Gjest stakkars lita Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Den lille jenta vår på snart 2 år har over 40 i feber og bare gråter og sover. Ho har fått antibiotika, men det ser ikke ut til å virke. Jeg har ikke hatt såsyke unger før og lurer på om det er normalt. Burde jeg ringe legen igjen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Ja, det hadde jeg gjort. Enten så er det et virus eller så har hun fått feil antibiotika. Jeg synes 5 dager er lenge med så høy feber 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Hvor mange dager har hun fått antibiotika? Hvis du opplever almenntilstanden hennes som svært dårlig, ville jeg kontaktet legen. Tilsvarende dersom ikke dere har sett noe effekt av antibiotika innen et-to døgn etter oppstart. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest stakkars lita Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Hvor mange dager har hun fått antibiotika? Hvis du opplever almenntilstanden hennes som svært dårlig, ville jeg kontaktet legen. Tilsvarende dersom ikke dere har sett noe effekt av antibiotika innen et-to døgn etter oppstart. Vi startet med antibiotika i går og ser null effekt. Hun har heller blitt dårligere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest stakkars lita Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Ja, det hadde jeg gjort. Enten så er det et virus eller så har hun fått feil antibiotika. Jeg synes 5 dager er lenge med så høy feber Ok, greit å vite at jeg ikke er hysterisk.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest winda Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Vi startet med antibiotika i går og ser null effekt. Hun har heller blitt dårligere. Når du gir paracet, går feberen da ned? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Vi startet med antibiotika i går og ser null effekt. Hun har heller blitt dårligere. Får hun i seg nok væske - og får dere kontakt med henne når hun er våken? Hvis du er i tvil, så hadde jeg ringt legen for å høre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest harikkenickfortiden Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 JA, ring legen med en gang. For mange år siden var jeg syk, fikk først antibiotika pga legen mente det var bronkitt. etter 6 dager med 40 i feber, var jeg så syk, og legen fant da ut at det var lungebetennelse. Da fikk jeg en annen antibiotika, og den virket. men jeg var ikke frisk før det var gått en måned. Da jeg lå med den høye feberen, hadde jeg hallusinasjoner. Og det var skremmende. Forlang en annen antibiotika, for det er ikke heldig med så høy feber over lang tid! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Ring legen! Sørg for å få i ungen drikke. Og gi paracet mot feberen! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Om barnet drikker godt og er kontaktbar, så hadde jeg sett det an en dag til. Om hun ikke har respondert på antibiotikaen til litt utpå dagen i morgen, så ringer du legen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest stakkars lita Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Om barnet drikker godt og er kontaktbar, så hadde jeg sett det an en dag til. Om hun ikke har respondert på antibiotikaen til litt utpå dagen i morgen, så ringer du legen. Jeg fikk time idag, men han ville ikke gjøre noe iom at hun både spiste og drakk. Etter legebesøket har feberen gått ned (paracet) men jenta er like slapp og vil verken spise eller drikke.... Vi fikk heldigvis en ny time i morgen. Fryktelig kjedelig og ekkelt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest stakkars lita Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Får hun i seg nok væske - og får dere kontakt med henne når hun er våken? Hvis du er i tvil, så hadde jeg ringt legen for å høre. Jeg har vært hos legen og han sa at vi skulle peise på med paracet og at det var positivt at ho både spiste og drakk. Etter legebesøket har ho ikke villet ha verken vått eller tørt og ho er like slapp. feberen er mye lavere. Fikk ny time i morgen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dolerinne Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Ok, greit å vite at jeg ikke er hysterisk.... Du er slett ikke hysterisk. Og det å drikke er sååå viktig. Kom til å tenke på tulla vår, syk som din og på samme alder. Måtte bruke fantasi, og til slutt godtok hun å drikke brus fra tåteflaske. Ikke for å gi brus til barn, men med så høy feber så gir man hva som helst. Og barnet trengte sukker. Tåteflaske var morsomt og brus var godt. Dagen etter var tulla vår nesten frisk:) God bedring!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest xfur Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Vi startet med antibiotika i går og ser null effekt. Hun har heller blitt dårligere. Antibiotika virker sjelden etter en dag, gi den 2-3 dager. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest stakkars lita Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Du er slett ikke hysterisk. Og det å drikke er sååå viktig. Kom til å tenke på tulla vår, syk som din og på samme alder. Måtte bruke fantasi, og til slutt godtok hun å drikke brus fra tåteflaske. Ikke for å gi brus til barn, men med så høy feber så gir man hva som helst. Og barnet trengte sukker. Tåteflaske var morsomt og brus var godt. Dagen etter var tulla vår nesten frisk:) God bedring!! Ho har drukket mye vann på eget initiativ nå den siste timen:o) Heldigvis! Nå håper vi bare at hun får sove godt i natt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dolerinne Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Ho har drukket mye vann på eget initiativ nå den siste timen:o) Heldigvis! Nå håper vi bare at hun får sove godt i natt! Så bra:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Jeg fikk time idag, men han ville ikke gjøre noe iom at hun både spiste og drakk. Etter legebesøket har feberen gått ned (paracet) men jenta er like slapp og vil verken spise eller drikke.... Vi fikk heldigvis en ny time i morgen. Fryktelig kjedelig og ekkelt! Godt dere har ny time i morgen da 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest verinoca Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Jeg fikk time idag, men han ville ikke gjøre noe iom at hun både spiste og drakk. Etter legebesøket har feberen gått ned (paracet) men jenta er like slapp og vil verken spise eller drikke.... Vi fikk heldigvis en ny time i morgen. Fryktelig kjedelig og ekkelt! Uff, det er vondt når de små er så syke.. :-( Fint at dere fikk ny time. Antibiotika bør virke innen få dager, ellers er det feil behandling. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linko Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 kan hende det er feil type antibiotika?? Eller gir man ikke flerspektret antibiotika til barn?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.