Gå til innhold

Frp igjen. Igjen. (Tortur)

Anbefalte innlegg

Flimmer1365381250
Skrevet

Alle disse 7 av 10 nordmenn, 3 av 5 kvinner, 20 prosent av befolkningen osv som man leser så ofte om... Hvem er de?

Er ingen som har spurt meg om noe som helst, enda jeg har gått på denne jorda en stund med mine meninger;)

Gjest frudolén
Skrevet

Nei, ikke når grupperingen går på en handling (medlemskap i partiet).

For eksempel, det er ikke feil å generalisere ved å kalle medlemmer av Høyre for kapitalister, og medlemmer av AKP(m-l) for kommunister.

Slike generaliseringer, i motsetning til generaliseringer om hudfarge, legning, osv., er selvsagt helt på sin plass.

''Slike generaliseringer, i motsetning til generaliseringer om hudfarge, legning, osv., er selvsagt helt på sin plass.''

Det er det selvfølgelig ikke. Om halvparten av frps velgere skulle støtte dette sier det ingen ting om partiet, ei heller den andre halvparten. Vær litt konsekvent nå!

Gjest frudolén
Skrevet

For eksempel, det er ikke feil å generalisere ved å kalle medlemmer av Høyre for kapitalister, og medlemmer av AKP(m-l) for kommunister.

Slike generaliseringer, i motsetning til generaliseringer om hudfarge, legning, osv., er selvsagt helt på sin plass.

''det er ikke feil å generalisere ved å kalle medlemmer av Høyre for kapitalister, og medlemmer av AKP(m-l) for kommunister.''

Det blir noe annet. Frp er imidlertid ikke et parti for torturister.

Skrevet

Alle disse 7 av 10 nordmenn, 3 av 5 kvinner, 20 prosent av befolkningen osv som man leser så ofte om... Hvem er de?

Er ingen som har spurt meg om noe som helst, enda jeg har gått på denne jorda en stund med mine meninger;)

Du er nok "the silent majority"! ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg svarte på en spørreundersøkelse for en stund siden, ikke en slik dagblad hjemmesnekra undersøkelse som dukker opp her på dol med jevne mellomrom. Spørsmålet var:

Mener du at det er skolens oppgave å oppdra barn til å bli nyttige samfunnsborgere? Svar: Nei. (oppdra barn er foreldrenes oppgave). Konklusjon på svaret ble: Du mener at oppdragelse av barn er uviktig. Jeg tenkte bare jøss hvordan kom de til den konklusjonen.

Poenget mitt er at undersøkelser kan misbrukes til å stemme med spørrerens intensjon. Jeg er faktisk mer overrasket over at 25% av SV velgere er for tortur.

Joda, det er selvsagt også skammelig for SVs velgere, men det er tross alt kun 1/4 av dem, og ikke litt over halvparten.

Med vennlig hilsen

Skrevet

''Slike generaliseringer, i motsetning til generaliseringer om hudfarge, legning, osv., er selvsagt helt på sin plass.''

Det er det selvfølgelig ikke. Om halvparten av frps velgere skulle støtte dette sier det ingen ting om partiet, ei heller den andre halvparten. Vær litt konsekvent nå!

Selvsagt sier det masse om partiet hvis langt flere av partiets medlemmer støtter tortur enn andre partier.

Skrevet

''det er ikke feil å generalisere ved å kalle medlemmer av Høyre for kapitalister, og medlemmer av AKP(m-l) for kommunister.''

Det blir noe annet. Frp er imidlertid ikke et parti for torturister.

Vel, det er påfallende at det er partiet med størst andel torturiststøttere, flest kriminelle http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/11/12/482662.html osv. Det er jo nettopp fordi Frps populisme appellerer til bestemte folk.

På samme måte som KrF appellerer til kristne/religiøse.

Gjest frudolén
Skrevet

Vel, det er påfallende at det er partiet med størst andel torturiststøttere, flest kriminelle http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/11/12/482662.html osv. Det er jo nettopp fordi Frps populisme appellerer til bestemte folk.

På samme måte som KrF appellerer til kristne/religiøse.

''Vel, det er påfallende at det er partiet med størst andel torturiststøttere, flest kriminelle http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/11/12/482662.html osv. Det er jo nettopp fordi Frps populisme appellerer til bestemte folk.''

Det gir imidlertid ingen rett til å skjære alle Frp-velgere over samme kam, og indirekte si at alle Frpere er lovbrytere og torturister.

Jeg gidder uansett ikke å fortsette denne diskusjonen. Den kommer uansett bare å fortsette med endeløse sirkelargumenter. Kanskje en idé å lytte til webmaster og begrense seg litt?

Skrevet

''Vel, det er påfallende at det er partiet med størst andel torturiststøttere, flest kriminelle http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/11/12/482662.html osv. Det er jo nettopp fordi Frps populisme appellerer til bestemte folk.''

Det gir imidlertid ingen rett til å skjære alle Frp-velgere over samme kam, og indirekte si at alle Frpere er lovbrytere og torturister.

Jeg gidder uansett ikke å fortsette denne diskusjonen. Den kommer uansett bare å fortsette med endeløse sirkelargumenter. Kanskje en idé å lytte til webmaster og begrense seg litt?

Jeg har ikke sagt at alle frpere er torturister eller lovbrytere.

Greit å holde seg til det som folk skriver, fremfor å "argumentere" mot de meningene du selv har tillagt folk?

Gjest frudolén
Skrevet

Jeg har ikke sagt at alle frpere er torturister eller lovbrytere.

Greit å holde seg til det som folk skriver, fremfor å "argumentere" mot de meningene du selv har tillagt folk?

På'n igjen. Kanskje du skal lytte til webmaster nå før du blir utestengt?

Skrevet

På'n igjen. Kanskje du skal lytte til webmaster nå før du blir utestengt?

Ta prat om "Sør" på Meldinger.

Eller, bedre, la vær! :-)

Gjest Sigarettungen
Skrevet

''Nei, ikke når grupperingen går på en handling (medlemskap i partiet).

Slike generaliseringer, i motsetning til generaliseringer om hudfarge, legning, osv., er selvsagt helt på sin plass.''

BORING!

Gjest frudolén
Skrevet

Ta prat om "Sør" på Meldinger.

Eller, bedre, la vær! :-)

Det burde være helt unødvendig.

Skrevet

Hvem betalte for den undersøkelsen?

Hvilken avis publiserte den?

Skrevet

Oi! Jeg glemte kilden. Jeg pleier å kopiere den inn, men har tydeligvis glemt det her. Takk for at du påpekte det.

Jeg fant den samme informasjonen her:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=10004663

Som du ser ble den utført for den liberalistiske/ høyre-orienterte gruppen Civitia.

Med vennlig hilsen

Det jeg håpte på, var å finne ut hvordan spørmålene var stilt.

Hvis hensikten var å tvinge frem tilståelse for deltagelse i terror, er det åpenbart et villspor. For da begår man samme feil som i fortidens primitive "rettssystemer": Tiltalte "tilstår" fordi h*n ikke orker mer pine. Altså aldeles forkastelig.

Hvis derimot tortur brukes til å få svar på hvor våpen, utstyr og andre terrorister befinner seg, kan muligens det gi resultat...eller? Tenk deg man har sikre bevis for at en terrorist vet hvor en kjempebombe er. Så brukes tortur for å få svaret før mange liv går tapt....

Jeg sier litt tja til det siste....kanskje finnes motargumenter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...