikke". Nå er det lett å være etterpåklok, og jeg kan også fly i taket om jeg reagerer kraftig på noe. Likevel håper jeg at jeg bare ville sagt i fra på en rolig måte, uten hverken å kjefte eller å dra derifra med ungen under armen.

''Jeg ville ikke likt at bestefar og onkel tok med seg mine barn på do. Å ha med egne småbarn på do er naturlig, men ikke andres. ''

Jeg synes dette kommer an på barnets alder. Når toåringen dilter etter, så tror jeg mange ikke helt får seg til å avvise dem og tenker at det gjør jo ikke noe om de er der. Med litt større barn, tror jeg de fleste vil si til barnet at på do må man få være alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest winda

''Jeg ville ikke likt at bestefar og onkel tok med seg mine barn på do. Å ha med egne småbarn på do er naturlig, men ikke andres. ''

Jeg synes dette kommer an på barnets alder. Når toåringen dilter etter, så tror jeg mange ikke helt får seg til å avvise dem og tenker at det gjør jo ikke noe om de er der. Med litt større barn, tror jeg de fleste vil si til barnet at på do må man få være alene.

Jeg husker jeg sprang rundt min bestefar mens han sto å tisset ute. Har ikke tatt en eneste skade av dette.

Husker jeg også satt på utedo sammen med de fleste onkler og tanter. Har bare gode minner fra alt dette :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at vi har forskjellige meninger om familiekos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Hehe ok :-)

Men uansett hvor idyllisk du får det til å høres ut, så er det fortsatt en dass du snakker om ;-)

Jeg synes det er helt pyton å komme på hytte der det er utedo. Det er altså ikke noe for meg :-)

Enig. Jeg føler jeg har edderkopper krypende på rumpa med en gang jeg har satt meg :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...