Gå til innhold

Våkner hele tiden om natten

Gjest fortvilet mor2

Anbefalte innlegg

Gjest fortvilet mor2

Jeg har en 8 mnd gammel baby som alltid har våknet iallefall hver time om natten. Vi trodde det skulle gi seg når hun ikke lengre trengte mat om natten, men det viser seg at det ikke har noe med det å gjøre. Hun bare våkner såvidt, snur seg mye for å finne søvnen igjen men klarer det ikke og begynner å gråte. Dette skjer iallefall en gang i timen hver natt. Jeg som mor er veldig fortvilet og har prøvd det meste. Lurer på om det er noen her som har noen erfaring og noen råd? Hun er helt fin på dagen, ikke noe som plager henne da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sover hun på samme rom som dere? Minsta her holdt på sånn til hun var 10 mnd, og jeg var helt på felgen. Da vi flyttet henne ut av foreldresoverommet (i desperasjon, hehe), ordnet det seg på 2-3 dager! Hun hadde da en periode hvor hun våknet en gang eller to om natten, og etter noen uker sov hun rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Sovner hun av seg selv på kvelden? Eller er hun vant til stimuli for å sovne? Bæring, pupp eller lignende? I såfall kan det være at hun trenger lære seg å finne søvnen selv.

Ellers støtter jeg rådene du har fått om å legge henne på eget rom. Da hører du ikke så lett om hun styrer litt for seg selv, og det blir heller ikke til at man så lett griper inn ved minste tegn til uro. Selv husker jeg de utallige turene opp på natta for å putte smokken i munnen på småen. Ofte var ungen verken våken eller suttetrengende, men jeg våknet av klynking fra barnesenga og tenkte automatisk at jeg måtte være snar med å få smokken på plass. Da barna fikk egne rom hørte jeg ikke denne småuroen og våknet ikke før det gikk over til høylytt gråt, og det var sjelden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeg her..

Du må la barnet være i fred. Det er ofte barn gråter litt i søvne. Det kan være av noe de drømmer eller at de bare blir vant til å få oppmerksomhet når dette skjer.

Du kjenner ditt barn og vet nå i 8 mnd. alder, når barnet gråter av smerte og sult, eller om det kun er for kos.

Noen barn sover så urolig at det kan hjelpe med "sovepose" hvis barnet ikke gjør annet enn å snurre rundt i sengen.

Hovedårsaken her er nok ho mor som er for sårbar i settingen, tror

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -----------------------

Min gutt var også sånn. Vi prøvde og ha han på eget rom og det ble mye værre så det funket ikke hos oss. Her har det gått seg til av seg selv.Nå er han 1 år og en mnd og sover stort sett hele natta. Han ligger hos oss i egen seng. Hos oss fant vi ut at han rett og slett var utrygg.Han hadde en laaaang periode hvor han hadde separasjonsangst (noe som er vanlig) og da slet han også ekstra med og klare og sovne selv.Nå er det gått over og han sover greit. Vi må sitte inne på rommet til han sovner, men det tar bare ti minutter så det går veldig fint. Han begynte også å sove bedre da han begynte i barnehagen og fikk de rutinene i kroppen.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...