Gjest også fra Bærum Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Jeg vet at det er ulik praksis fra kommune til kommune. Bor i Bærum, har barn på skole hvor det er 26% innvandrere. Mine barn har hatt svømmeopplæring i 3 og 5 kl. Problemet med mange innvandrere er at de ikke deltar på svømmeundervisningen av ulike årsaker. I Bærum er det satt av nok timer til å lære seg å svømme, men en vil aldri kunne lære seg å svømme hvis en ikke deltar på undervisningen. Barna blir delt i ulike grupper utifra ferdigheter, mine kunne svømme når de begynnte på svømmeopplæring, men har likevel lært utrolig mye på disse svømmetimene. De som kan litt fra før, lærer crwal, ryggsvømming, dykking, stuping osv. 26 prosent innvandrere på en skole i Bærum? Det var overraskende. Kan jeg spørre hvor i Bærum du bor? Rykkin kanskje? Selv bor jeg øst i Bærum og det er veldig få innvandrere (relativt) her, derfor undret det meg. Tidligere bodde jeg øst i Oslo og er vant til et mye mer fargerikt fellesskap, men så fikk mannen min jobb her så vi flyttet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ekte nick Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Det er helt klart at skolene bør ha obligatorisk svømmeundervisning, og økonomiske midler til å følge det opp. Det er også veldig nødvendig at innvandrerforeldre informeres og følges opp når det gjelder nødvendigheten av at barn får svømmeundervisning. Selv har jeg prioritert som noe av det viktigste, at mine barn skal lære å svømme, og har sørget for at de har gått på svømmekurs ukentlig allerede før de begynte på skolen. Så foreldre har et stort ansvar også, men for dem som har vokst opp i en annen kultur, må de få informasjon og tilrettelegging. Svømmekurs burde være gratis og finansiert av kommunen, dersom ikke skolene tilbyr det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Godt sagt! Blir nesten som når jeg var i Malaysia og la meg til å sole meg under ei diiger palme med kokosnøtter som hang laaaangt der oppi (de var skjult bak bladene). Da kom det en fyr som nok mente jeg var ganske så lavpanna som kunne legge meg rett under kokosnøttene ;-) LOL! Du skulle vel bare sjekke om tyngdekraften fungerte like godt i Malaysia Men det er jo noe i det. Vi ser ting på en helt annen måte enn andre kulturer. Vi er vant til andre ting enn dem - og de enn oss. Sånn er det bare. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Man dør da vel ikke av å IKKE kunne disse idrettene, sør ;-) Man dør hvis man deltar i dem uten å kunne dem (akkurat som man kan dø hvis man forsøker å svømme uten å kunne det). ;-) Man dør ikke (heller ikke av mangel på svømmeferdighet) hvis man ikke deltar (men f. eks. holder seg trygt på land). :-) Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 LOL! Du skulle vel bare sjekke om tyngdekraften fungerte like godt i Malaysia Men det er jo noe i det. Vi ser ting på en helt annen måte enn andre kulturer. Vi er vant til andre ting enn dem - og de enn oss. Sånn er det bare. Jepp, noe sånt, ja 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fasanen Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Man dør hvis man deltar i dem uten å kunne dem (akkurat som man kan dø hvis man forsøker å svømme uten å kunne det). ;-) Man dør ikke (heller ikke av mangel på svømmeferdighet) hvis man ikke deltar (men f. eks. holder seg trygt på land). :-) Med vennlig hilsen Jeg skjønner bare ikke hvorfor jeg dør av å delta i kulestøt hvis jeg ikke vet hvordan jeg skal kaste? Jeg deltok i kulestøt i min ungdom flere ganger uten å kunne det, men jeg døde ikke ;p 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Jeg skjønner bare ikke hvorfor jeg dør av å delta i kulestøt hvis jeg ikke vet hvordan jeg skal kaste? Jeg deltok i kulestøt i min ungdom flere ganger uten å kunne det, men jeg døde ikke ;p Det er nok fordi du visste at du ikke skulle kaste rett opp! :-) Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fasanen Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Det er nok fordi du visste at du ikke skulle kaste rett opp! :-) Med vennlig hilsen Ja det kan hende jeg hadde fått med meg akkurat det ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Ja det kan hende jeg hadde fått med meg akkurat det ;-) Der ser du! Du hadde allerede den aller viktigste kunnskapen som er nødvendig! :-) Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Man dør hvis man deltar i dem uten å kunne dem (akkurat som man kan dø hvis man forsøker å svømme uten å kunne det). ;-) Man dør ikke (heller ikke av mangel på svømmeferdighet) hvis man ikke deltar (men f. eks. holder seg trygt på land). :-) Med vennlig hilsen ''(akkurat som man kan dø hvis man forsøker å svømme uten å kunne det).'' Man trenger ikke å _forsøke_ seg på å svømme for å dø av drukning. De færreste holder seg på lang avstand fra ethvert vann livet gjennom. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Der ser du! Du hadde allerede den aller viktigste kunnskapen som er nødvendig! :-) Med vennlig hilsen Unnskyld meg, men i en tråd som handler om to brødre som druknet synes jeg ikke det passer seg å tøyse med at man har lært basiskunnskapper som at man ikke skal kaste kulestøtkula rett opp i været. Jeg føler at dette blir et hån mot guttene og deres manglende ferdigheter innen svømming. Jeg vet at det ikke er ment sånn, men jeg håper denne "hvordan-man-kan-dø-av-manglende-idrettsferdigheter-vitsingen" tar slutt nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 ''(akkurat som man kan dø hvis man forsøker å svømme uten å kunne det).'' Man trenger ikke å _forsøke_ seg på å svømme for å dø av drukning. De færreste holder seg på lang avstand fra ethvert vann livet gjennom. Innlegget var ikke 100% alvorlig ment! ;-) Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Man dør hvis man deltar i dem uten å kunne dem (akkurat som man kan dø hvis man forsøker å svømme uten å kunne det). ;-) Man dør ikke (heller ikke av mangel på svømmeferdighet) hvis man ikke deltar (men f. eks. holder seg trygt på land). :-) Med vennlig hilsen Det skal jo litt mer til for å forville seg ut på en skiskytterarena uten å faktisk drive med idretten enn å komme i nærheten av vann som er dypt nok til å drukne i. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest harikkenickfortiden Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Men å "sy puter under armene" betyr jo noe helt annet. Det er en frase som brukes for å si at man gir noen masse støtte, og gjør livet deres enklere (enn andres). De fleste innvandrere lærer seg jo å svømme som andre. Selv om noen muslimer ikke bader sammen, så utgjør jo muslimer kun 20% av innvandrere (og 2% av befolkningen), så det er ikke et "innvandrerproblem", tror jeg. :-) Med vennlig hilsen Om det er 1 % eller 30 % som er innvandrere, er ingen trøst for foreldrene som mistet begge barna, pga de ikke kunne svømme... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.