double Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Jeg tok hull i ørene da jeg var 6 år. Jeg er veldig glad for at jeg fikk lov av mamma og pappa! Jeg skjønner ikke hvorfor man skal nekte barna å ta hull i ørene hvis de ønsker det? La barnet få lov! ''Jeg skjønner ikke hvorfor man skal nekte barna å ta hull i ørene hvis de ønsker det?'' Fordi det er opp til foreldrene å bestemme det, kanskje? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rith Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Jenta mi fikk hull i ørene etter siste dagen i barnehagen, da hadde hun mast lenge og det blir husket. Var innom en salong hvor dem ikke tok på barn under 7 år. Vi har ikke hatt problemer med hullene bortsett fra et par stjerneøredobber som lagde store hakk i ørene hennes, men de fjernet vi og sårene grodde fort. Om du er usikker og vil la henne få fordi hun maser så syns jeg du skal vente til du er sikker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fioletta Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 ''Jeg skjønner ikke hvorfor man skal nekte barna å ta hull i ørene hvis de ønsker det?'' Fordi det er opp til foreldrene å bestemme det, kanskje? Jo da, men noen ganger syns jeg barn skal få lov til å bestemme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
double Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Jo da, men noen ganger syns jeg barn skal få lov til å bestemme. Javel 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 [quote name=Shira )' timestamp='1278404406' post='4392868] Ene søsteren min hadde samme problemet. Hun valgte å pierce ørene, så langt har det gått bra. Koster jo mye mer, men hun er voksen så hun valgte å prøve. Det er jo en mulighet for datteren din senere, dersom ønsket er sterkt. Dette høres jo bra ut! Klart hun ønsker seg hull i ørene, den unge damen. Takk for tipset Men, forklar meg dette: hva går piercing ut på som gjør det annerledes enn hull i ørene hos frisøren? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest også en mamma Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Hvis du bestemmer deg for at hun skal få hull i ørene så få det gjort hos en hudpleiesalong som fører ørepynt i titan. Titanørepynt tåles av alle i motsetning til annen ørepynt. Jeg ville anbefalt plast. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fyrlykt Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Hvis du synes hun er for liten synes jeg du skal vente. Barn må ikke få lov til alt de maser om. Min datter måtte vente til hun var 12 og klarte å rense selv. Hun maste i mange år, men jeg så ingen grunn til at jeg skulle gi etter for tidlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Jeg ville anbefalt plast. Jeg har hørt at man faktisk kan reagere på plast også og at det kun er titan som er 100 % allergivennlig? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Huff, det må hun ikke få lov til. Gud forby ;-p 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
double Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 ''Noen venner av oss satte ull i ørene på sin 3-åring.'' Det må jeg si var kreativt Hehe.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest runa i ulla Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Hun kan få keloide arr av det, og det er IKKE pent. Jeg fikk ikke lov av mamma å ta hull i ørene pga faren for allergi da jeg var liten, da jeg var 19 tok jeg likevel. Etter en stund grodde de seg ut, og jeg har et enormt stygt arr som går langt nedenfor øreflippen. Nå er høyre øreflipp lenger enn venstre pga keloid arr. Fins ingenting legene kan gjøre for å fikse det, annet enn sette sprøyter med kortison for å lindre kløe. Mine barn skal aldri få hull i ørene. Man vet ikke om sånt skjer på forhånd. Hadde aldri fått keloide arr på andre steder på kroppen så jeg ante ikke at jeg var i risikoen for dette. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Velger å dele min skrekkhistorie :-/ Min eldste hadde masa om hull i ørene fra ho var fire år. Jeg sa bestemt nei, men da ho var fem var det fleire venninner med hull i ørene som ho kunne sammenlikne seg med.. I et anfall av ettergivenhet dro vi til frisøren etter et besøk på kolonialen. Vi bor på et lite sted der de fleste kjenner de fleste. Jeg parkerte handleposene mine, forberedte dattera på at det kan gjøre vondt og venta på tur. Da det blei hennes tur fikk ho hysterisk anfall etter første hullet, og hylskreik: "Jeg ville ikke ta hull i ørene, du trua meg, det var du som tvinga meg!!!!" osv.... I beflippelsen dro jeg fra handleposene og måtte returnere til svært så mange nedlatende blikk og hvisking.. Dattera mi tok det andre hullet i en alder av 18 - så stålsett deg, hehe :-) Hahahaha!! Alt man skal utsettes for som forelder ) *humre* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Dette høres jo bra ut! Klart hun ønsker seg hull i ørene, den unge damen. Takk for tipset Men, forklar meg dette: hva går piercing ut på som gjør det annerledes enn hull i ørene hos frisøren? Når man piercer stikker man rett og slett et hull i øret med en nål. Når man går til frisøren bruker de sånn "pistol", der øredobben brukes til å "skyte" bort litt av flippen slik at den kommer på plass. Piercing er mye mer skånsomt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 ''Noen venner av oss satte ull i ørene på sin 3-åring.'' Det må jeg si var kreativt Skrev jeg virkelig ULL :-) HUff da..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Når man piercer stikker man rett og slett et hull i øret med en nål. Når man går til frisøren bruker de sånn "pistol", der øredobben brukes til å "skyte" bort litt av flippen slik at den kommer på plass. Piercing er mye mer skånsomt. Takk for avklaringen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Dette høres jo bra ut! Klart hun ønsker seg hull i ørene, den unge damen. Takk for tipset Men, forklar meg dette: hva går piercing ut på som gjør det annerledes enn hull i ørene hos frisøren? Som filiokus81 sier, det er mye mer skånsomt siden det brukes nål, ikke pistol. Jeg er ikke helt inne i det, annet enn at jeg vet at det ble løsningen for søsteren min. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Skrev jeg virkelig ULL :-) HUff da..... Hi, hi - syntes det var kuult jeg - fikk meg en god latter, og det liker jeg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Hahahaha!! Alt man skal utsettes for som forelder ) *humre* Hehe, mange variabler å ta hensyn til, ja :-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Jeg har hørt at man faktisk kan reagere på plast også og at det kun er titan som er 100 % allergivennlig? Jeg reagerer på begge deler. ( Plast-øredobber kan jeg bare glemme og jeg hadde en gang briller med titan i stengene - fikk utslett av dem uansett. Der tåler jeg kun plast. Som jeg ønsker at min mor ikke hadde gitt etter da jeg maste meg til å få hull i ørene! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Jeg hadde nå ønsket enormt at min mor nektet meg å ta hull i ørene da jeg maste og fikk det som 10-åring. For meg førte det til at jeg utviklet nikkelallergi og det gjør at jeg nå kan bruke bare noen få klokker, reagerer på så og si alt av øredobber og beltespenner er et mareritt. Jeg kan ikke ha belte med metallspenne, dersom den havner inn mot huden på magen får jeg sår etter et par timer. Klær (som skjerf) med innvevde metalltråder går heller ikke. Husker bakdelen på den ene dobben verket inn i øreflippen så jeg måtte på legevakta og få skåret den ut. I tillegg synes jeg det er lite pent med øredobber på småjenter. Fikk litt problemer da en liten niese stolt kom og viste frem at hun hadde fått hull i ørene. Klarte bare ikke å si at det var fint, så jeg sa noe sånt som:"Ja, så sannelig har du fått hull i ørene gitt!" og hun var heldigvis fornøyd med det. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.