Gå til innhold

Luft hos mamma og spedbarn


Gjest Pingo

Anbefalte innlegg

Min datter på to uker og jeg er begge plaget av luftsmerter i magen.

Jeg har kuttet ut melk og alle velkjente "luftfremkallere"(brus, sjokolade, kål, løk ol..), men har allikevel smertefullt mye luft i magen.

Det jeg lurer på er:

*er det slik at når jeg har luft i magen, har hun det også?

*hvilke andre ting kan jeg forsøke å holde meg unna i kostholdet?

*hva annet kan jeg gjøre for å bli kvitt all denne luften?

*hvor lang tid tar det fra jeg spiser/drikker noe til kroppen min reagerer?

Det har sikkert vært skrevet om dette før, men etter et søk har jeg ikke klart å finne svar på akkurat dette, håper derfor på noen svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde samme problem med min sönn for snart to år siden og gjorde som du. Desverre ble det ikke bedre.

En venninne sa da at man må kutte ut ALLE PRODUKTER som inneholder melk eller melkeerstattning! Kan si at det er mange produkter og det ble mye lesning i matbutikken.

Vet ikke om det var det som gjorde susen for oss, men kolikken forsvant i löpet av 2-3 uker.

Det kan jo väre verdt et forsök.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære Pingo.

Hun behøver ikke å ha luft i magen selv om du har det, men matvarer som gir deg luft kan også forårsake det hos henne. Spiser du mye veldig grovkornet mat, så er det noen som får luft av det. Ellers må du nesten bare prøve deg frem. Det er umulig å si hvor lang tid det tar før noe går over i melken. Sukkerholdige matvarer absorberes raskere enn feks fettholdige. Etter noen timer kan du nok ganske sikkert regne med at det er absorbert i blodet og da går det også over i melken.Pastiller med kunstig søtstoff kan skape luftplager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Litt lenge siden du spurte men ville bare tipse deg om en te som de selger på helsekosten, det er en fenikkel/anis te. Den er forebyggende mot luft i magen, virket i allefall fint på meg og jenta vår da hun var rundt10 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...