Gå til innhold

Kan barn begynne på helsestudio?

Gjest krevende

Anbefalte innlegg

Gjest krevende

10-åringen min har skjev rygg. Han trener hver dag på å bygge opp muskler i ryggen for å rette opp skjevheten. Jeg må hele tiden passe på at han gjør øvelsene riktig. Han blir også ofte veldig lei og jeg blir også sliten av å holde på med dette i tillegg til mye annet.

Er det noen som har hatt barna sine på helsestudio? Kan han der få jobbe med å bygge opp ryggmuskler og under litt tilsyn av instruktører? Eller er helsestudioer kun for voksne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange helsestudioer har 16 års aldersgrense. Ring rundt og forhør deg. Med legeerklæringer får han mest sannsynlig trene der allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Jeg tror det er 16 års grense på de aller fleste helsestudioer.

Jeg regner med at dere har prøvd fysioterapi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlige helsestudioer/treningssentre er for voksne, normalt 16 års grense.

Men har sett fysioterapeuter ha apparater stående, og hvis du tar kontakt, kanskje du kan inngå et samarbeid?

Mulig det er andre steder også, men det aner jeg ikke noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krevende

Jeg tror det er 16 års grense på de aller fleste helsestudioer.

Jeg regner med at dere har prøvd fysioterapi?

Ja vi går jevnlig til en fysioterapeut som gir ham øvelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg går er det i utgangspunktet 16 års grense, men senteret har avtale med en håndballklubb og en fotballklubb. Klubbmedlemmene kan begynne når de er 14.

Jeg ville ikke latt en 10-åring begynne på helsestudio, de får ikke god oppfølging der, de blir mest overlatt til seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom du skal ha en instruktør til å passe på, så må han jo ha personlig trener. Det blir fryktelig dyrt. (Vil jo også tro at det er aldersgrense der...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke se for meg noe ordinært treningsstudio som vil la en tiåring trene der, blant annet av sikkerhetsmessige hensyn. Der hvor jeg trener er det 16 års grense, med unntak av noen utvalgte spinningtimer hvor ungdom helt ned til 14 får delta.

Derimot er det mange fysioterapeuter som har et ganske bra utstyrt lokale for trening. Slike steder vil også barn kunne trene, under forutsetning av at det stort sett alltid er en fysioterapeut til stede i treningssalen.

Diskuter problemet med guttens fysioterapeut og hør om vedkommende har noe forslag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt nærområde har de et eget treningssenter for barn - Shokk på Klepp, vet ikke om det finnes noe tilsvarende andre steder i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...