Gjest togli Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Jeg reagerer på begge deler. ( Plast-øredobber kan jeg bare glemme og jeg hadde en gang briller med titan i stengene - fikk utslett av dem uansett. Der tåler jeg kun plast. Som jeg ønsker at min mor ikke hadde gitt etter da jeg maste meg til å få hull i ørene! Sikker på det var kun titan i brillestengene? Fikk vite av en lege at titan var det eneste som var 100 % allergivennlig.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Allergi er èn ting, som flere påpeker er det et forferdelig svineri. Ifølge legen vår reagerer så mange som halvparten av alle som tar hull i ørene - og det er god nok grunn for å la være når de er så små. En annen ting er dette med å få revet av øreflippen. Så små barn greier ikke å være forsiktige nok, og sjansen for en rivingsulykke er altfor stor til at det er verdt det. Unger maser om alt mulig. Det er du som bestemmer. Gir du etter, vet hun at det handler om nok masing. Og hva er det neste? Bare pølser til middag? Ikke strømpebukse om vinteren? Saft som tørstedrikk? Osv., osv. Å være forelder er å passe på at ungene har det _best_mulig_, gi ungene trygghet og gode oppvekstvilkår. Og da må man faktisk ganske ofte si nei, siden unger overhode ikke aner hva som er best for dem. Mitt forslag er at du setter et tidspunkt for når du synes hun kan få hull i ørene (10-12-18 år - du bestemmer), og forteller henne det. Og avskjærer all masing med kontant nei, og med henvisning til tidspunktet du har satt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Jeg reagerer på begge deler. ( Plast-øredobber kan jeg bare glemme og jeg hadde en gang briller med titan i stengene - fikk utslett av dem uansett. Der tåler jeg kun plast. Som jeg ønsker at min mor ikke hadde gitt etter da jeg maste meg til å få hull i ørene! Er du forresten sikker på det var hullene som gjorde at du fikk allergi? Moren min hadde nikkelallergi før hun tok hull i ørene som voksen. Hun bruker idag ørepynt, men da sølv eller gull. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Er du forresten sikker på det var hullene som gjorde at du fikk allergi? Moren min hadde nikkelallergi før hun tok hull i ørene som voksen. Hun bruker idag ørepynt, men da sølv eller gull. Hadde ingen allergier før jeg tok hull i ørene og av ren uvitenhet fra både min mor og meg fikk bruke såkalte "uekte" øredobber. Når det gjelder brillene så påsto damen i butikken hardnakket at det var titan i stengene og at ingen reagerte på dem. Da jeg kom tilbake og klaget mente hun at jeg hadde fått utslett fordi de lå så tett innpå huden at det ble fuktig mellom huden og stanga, ikke på grunn av metallet. Da jeg lurte på hvorfor jeg ikke reagerte sånn med plaststenger hadde hun ikke noe svar... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Hadde ingen allergier før jeg tok hull i ørene og av ren uvitenhet fra både min mor og meg fikk bruke såkalte "uekte" øredobber. Når det gjelder brillene så påsto damen i butikken hardnakket at det var titan i stengene og at ingen reagerte på dem. Da jeg kom tilbake og klaget mente hun at jeg hadde fått utslett fordi de lå så tett innpå huden at det ble fuktig mellom huden og stanga, ikke på grunn av metallet. Da jeg lurte på hvorfor jeg ikke reagerte sånn med plaststenger hadde hun ikke noe svar... Huff da... Trasig å få slike allergier :-/ Eldste hadde litt trøbbel med hullene i ørene i starten (hadde også atopisk eksem), men etter å ha starta med Udo's Choice (fettsyrer), så forsvant problemet. Nå har hun ikke tatt Udo's på ca tre år og eksemen har ikke kommet tilbake De to andre har aldri reagert på ørepynt. Bruker de uekte pynt, så får de kun lov å bruke det mer enn ca en dag. Vil helst være føre var... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhea Silvia Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Du synes hun er for liten, ja da venter du da. Du er den voksne som skal bestemme. Ungene mine vil ofte han noe, og mye ønsker de seg lenge. Den eldste fikk hull i ørene da hun begynte på ungdomsskolen. Selvsagt spurte hun før, men jeg var jo alltid like klar i mitt nei. Ungene forstår det når man er konsekvent 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.