Gå til innhold

Sitte foran uten airbag

Gjest prust

Anbefalte innlegg

Gjest prust

Nå blir det trolig til at ungene og jeg skal bruke en annen bil enn vår når vi skal på sommerferie (pappaen kjører uka før med vår bil). Den bilen vi skal bruke, har airbag som ikke kan koples ut.

Gutten vår på 11 er ca 143 cm (skal måle ham nøyaktig), og veier ca 36 kilo. Er det OK at han sitter foran i den bilen? Ser på Trygg Trafikk sine sider at de sier 140 cm som grense.

Hvordan gjør dere det? På vår bil kan vi kople airbagen på og av, det er utrolig greit :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

brilleslangen

når trygg trafikk opererer med 140 cm som grense, og din sønn er over grensa er det jo ikke så mye å spekulere i synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overskriften din,- du mener sitte foran _med_ airbag?

Hvis de opererer med 140 som grense, er det vel greit,- men jeg mener at da mine var i den alderen der, var det 150 som gjaldt...

Det har vel også noe å si hvor kraftig beinbygningen er.

Kanskje du kunne brukt en sånn pute for å få ham høyere opp i det minste? Men det er kanskje under verdigheten ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Overskriften din,- du mener sitte foran _med_ airbag?

Hvis de opererer med 140 som grense, er det vel greit,- men jeg mener at da mine var i den alderen der, var det 150 som gjaldt...

Det har vel også noe å si hvor kraftig beinbygningen er.

Kanskje du kunne brukt en sånn pute for å få ham høyere opp i det minste? Men det er kanskje under verdigheten ;-)

He-he - ja jeg mener selvsagt MED airbag :-DDD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spekulerer hele tiden

når trygg trafikk opererer med 140 cm som grense, og din sønn er over grensa er det jo ikke så mye å spekulere i synes jeg.

Du vet vi vil barna våre så vel, så vi spekulere hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...