Gå til innhold

Gutt som væter seg!

Gjest Mor til 3!

Anbefalte innlegg

Gjest Mor til 3!

Har en 6-åring som væter seg flere ganger for dagen. Holder seg tørr om natten(12-13 timer). Vi har prøvd med belønning(klistermerke),og inndraging av leker(favorittleken). Klistermerke fungerte bra til å begynne med,men ikke nå lenger.

Dette har vart i mange uker nå og vi som foreldre begynner å bli skikkelig lei. For ikke å snakke om vaskemaskina som går hele tiden.

Vet at vi ikke skal fokuser på problemet med negativ oppmerksomhet, men det er pokker så vanskelig. Det virker ikke som han bryr seg nevneverdig om det, og da blir vi helt oppgitt over hvordan vi skal håndtere ham. Han er ellers i fin form,spiser bra og sover bra.Har mange venner og trives veldig godt i barnehagen.

Siden han ikke har det samme problemet om natten,kan det ikke være noe medisinsk som feiler ham heller. Vi tror det rett og slett er "latskap" fra hannes side....

De to andre har vi ikke hatt det samme problemet med.

Råd?Erfaringer?

Jeg tørner snart.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

trollemor;o)

Dette innlegget kunne jeg skrevet..eneste forskjellen er at min gutt er sju, snart åtte! Han har vært flink nå de siste to-tre ukene, så jeg ser lys i tunellen, men du godeste, det har vært litt av et styr! Jeg vet jo også at negativt fokus på dette ikke hjelper, men ære være de som greier å å håndtere dette på en perfekt måte!!!

Jeg var så lei at jeg lovet ham 50 kroner for hver dag han hadde tørr truse. Han var tørr andre dagen etter denne lovnaden, men så var det tilbake til det samme. Han har plutselig snudd og har hatt flere tørre dager nå:o) 50-lappene fyker ut, men det er helt greit!

Jeg vet ikke annet råd enn å holde ut, en dag snur det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamma til væter.

Jeg har et barn på 10 år som væter seg hele tiden. Har prøvd alt. Belønning osv osv. Har vært hos spesialist og fulgt alle råd. Ikke noe fungerer.

Det værste nå syns jeg er ertingen på skolen. Det går så ille utover barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et barn på 10 år som væter seg hele tiden. Har prøvd alt. Belønning osv osv. Har vært hos spesialist og fulgt alle råd. Ikke noe fungerer.

Det værste nå syns jeg er ertingen på skolen. Det går så ille utover barnet.

''Det værste nå syns jeg er ertingen på skolen. Det går så ille utover barnet.''

Det forundrer meg litt at dere ikke får til å stoppe ertingen i samarbeid med skolen. De fleste barn pleier å lære at man ikke har lov til å erte noen for ting de ikke kan noe for. Niesen min går i klasse med en gutt med en slags blæresykdom som gjør at han har måttet bruke bleier hele barndommen. Medelevene i klassen sladret alltid til lærerne hvis noen ertet ham.

Vet at læreren og foreldrene tok det opp på et foreldremøte, hvor de både forklarte hva sykdommen innebar og ba om hjelp til å forhindre erting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette dreier seg om "latskap", og ikke er et medisinsk problem utenfor hans kontroll, så tror jeg faktisk jeg hadde gått til innkjøp av en pakke med store bleier og sagt at han måtte begynne å bruke dem hvis han fortsatte å tisse på seg.

Forhåpentligvis ville "trusselen" vært nok. Og kanskje fått ham til å bli litt mere obs på å gå på do i tide. Og forstå at det faktisk er "alvor" og flaut å tisse på seg når man er såpass stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...