EnolaGay Skrevet 10. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2010 2 uker i Tyrkia på 5 stjerners hotell, all inklusive, 2 voksne og 2 barn for 33 000,-. Ok. Det vil si det samme som....*tenke* i underkant av 70 tusen kroner. *utgår* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 10. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2010 Tips: Hvis du booker flybilletter veldig tidlig, kan du ofte finne veldig rimelige billetter. Vi er ikke så mange, men har klart å få 3 personer til Italia eller Frankrike for 4000-6000 for tre personer, så det kan ikke bli helt ekstreme priser om man er flere. Så kan man jo leie hus/leilighet. Min søster (3 barn) har ofte benyttet seg av det istedenfor chartertur. Og det vil vel være mer praktisk med mange barn å ha hus/leilighet framfor 1-2 hotellrom? Hmm aldersmessig havner vi på fire "voksne" faktisk. Så mange av de løsningnene her blir bare for dyrt.. tre barn er vanlig ser jeg. Og da er gjerne den minste så liten av ofte blir det "gratis". Så det er ikke sammenlignbart. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Hmm aldersmessig havner vi på fire "voksne" faktisk. Så mange av de løsningnene her blir bare for dyrt.. tre barn er vanlig ser jeg. Og da er gjerne den minste så liten av ofte blir det "gratis". Så det er ikke sammenlignbart. I fjor kjøpte vi billetter tur/retur Venezia med Chzeck Airline (orker ikke sjekke om jeg har stavet det riktig). Vi byttet fly i Praha, og fordi jr var over 12 år, ble det 3 voksenbilletter. Pris per billett mener jeg å huske var kr 1650. Hvis du i verste fall betaler for 5 voksne blir det kr 8 250. Sammenlignet med de 50 000 kronene du nevner for pakketur, burde det jo være fint mulig å leie hus i Nord-Italia for langt mindre enn 42 000 kroner! Du kan jo ikke regne med å komme "ned" i den prisen folk med bare ett barn betaler (var det ikke 17000 du skrev? Tviler på att vi ville funnet en reise i beste feiretid til den prisen, men dog...) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Men tog tar TID....og tro meg du vil ikke sitte stille innesperret for lenge med den gjengen vår.. hehehehe :0D Jeg har også en som er helt propell, men på strekninger som har familievogn med lekerom er det veldig greit 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nassagoody Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Har du forsøkt å bestille selv? Vi bestiller flybileter og hotell selv. Vi har bare to barn da. Men den ene er voksen Jeg sjekket alle plassene på Norwegian og tok det vi syntes var grei pris tur - retur. De legger ofte ut slik ta det bare er rimelig en vei. Du kan forsøke andre flyselskap andre vei. Vi bestilte to hotell rom i fjor. Men oppdaget at på vårt rom var det to køysenger også. Store nok leiligheter er også mulig å finne om man leter. Vi fikk noen så råbillig når vi sendte e-post til turistinformasjonen at vi ikke turte å ta de 3500 for en uke i Italia m to rom. Turistinfoen sendte de videre og vi fikk svar fra mange. Bare spesifiser når og hvor mange dere er, og hva dere er ute av. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nassagoody Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 I fjor kjøpte vi billetter tur/retur Venezia med Chzeck Airline (orker ikke sjekke om jeg har stavet det riktig). Vi byttet fly i Praha, og fordi jr var over 12 år, ble det 3 voksenbilletter. Pris per billett mener jeg å huske var kr 1650. Hvis du i verste fall betaler for 5 voksne blir det kr 8 250. Sammenlignet med de 50 000 kronene du nevner for pakketur, burde det jo være fint mulig å leie hus i Nord-Italia for langt mindre enn 42 000 kroner! Du kan jo ikke regne med å komme "ned" i den prisen folk med bare ett barn betaler (var det ikke 17000 du skrev? Tviler på att vi ville funnet en reise i beste feiretid til den prisen, men dog...) Vi fant i fellesferien rimelig med Norwegian til Venetzia så bodde vi i en badeby utenfor. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 11. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2010 Har du forsøkt å bestille selv? Vi bestiller flybileter og hotell selv. Vi har bare to barn da. Men den ene er voksen Jeg sjekket alle plassene på Norwegian og tok det vi syntes var grei pris tur - retur. De legger ofte ut slik ta det bare er rimelig en vei. Du kan forsøke andre flyselskap andre vei. Vi bestilte to hotell rom i fjor. Men oppdaget at på vårt rom var det to køysenger også. Store nok leiligheter er også mulig å finne om man leter. Vi fikk noen så råbillig når vi sendte e-post til turistinformasjonen at vi ikke turte å ta de 3500 for en uke i Italia m to rom. Turistinfoen sendte de videre og vi fikk svar fra mange. Bare spesifiser når og hvor mange dere er, og hva dere er ute av. Ikke forsøkt før nei, men det er nok det vi satser på etterhvert. :0) Og så leie leilighet/hus i et land med billig levekostnad. (uten at jeg i farta kommer på noe land) Det blir bra tror jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ferieløven Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Jeg har allerede funnet flybilletter for rundt 2000 pr pers til feks Athen, Nice, Barcelona, Geneve, Amsterdam, Venezia i juni/juli neste år. Geneve og Amsterdam er kanskje ikke det folk tenker på som "sydenferie", men det er flotte badeområder rundt begge byene. Også kan man kombinere med skikkelig by i tillegg. Det blir altså 12000 for 6 voksne. I Hellas finner du garantert hotell på øyene for ca 100 euro natten for 6 stk. Mao får du ei uke feks i Hellas for 12000 + 5600 (hotell i 7 netter) for hele familien. I tillegg må du ha båttur til øyene, kommer an på hvor langt du reiser, men du kommer unna med 3000 kroner, tenker jeg, hvis du velger feks Syros eller Naxos. Da har du en ukes ferie for hele hurven, for 20000 kroner. Jeg ville slengt på noen dager ekstra, ved et sånt alternativ, siden det tar litt tid å komme seg ut til øyene, men det blir jo bare hotellprisen ekstra for et par dager eller 5.... Som togli sier, finner du hus i Spania til ca 6000 kroner uken. Jeg vet om leiligheter rundt Nice som koster ca det samme... Er du raskt ute med flybillettene, er feriedrømmen absolutt innen rekkevidde for langt mindre enn 50000 kroner! (Fordelen med å leie hus i stedet for hotell/studio, er at dere får bedre utstyrt kjøkken, og dermed kan spise mye hjemme. Restaurant er dyrt.) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 11. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2010 Jeg har allerede funnet flybilletter for rundt 2000 pr pers til feks Athen, Nice, Barcelona, Geneve, Amsterdam, Venezia i juni/juli neste år. Geneve og Amsterdam er kanskje ikke det folk tenker på som "sydenferie", men det er flotte badeområder rundt begge byene. Også kan man kombinere med skikkelig by i tillegg. Det blir altså 12000 for 6 voksne. I Hellas finner du garantert hotell på øyene for ca 100 euro natten for 6 stk. Mao får du ei uke feks i Hellas for 12000 + 5600 (hotell i 7 netter) for hele familien. I tillegg må du ha båttur til øyene, kommer an på hvor langt du reiser, men du kommer unna med 3000 kroner, tenker jeg, hvis du velger feks Syros eller Naxos. Da har du en ukes ferie for hele hurven, for 20000 kroner. Jeg ville slengt på noen dager ekstra, ved et sånt alternativ, siden det tar litt tid å komme seg ut til øyene, men det blir jo bare hotellprisen ekstra for et par dager eller 5.... Som togli sier, finner du hus i Spania til ca 6000 kroner uken. Jeg vet om leiligheter rundt Nice som koster ca det samme... Er du raskt ute med flybillettene, er feriedrømmen absolutt innen rekkevidde for langt mindre enn 50000 kroner! (Fordelen med å leie hus i stedet for hotell/studio, er at dere får bedre utstyrt kjøkken, og dermed kan spise mye hjemme. Restaurant er dyrt.) Tusen takk! :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nassagoody Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Ikke forsøkt før nei, men det er nok det vi satser på etterhvert. :0) Og så leie leilighet/hus i et land med billig levekostnad. (uten at jeg i farta kommer på noe land) Det blir bra tror jeg. Hellas, tyrkia, Bulgaria og Kroatia skal vel være overkommelige. Dersom dere spiser alt utenom middag i leiligheten bør det jo kunne hjelpe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhea Silvia Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Du kan spare mye på å lete på nettet. Flybilletter.... vi sparer noen tusen i år på fly til Venezia, men hjem igjen fra Bologna. Totalt 14000 for 3 voksne og to barn. Dette er i den dyreste perioden Leie hus/leilighet trenger ikke bli så dyrt. Du kan få to uker i Italia for ca 10 000 kr, litt mer om det skal være badebasseng i nærheten. Også i Spania er det mange muligheter. Reise og opphold kommer for oss fem på ca 30 000 for 18 dager. Da har vi badebasseng i hagen, nærhet til sandstrand. Vi leier bil, men det er jo ikke ndvendig. Men også når det gjelder bil kan en spare mye på å lete 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Har du noen navn å komme med...? *aner en åpning* Star Tour har vel barn opp til og med 12? Vi betalte hvertfall halv pris for Billa på 7 nå... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.