Gjest urolig for tanna Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Seksåringen min har et hull mellom to gjeksler. Tannlegen prøvde å bore det men fikk det ikke til p.g.a han ikke greide å holde munnen skikkelig åpen. Tannlegen sa at om vi holdt det skikkelig rent med tanntråd og fluor så gjorde det ikke noe, da hullet ikke var så stort. Vi har vært veldig nøyen med tannpuss, fluor og tanntråd slik som tannlegen sa. Men der hvor hullet er så ser jeg noe svart, det er en rar grop liksom mellom jekslene her. Ofte vanskelig å få med seg godt med tanntråden men jeg gir meg ikke før jeg har tatt den opp og ned noen ganger. Nå har han vært hos faren noen dager og faren sier han har vært nøyen han også selv om jeg har min tvil. Men så til spørsmålet. I dag når jeg holdt på med tanntråden der det er hull, så var det akkuratt som det kom en liten hvitaktig brusk ut. Men jeg håper det var noe annet. Han har ikke noe vondt der.Kan det være noe som har løsnet fra tanna? Eller ville det da vært vondt i tanna? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Det er jo vanskelig å vite hva det kan ha vært, en liten matrest kanskje? Eller en liten bit av tannen.. Det gjør nok ikke vondt om tannen har skallet litt av, fordi nervene sitter ikke ytterst i tannen. Når du ser rundt hele tannen og kjenner med tanntråd de stedene du ikke ser, merker du vel om det er ujevnheter som ikke har vært der tidligere. Hvis du kjenner/ser noe som er litt annerledes, kan det jo da hende at bitte litt av tannen har falt av? Du kan også ringe til tannlegen eller stikke innom og høre med de. De gir sikkert beskjed om det er grunn til å bestille en time der i så fall.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hmmmmmmmmmmmet styr Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Jeksler heter det vel Er vanskelig det med små unger og tannlege, men har ikke tannlegen en slags skinne for å holde munnen mer åpen? Det brukte han på meg pga jeg har liten munn og vanskelig å komme til, så burde hatt slik på barn... men er kanskje ikke så lett. Gruer meg til min unge skal til tannlegen, strever med å få pusset tennene så hun kommer nok til å ha mange hull.... Det som kom ut kan jo ha vært en matrest... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.