Gå til innhold

over 40 i feber i 5 dager

Gjest stakkars lita

Anbefalte innlegg

Gjest stakkars lita

Den lille jenta vår på snart 2 år har over 40 i feber og bare gråter og sover. Ho har fått antibiotika, men det ser ikke ut til å virke. Jeg har ikke hatt såsyke unger før og lurer på om det er normalt. Burde jeg ringe legen igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det hadde jeg gjort. Enten så er det et virus eller så har hun fått feil antibiotika. Jeg synes 5 dager er lenge med så høy feber

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange dager har hun fått antibiotika?

Hvis du opplever almenntilstanden hennes som svært dårlig, ville jeg kontaktet legen. Tilsvarende dersom ikke dere har sett noe effekt av antibiotika innen et-to døgn etter oppstart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stakkars lita

Hvor mange dager har hun fått antibiotika?

Hvis du opplever almenntilstanden hennes som svært dårlig, ville jeg kontaktet legen. Tilsvarende dersom ikke dere har sett noe effekt av antibiotika innen et-to døgn etter oppstart.

Vi startet med antibiotika i går og ser null effekt. Hun har heller blitt dårligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stakkars lita

Ja, det hadde jeg gjort. Enten så er det et virus eller så har hun fått feil antibiotika. Jeg synes 5 dager er lenge med så høy feber

Ok, greit å vite at jeg ikke er hysterisk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest winda

Vi startet med antibiotika i går og ser null effekt. Hun har heller blitt dårligere.

Når du gir paracet, går feberen da ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får hun i seg nok væske - og får dere kontakt med henne når hun er våken?

Hvis du er i tvil, så hadde jeg ringt legen for å høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

JA, ring legen med en gang. For mange år siden var jeg syk, fikk først antibiotika pga legen mente det var bronkitt. etter 6 dager med 40 i feber, var jeg så syk, og legen fant da ut at det var lungebetennelse. Da fikk jeg en annen antibiotika, og den virket. men jeg var ikke frisk før det var gått en måned. Da jeg lå med den høye feberen, hadde jeg hallusinasjoner. Og det var skremmende. Forlang en annen antibiotika, for det er ikke heldig med så høy feber over lang tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om barnet drikker godt og er kontaktbar, så hadde jeg sett det an en dag til. Om hun ikke har respondert på antibiotikaen til litt utpå dagen i morgen, så ringer du legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stakkars lita

Om barnet drikker godt og er kontaktbar, så hadde jeg sett det an en dag til. Om hun ikke har respondert på antibiotikaen til litt utpå dagen i morgen, så ringer du legen.

Jeg fikk time idag, men han ville ikke gjøre noe iom at hun både spiste og drakk. Etter legebesøket har feberen gått ned (paracet) men jenta er like slapp og vil verken spise eller drikke....

Vi fikk heldigvis en ny time i morgen. Fryktelig kjedelig og ekkelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stakkars lita

Får hun i seg nok væske - og får dere kontakt med henne når hun er våken?

Hvis du er i tvil, så hadde jeg ringt legen for å høre.

Jeg har vært hos legen og han sa at vi skulle peise på med paracet og at det var positivt at ho både spiste og drakk. Etter legebesøket har ho ikke villet ha verken vått eller tørt og ho er like slapp. feberen er mye lavere. Fikk ny time i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dolerinne

Ok, greit å vite at jeg ikke er hysterisk....

Du er slett ikke hysterisk. Og det å drikke er sååå viktig. Kom til å tenke på tulla vår, syk som din og på samme alder. Måtte bruke fantasi, og til slutt godtok hun å drikke brus fra tåteflaske. Ikke for å gi brus til barn, men med så høy feber så gir man hva som helst. Og barnet trengte sukker. Tåteflaske var morsomt og brus var godt. Dagen etter var tulla vår nesten frisk:)

God bedring!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Antibiotika virker sjelden etter en dag, gi den 2-3 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stakkars lita

Du er slett ikke hysterisk. Og det å drikke er sååå viktig. Kom til å tenke på tulla vår, syk som din og på samme alder. Måtte bruke fantasi, og til slutt godtok hun å drikke brus fra tåteflaske. Ikke for å gi brus til barn, men med så høy feber så gir man hva som helst. Og barnet trengte sukker. Tåteflaske var morsomt og brus var godt. Dagen etter var tulla vår nesten frisk:)

God bedring!!

Ho har drukket mye vann på eget initiativ nå den siste timen:o) Heldigvis! Nå håper vi bare at hun får sove godt i natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dolerinne

Ho har drukket mye vann på eget initiativ nå den siste timen:o) Heldigvis! Nå håper vi bare at hun får sove godt i natt!

Så bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk time idag, men han ville ikke gjøre noe iom at hun både spiste og drakk. Etter legebesøket har feberen gått ned (paracet) men jenta er like slapp og vil verken spise eller drikke....

Godt dere har ny time i morgen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

Uff, det er vondt når de små er så syke.. :-( Fint at dere fikk ny time. Antibiotika bør virke innen få dager, ellers er det feil behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...