Gå til innhold

Ferie

EnolaGay

Anbefalte innlegg

Dere som har fler enn 1,8 barn, hvordan ferierer dere? Vi opplever at vi betaler dobbelt så mye for ALT. Følgelig blir det begrenset hva vi kan finne på. For eksempel naboen to voksne et barn, reiser til Hellas og betaler 17 tusen en uke.

For oss ville det blitt over 50tusen!! Det er så begredelig.

Hva gjør dere med fire barn eller fler i feriene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes turoperatører med barnepriser t.o.m. fylte 18 år.

Har du noen navn å komme med...? *aner en åpning*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Kommer an på hvordan du definerer ferie :-). For oss blir det veldig ofte campinghytter eller telt. Vi har tre barn. På hotell må vi ofte (ikke alltid, men ofte) dele oss på to rom. Vi har _aldri_ opplevd å få to rom med dør i mellom. Jo forresten, en gang, men den døra fikk vi ikke åpnet og ingen hadde visst nøkkel til den.

Hvis man planlegger i god tid og bestiller, så går det sikkert bedre. Det er vi dårlige på. Når det gjelder priser har jeg ikke tenkt på å sammenlikne med ett-barns-familier. Alt er jo billigere for dem, uansett. Det går med mindre mat og de trenger ikke like stor bil. Sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvordan du definerer ferie :-). For oss blir det veldig ofte campinghytter eller telt. Vi har tre barn. På hotell må vi ofte (ikke alltid, men ofte) dele oss på to rom. Vi har _aldri_ opplevd å få to rom med dør i mellom. Jo forresten, en gang, men den døra fikk vi ikke åpnet og ingen hadde visst nøkkel til den.

Hvis man planlegger i god tid og bestiller, så går det sikkert bedre. Det er vi dårlige på. Når det gjelder priser har jeg ikke tenkt på å sammenlikne med ett-barns-familier. Alt er jo billigere for dem, uansett. Det går med mindre mat og de trenger ikke like stor bil. Sånn er det bare.

Jeg definerer ikke fordi jeg har vært så lite på ferie at jeg ikke aner hvordan man definerer det. Hadde jeg nær sagt.

Jeg bare lurer på hvordan og hva folk der ute gjør. Når de er flere enn fire.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest prust

Vi har leid hytte noen ganger, og da er det som regel sengeplass til minst 5 (vi har tre barn). Vi har også leid leiligheter, og har flere ganger hatt en dobbeltseng + en køyeseng som er halvannen nede, altså 5 sengeplasser.

Vi var til Mallorca i høst med Ving, og betalte 18000 for en stor leilighet med to soverom. Et av barna sov da på sovesofa i stua.

Nå i sommer skal vi til Sverige. Har foreløpig bare bestilt hytte et sted ei natt, og den har sengeplass til 5. Regner med å finne stugor eller leiligheter andre stedet med plass til oss tyil en grei pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Fly for oss fem via Riga til Spania kom på 11 500 tur/retur (tre voksne og to barn) nå i fellesferien. Leie av leilighet i Spania ca 6000 pr uke i fellesferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fly for oss fem via Riga til Spania kom på 11 500 tur/retur (tre voksne og to barn) nå i fellesferien. Leie av leilighet i Spania ca 6000 pr uke i fellesferien.

Hva er aldersgrensene for voksen/barn billett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Vi har vært i Syden og hatt leilighet med to soverom og ett eller to barn liggende i stuen. Eller vi har disponert to leiligheter ved siden av hverandre eller i umiddelbar nærhet av hverandre.

Vi har leid sommerhus i Danmark med 3 soverom.

Alt dette gjør selvfølgelig ferie dyrere enn om en bare hadde ett barn, men 4 barn gjør livet rikere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 000? Det kan da ikke stemme. Vi var 5 stk. til Italia ifjor for adskillig mindre, med DYRT, det var det!

Vi hadde aldri råd til utenlandsturer da barna (4stk.) var små. Nå er økonomien annerledes, heldigvis. Bla. siden vi forlengst er ferdig med barnehageutgifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke 4 barn, men 3. Vi har reist til syden i ferier, men ikke betalt så mye. Nå var dette i vinterferie og ikke sommerferie, men det var ikke spesielt billig likevel.

Sist vi var i syden, februar 2009, betalte vi ca. 35000,- for 2 voksne og 5 barn i en stor leilighet med 2 soverom. Dette var en Sunwing Resort med all inclusive. Så vi kunne godt reist billigere :)

Å sammenligne feriepriser med familier på 3 er uaktuelt - hvorfor i alle dager skulle vi gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi 2 voksne, 3 barn) skal til Frankrike siste uke i juli.

7000,- leie av feriehus en uke

8000,- fly tur-retur for alle fem.

I tillegg kommer leie av bil, som vi har tenkt å ordne før vi drar. Er ikke sikker på hvor mye det vil utgjøre.

Vi hadde i utgangspunktet tenkt på en vanlig sydentur i sommer, men som deg ble vi forskrekket over prisene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mallet

Tog er veldig billig med barn under fire, og uansett rimeligere enn fly med større barn også, siden det er barnepriser i stedet for fast pris pr. sete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips: Hvis du booker flybilletter veldig tidlig, kan du ofte finne veldig rimelige billetter. Vi er ikke så mange, men har klart å få 3 personer til Italia eller Frankrike for 4000-6000 for tre personer, så det kan ikke bli helt ekstreme priser om man er flere.

Så kan man jo leie hus/leilighet. Min søster (3 barn) har ofte benyttet seg av det istedenfor chartertur. Og det vil vel være mer praktisk med mange barn å ha hus/leilighet framfor 1-2 hotellrom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi hadde bare ett barn:

Spiste mye ute og overnattet gjerne på hotell.

Den ene voksne pleide da gjerne å sitte igjen på hotellrommet etter at barnet har lagt seg, mens den andre går til hotellbaren eller rusler litt rundt og blir litt kjent med stedet.

Nå har vi tre barn og ferierer gjerne slik:

Leier gjerne feriehus/hytte beregnet for 6 personer eller flere dersom vi ferierer med andre familier.

Hvis vi skal på hotell, sørger jeg alltid for at vi får to rom med dør imellom. Ellers blir det upraktisk og forholdsvis dyrt.

Baserer oss på å lage god mat selv og spiser sjeldnere ute enn før.

Konklusjon:

Mye hyggeligere ferier ved å leie et hus, samt at det gjerne blir en del rimeligere også, ved at vi kjøper mat og ordner slike ting selv.

De eldste barna kan fly rundt og leke etter at minstejenta på 4 har lagt seg, mens vi voksne kan sitte ute og kose oss med et glass vin. Mye mer sosialt og trivelig for oss alle vil jeg si.

Standarden trenger ikke å bli dårligere enn hotell heller.

Vi har leid hus/hytter både i Norge og i andre land og vært fornøyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Vi har riktignok bare to barn, men ferierer mye sammen med andre familier som har flere barn enn oss, og til sammen har vi en real ungeflokk. Trikset er, som andre sier, å leie feriehus eller -hytte. Vi har også hatt glede av å overnatte på vandrerhjem. Ikke på sovesal, altså, men å leie familierom der - da får man helt greie rom med eget bad for en veldig billig penge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tog er veldig billig med barn under fire, og uansett rimeligere enn fly med større barn også, siden det er barnepriser i stedet for fast pris pr. sete.

Men tog tar TID....og tro meg du vil ikke sitte stille innesperret for lenge med den gjengen vår.. hehehehe :0D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...