Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man drikker et glass vann en stund før man legger seg, hvor lang tid tar det før det er "ute av kroppen", altså hvor lenge etterpå må man regne med at man må på do og tisse?

Skrevet

Du får vannlatingstrang når blæreinnholdet nærmer seg 400 ml. Dermed må du drikke mer enn ett glass vann (isolert sett) før du må på do. Hva du drikker har betydning, drikker du saft eller brus med høyt sukkerinnhold vil du måtte tisse raskt, mens vann bruker lenger tid gjennom systemet. Kan ikke gi deg et overslag i sekunder og minutter dessverre :o)

Det har selvsagt også betydning hvorvidt du har velfungerende nyrer, og at blodtrykket ditt ikke er for lavt.

Skrevet

Du får vannlatingstrang når blæreinnholdet nærmer seg 400 ml. Dermed må du drikke mer enn ett glass vann (isolert sett) før du må på do. Hva du drikker har betydning, drikker du saft eller brus med høyt sukkerinnhold vil du måtte tisse raskt, mens vann bruker lenger tid gjennom systemet. Kan ikke gi deg et overslag i sekunder og minutter dessverre :o)

Det har selvsagt også betydning hvorvidt du har velfungerende nyrer, og at blodtrykket ditt ikke er for lavt.

Takk for svar! Da tror jeg at jeg må få legen til å sjekke nyrer og blodtrykk.

Onsdag1365380628
Skrevet

Jeg kan gjerne våkne etter en time eller to fordi jeg må tisse. Jeg har ingenting galt med verken nyrer eller blodtrykk. Har alltid vært oppe en eller to ganger om natta for å tisse.

Skrevet

Jeg kan gjerne våkne etter en time eller to fordi jeg må tisse. Jeg har ingenting galt med verken nyrer eller blodtrykk. Har alltid vært oppe en eller to ganger om natta for å tisse.

Betryggende å vite, for alle jeg spør sier at det er unormalt mye sånn som jeg har det. Den største ulempen for meg er jo at søvnen blir avbrutt.

Gjest annlovinda
Skrevet

Betryggende å vite, for alle jeg spør sier at det er unormalt mye sånn som jeg har det. Den største ulempen for meg er jo at søvnen blir avbrutt.

Jeg har helt fint blodtrykk, og ikke noe galt med nyrene som jeg vet om. Men jeg er oppe for å tisse 1-2 ganger hver natt, uansett hvor mye jeg drikker i løpet av ettermiddagen/kvelden.

Skrevet

Jeg har helt fint blodtrykk, og ikke noe galt med nyrene som jeg vet om. Men jeg er oppe for å tisse 1-2 ganger hver natt, uansett hvor mye jeg drikker i løpet av ettermiddagen/kvelden.

Ok. Takk så mye for svar du også, da er det neppe noe galt hos meg heller.

• 1 måned senere...
Skrevet

"Du får vannlatingstrang når blæreinnholdet nærmer seg 400 ml."

Leste et svar fra fagperson her et annet sted, Siri Harket svarte at man hadde størst trang fra 25-400 ml. Det var et stort spenn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...