Gå til innhold

Hvordan ville du reagert???

Gjest lurer på om jeg overreagerte...?

Anbefalte innlegg

Persille1365381127

I etterpåklokskapens navn så burde jeg/hun/du..........osv. Hvem av oss har ikke reagert med følelser i diverse situasjoner.

Det er forskjell på å reagere med følelser, og å stikke av...

Jeg hadde skjønt om hun ble sint og kjeftet f.eks - og så forklarte seg etterpå. Men når man stikker av, så lukker det også muligheten for forklaring - og åpner for prat og diskusjon blant de som står igjen. Når det da er partnerens familie, så sier det seg selv at det blir samtaleemne en god stund fremover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 94
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

10

• Persille1365381127

10

• MorTil3små

8

• morsan

6

Gjest segunda

Det er forskjell på å reagere med følelser, og å stikke av...

Jeg hadde skjønt om hun ble sint og kjeftet f.eks - og så forklarte seg etterpå. Men når man stikker av, så lukker det også muligheten for forklaring - og åpner for prat og diskusjon blant de som står igjen. Når det da er partnerens familie, så sier det seg selv at det blir samtaleemne en god stund fremover...

Ehemm.......jeg er glad jeg ikke er i familie med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Ehemm.......jeg er glad jeg ikke er i familie med deg.

Vel, jeg har ikke noe behov for å være så overbærende at jeg ikke stusser over folk som lager en scene. På generell basis. Det er som sagt helt greit å reagere med følelser, men å rive til seg barnet og løpe? Umodent og veldig dramatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Punisher

Jeg ville overhodet ikke akseptert dette.Bestefar og onkel på do???!!! ærlig talt, hvor er vi hen? Jo i 2010. Vi tenker annerledes i dag enn i 1950. At du reagerer har du all rett til. men mulig overreagert? Kunne det være lurt å tatt opp dette på en annen måte? Jeg forstår at dette kan gi deg dårlig samvittighet, det er ikke meningen. men på en annen side, ville jeg reagert annerledes? kanskje ikke. Men nei, DETTE ER IKKE NORMALT. Gå på do ALENE.... (herregud)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frudolén

Min far har utedo, og der er det tre hull :-)

Kjempekoselig å gå på do der sammen med barna!

''Min far har utedo, og der er det tre hull :-)

Kjempekoselig å gå på do der sammen med barna!''

Bruker dere grillen også når familien først er samlet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest segunda

Vel, jeg har ikke noe behov for å være så overbærende at jeg ikke stusser over folk som lager en scene. På generell basis. Det er som sagt helt greit å reagere med følelser, men å rive til seg barnet og løpe? Umodent og veldig dramatisk.

Det er slikt som skjer i familier, og det ville være umodent av de andre å lage en videre scene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Jeg ville kanskje stusset litt, eller..ville jeg egentlig det? Jeg ville iallefall ikke laget noe bråk av det. Om onkelen og bestefaren tisset mens ungen var sammen med de, hvilken evt skade tar ungen av dette? Det skulle iallefall vært mye annet rart som skulle skjedd før jeg laget storm ut av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Trådstarter sier ikke noe om datteren hennes ble invitert med på do eller bare diltet etter.

Som du sier, vi opplever dette forskjellig. Ble toåringen med moren din på toalettet? Du får spørre moren din om hun hadde syntes det var like naturlig som deg.

Jeg vil tro at 2 åringen diltet etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

men det har vel kanskje noe medå gjøre hvor stort badet/doen er. Hvis det er en liten do så fatter jeg absolutt ikke hvorfor en skal ta med seg en unge inn dit

Men hvilken skade tar barnet av dette???????????????? Sorry, syns dette er å lage orkan i vannglass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Det er slikt som skjer i familier, og det ville være umodent av de andre å lage en videre scene.

Det ville vært veldig rart å ikke reagere når noen lager en scene spør du meg. Da finner man ut hva som har skjedd, og gjør noe med det. Det er ingen som er tjent med uoverensstemmelser. Det betyr at man må snakke sammen. Men når hovedpersonen har stormet av gårde uten at noen skjønner noe blir det vanskelig å rydde opp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror som du nevner at dette er veldig individuelt; "tradisjoner", personlighet, livsstil, tillit osv.

Hadde et av mine barn blitt med faren min på do, hadde jeg stussa fælt! Ikke fordi jeg mistror han, men fordi han er en lukka mann som alltid dusjer og går på do med låste dører.

Broren min derimot er heilt avslappa rundt dette. Om han er i dusjen er døra aldri låst, og ungene kan komme inn for å gå på do. Det samme om han tisser, døra kan godt stå åpen uten at det er noe suspekt i det.

Så det har nok mest med relasjoner å gjøre, vanskelig å si om du overreagerte eller ikke. Lykke til til dere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville vært veldig rart å ikke reagere når noen lager en scene spør du meg. Da finner man ut hva som har skjedd, og gjør noe med det. Det er ingen som er tjent med uoverensstemmelser. Det betyr at man må snakke sammen. Men når hovedpersonen har stormet av gårde uten at noen skjønner noe blir det vanskelig å rydde opp....

Emig, da bør man ha en svært god grunn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dalmeny

Men hvilken skade tar barnet av dette???????????????? Sorry, syns dette er å lage orkan i vannglass.

Jeg tror ikke barnet tar skade av det, likevel synes jeg det er å gå over en grense når en voksen mann skal ta med et lite barn på do. Det har noe med personlige grenser å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Jeg tror ikke barnet tar skade av det, likevel synes jeg det er å gå over en grense når en voksen mann skal ta med et lite barn på do. Det har noe med personlige grenser å gjøre.

Hvordan vet du at mannen tok med barnet på do? Mest sannsynlig diltet barnet etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...