Gjest Tvilende forelsket Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Jeg har fått meg ny kjæreste og er langt oppover ørene forelsket. Fantastisk, vil nok mange si, men jeg begynner å ane et problem. Vi har begge barn. Mine er 15 og 19 - han har en datter på 3,5. Problemet er at hun nesten ikke har grenser. Hun velger feks selv hva hun skal ha på seg og hun lesser på med mat hun ikke spiser men leker og griser med. Faren sier ingen ting. I dag tok hun på seg tykk strømpebukse, langermet genser og en kjole utenpå. Må vel nevne at det har vært mellom 25 og 30 grader og ungen har sutra og grini i hele dag. Hun lager også et forferdelig oppstyr hver gang hun er på butikken og får som regel skreket seg til det hun vil ha og når hun får det hun vil ha, vil hun plutselig ikke ha det likevel men noe annet. Hun går fortsatt med bleie og belønnes med is hver gang hun har vært på do. Ungen orker selvfølgelig ikke mat. Det er selvfølgelig mye mer. Av og til blir far naturligvis sint, og eksploderer. Jeg skjønner at jeg må ta dette opp med ham, men hvordan skal jeg si det uten å ødelegge forholdet? Kan også nevne at jeg jobber i barnehage og at datteren hans går på den avdelingen jeg jobber. Der oppfører hun seg selvfølgelig som rene gullungen. Jeg har erfaring med barn og jeg er utdannet førskolelærer. Lurer på om jeg bare skal ta dette direkte opp med ham eller forsøke å lure in noen tips underveis. Ønsker synspunkter på dette. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Her må man trø forsiktig, og ikke bli en irriterende "bedreviter" ;-) Kan dere snakke om grenser på generelt grunnlag? Kanskje far mener de faktisk _har_ grenser? Hvor er barnemor i bildet? Er barnet mest der, så er det særlig vanskelig å stramme inn grenser når barnet skal til far. Vel- vil råde deg til å trå varsomt og først lufte temaet på generelt grunnlag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.