mariaflyfly Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Noen som har oppskrift på en god hjemmelaga potetsalat de vil dele? Skal bruke den til grillmat i dag 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Hmm, det blir vel for sent til i dag men.... jeg er veldig tilhenger av at potetsalaten er veldig frisk, og alle jeg serverer den til har vært veldig fornøyde :-) Kokte poteter i terninger, saltes godt. Jeg liker også veldig godt å ha skrelte grønne epler og skrelt agurk også i, liker det "crunchy" sammen med potetene. Så lager jeg dressingen av creme fraiche og hvitløksmajones (kanskje ca 2-3 ss majones til en boks creme fraiche, som sagt jeg liker det friskt og lett....) sammen med litt pepper, sitronsaft og gressløk. Veldig enkelt og raskt, og godt! Jeg varierer også, kan f.eks bytte ut litt av creme fraichen med melonyoghurt. Smak og behag! Det er veldig lenge siden jeg lagde potetsalat etter oppskrift, nå bare slenger jeg i det jeg har. Men for oss i forbindelse med potetsalat som grilltilbehør er det viktig at den er "lett" på smak. I andre sammenhenger bruker jeg kanskje mer majones, og kanskje til og med litt karri.... Vil du "jukse litt" har jeg også eksperimentert med en boks "ferdigsalat", og bare hatt oppi litt creme fraiche og epler og agurk, vips.. ;-) Mmm, ble nesten litt sulten.... Forresten, var det deg jeg fikk en snekkerbukse str 4 år av for endel år siden..? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.