Gå til innhold

Hvordan ville du reagert???

Gjest lurer på om jeg overreagerte...?

Anbefalte innlegg

Utedo er et sted jeg ønsker å oppholde meg minst mulig.

Jeg kan ikke fatte og begripe at det skal være så veldig koselig å sitte med buksene nede og gjør sitt, mens man skravler og ler med sidemann. Hele tanken er altså ubegripelig for meg :)

Tror det kommer litt an på hva man er vant med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 94
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

10

• Persille1365381127

10

• MorTil3små

8

• morsan

6

Gjest Elextra

Tror det kommer litt an på hva man er vant med :)

''Tror det kommer litt an på hva man er vant med :)

''

Tror nok de fleste, selv de av oss som ser en viss sjarm med utedoer, er vant med WC ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

''Jeg ville ikke likt at bestefar og onkel tok med seg mine barn på do. Å ha med egne småbarn på do er naturlig, men ikke andres. ''

Jeg synes dette kommer an på barnets alder. Når toåringen dilter etter, så tror jeg mange ikke helt får seg til å avvise dem og tenker at det gjør jo ikke noe om de er der. Med litt større barn, tror jeg de fleste vil si til barnet at på do må man få være alene.

En toåringe er ikke SÅ liten. Når jeg tenker meg om, så skal min toårige nivø være hos oss noen dager i sommer. Tanken på å la ham bli med meg på toalettet er helt fjern. Det kommer bare ikke til å skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En toåringe er ikke SÅ liten. Når jeg tenker meg om, så skal min toårige nivø være hos oss noen dager i sommer. Tanken på å la ham bli med meg på toalettet er helt fjern. Det kommer bare ikke til å skje.

Interessant hvordan man opplever dette noe ulikt. Jeg hadde besøk av en toåring i går, og jeg ser ikke for meg at moren min ville kastet henne ut av badet om ungen hadde fulgt etter bestemor. Men det er selvfølgelig heller ikke slik at slektningene foreslår for ungen at hun skal bli med på badet når det er de selv som skal på do :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Interessant hvordan man opplever dette noe ulikt. Jeg hadde besøk av en toåring i går, og jeg ser ikke for meg at moren min ville kastet henne ut av badet om ungen hadde fulgt etter bestemor. Men det er selvfølgelig heller ikke slik at slektningene foreslår for ungen at hun skal bli med på badet når det er de selv som skal på do :-)

Trådstarter sier ikke noe om datteren hennes ble invitert med på do eller bare diltet etter.

Som du sier, vi opplever dette forskjellig. Ble toåringen med moren din på toalettet? Du får spørre moren din om hun hadde syntes det var like naturlig som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter sier ikke noe om datteren hennes ble invitert med på do eller bare diltet etter.

Som du sier, vi opplever dette forskjellig. Ble toåringen med moren din på toalettet? Du får spørre moren din om hun hadde syntes det var like naturlig som deg.

Ja, toåringen er titt og ofte med bestemor på do.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletia

Jeg ville synes det var underlig om min far eller bror tok med eg ungen paa do og laaste doera.

Det behoever ikke bety noe galt, men synes det er rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalmeny

Jeg husker jeg sprang rundt min bestefar mens han sto å tisset ute. Har ikke tatt en eneste skade av dette.

Husker jeg også satt på utedo sammen med de fleste onkler og tanter. Har bare gode minner fra alt dette :-).

men det har vel kanskje noe medå gjøre hvor stort badet/doen er. Hvis det er en liten do så fatter jeg absolutt ikke hvorfor en skal ta med seg en unge inn dit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-På Dol av og til

Utedo er et sted jeg ønsker å oppholde meg minst mulig.

Jeg kan ikke fatte og begripe at det skal være så veldig koselig å sitte med buksene nede og gjør sitt, mens man skravler og ler med sidemann. Hele tanken er altså ubegripelig for meg :)

Helt enig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Tror det kommer litt an på hva man er vant med :)

''

Tror nok de fleste, selv de av oss som ser en viss sjarm med utedoer, er vant med WC ;)

Joda :) Men om man er vant til - eller har vært vant til - å bruke utedo på hytte f.eks., og har god minner derfra, så ser man vel på det på en annen måte enn en som aldri har satt sin stump på en utedo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vanskelig for å forstå din reaksjon. I min verden er det ikke uvanlig at små unger på besøk kan komme til å dilte etter inn på do. Når de er såpass små, så ville jeg ikke tenkt at det kunne være noe galt i at de var der inne.

Du fremstiller situasjonen som om slektningene nærmest tar ungen under armen og bærer henne inn på do når de skal gjøre fra seg. Jeg tipper at det er ungen som dilter etter de voksne, og at de tenker hun er såpass liten at det ikek gjør noe.

Hvis du er opptatt av å beskytte ungen din, så tror jeg du bør bruke energien på noe annet enn å mistenkeliggjøre slektninger som sannsynligvis kun ikke ønsker å virke avvisende på ungen.

Jeg tenker som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange gode barndomsminner der vi kusinene satt leeeeenge på utedoen og pratet om hemmeligheter.

Jeg pleier å sitte der med døra åpen og se rett ut på sjøen - gjerne sammen med barna.

Vi skal ut der i dag og være noen dager, så utdoen kommer til å bli flittig brukt denne uka!

Jeg husker at søsteren min og jeg satt leeeenge på toseteren på gården til besteforeldrene mine og skravlet og fniste. Det var veldig artig, men jeg kan ikke se for meg at jeg skulle ønske å benytte utedoer som et sosialt samlingspunkt i dag . :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ok :-)

Men uansett hvor idyllisk du får det til å høres ut, så er det fortsatt en dass du snakker om ;-)

Jeg synes det er helt pyton å komme på hytte der det er utedo. Det er altså ikke noe for meg :-)

Jeg er heller ikke noen fan av utedo nå. Men ingen av de hyttene jeg 'frekventerer' jevnlig har det, og jeg ville nok tenkt annerledes dersom det var en 'fast' hytte som jeg var vant til og forberedt på.

Det verste med utedoer er om vinteren når det er kaldt og man må kle på seg yttertøt for å kunne gå på do...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men ettersom det er så mange som ikke reagerer så veldig på dette, så går det an å gi beskjed på en fornuftig måte - ikke "ta ungen under armen og dra".

Mange foreldre har ønsker jeg ikke forstår, men om de sier dem til meg - så respekterer jeg dem. Om de skriker til meg og løper ut av døren etter noe jeg ikke skjønner et kvekk av, så er jeg ikke like positiv til videre samvær for å si det sånn...

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg er heller ikke noen fan av utedo nå. Men ingen av de hyttene jeg 'frekventerer' jevnlig har det, og jeg ville nok tenkt annerledes dersom det var en 'fast' hytte som jeg var vant til og forberedt på.

Det verste med utedoer er om vinteren når det er kaldt og man må kle på seg yttertøt for å kunne gå på do...

Jeg hater også yttertøt på om vinteren, når jeg skal på do;)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror hunden vår har skjønt at når man først sitter der, så blir man sittende litt, og det er ikke noe annet å gjøre - derfor er det LURT å bli med; det er store muligheter for ekstra kos, klapp & prat ;)

*he he* Det er nok veldig sannsynlig ja:-)

Husker min barndoms hun alltid kom tuslende når noen satt i telefonen (hadde jo ikke trådløs telefon på den tiden, så den som snakket ble sittende på en benk i gangen...) Hunden hadde lært seg at her satt det en person med én hånd ledig...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MorTil3små

Ser at du flere steder sier at du synes det var respektløst. Jeg skjønner ikke helt hva du mener med det?

Jeg mener at man må respektere alle mennesker,små og store. De små kan ikke ta fornuftige avgjørelser selv,da må vi voksne vite hva som er rett og galt. Å gjøre sitt fornødne på et lite do med et barn som vitne,ser jeg ikke helt hensikten i. Det hadde vært noe annet hvis man passet på den lille,men da hadde man ikke låst døren heller.

Jeg ville ikke like å være innesperret på et lite do mens en annen person satt på dolokket,ville du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MorTil3små

Jeg ville synes det var underlig om min far eller bror tok med eg ungen paa do og laaste doera.

Det behoever ikke bety noe galt, men synes det er rart.

Ja,nettopp,det er veldig rart og etter min mening ikke helt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at man må respektere alle mennesker,små og store. De små kan ikke ta fornuftige avgjørelser selv,da må vi voksne vite hva som er rett og galt. Å gjøre sitt fornødne på et lite do med et barn som vitne,ser jeg ikke helt hensikten i. Det hadde vært noe annet hvis man passet på den lille,men da hadde man ikke låst døren heller.

Jeg ville ikke like å være innesperret på et lite do mens en annen person satt på dolokket,ville du?

''Å gjøre sitt fornødne på et lite do med et barn som vitne,ser jeg ikke helt hensikten i. ''

Neida, ingen spesiell hensikt å ha med en toåring på badet - men heller ingen form for krenkelse eller antydning til overgrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

*he he* Det er nok veldig sannsynlig ja:-)

Husker min barndoms hun alltid kom tuslende når noen satt i telefonen (hadde jo ikke trådløs telefon på den tiden, så den som snakket ble sittende på en benk i gangen...) Hunden hadde lært seg at her satt det en person med én hånd ledig...;-)

Én hånd ledig = én hånd til kos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...