Gjest hmrrrmmfrf Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Sønnen min fikk nettopp lagt ut et eller annet på Facebook der det står "Hva ville du gjort på en date med ham? Svar: Rompepult ham og vist ham til mamma" Hvordan ville du reagert og ville du sagt noe? Føler ikke for å ignorere. Dette er en "venn" av sønnen min og sikkert hans humor. Men jeg liker dette altså svært lite. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fasanen Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Da går du inn på facen hans og trykker "slett". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamma til to tenåringer Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Hadde ikke reagert på det. Er jo bare slik de er. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest septembermum Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Ikke noe å reagere på, det er bare slik de snakker hehe 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest segunda Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Jeg hadde sagt ifra til han. Niesen min skrev veldig ufint på facebook i fjor og jeg kommenterte det med engang og sa så ifra til foreldrene som ikke er på facebook. De tok tak i dette og snakket med henne om at det som blir skrevet på nettet blir der og kan bli lest av mange. De er så unge at de forstår ikke konsekvensene av det de skriver. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Ikke si noe. Med mindre han er 6 år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lanterne Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Jeg hadde sagt ifra til han. Niesen min skrev veldig ufint på facebook i fjor og jeg kommenterte det med engang og sa så ifra til foreldrene som ikke er på facebook. De tok tak i dette og snakket med henne om at det som blir skrevet på nettet blir der og kan bli lest av mange. De er så unge at de forstår ikke konsekvensene av det de skriver. Hadde gjort det samme som du gjorde, segunda. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Facebook Negativ Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Hadde ikke reagert på det. Er jo bare slik de er. Viss det er slik det er, så sier det jo litt om Facebook:( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fasanen Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Ikke noe å reagere på, det er bare slik de snakker hehe Nei det syns jeg ikke var et godt råd og ei heller ingen god innstilling! Mine barn får ikke lov til å snakke med sånt språk, uansett om de selv forstår hva de sier eller ikke. Jeg ville sagt fra til begge ungene om at alle kan lese det de skriver og inholdsmessig er det ikke akseptabelt å skrive eller si slikt i det offentlige rom! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest septembermum Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Nei det syns jeg ikke var et godt råd og ei heller ingen god innstilling! Mine barn får ikke lov til å snakke med sånt språk, uansett om de selv forstår hva de sier eller ikke. Jeg ville sagt fra til begge ungene om at alle kan lese det de skriver og inholdsmessig er det ikke akseptabelt å skrive eller si slikt i det offentlige rom! Prippen du er da 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fasanen Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Prippen du er da Tenkte på om jeg skulle signere med "prippen", fordi det sikkert kom til å være folk her inne som mente jeg var det. Men helt seriøst, lar du ungen din få høre at han skal pules i ræva av en annen unge uten å reagere??? This is a crazy world! *Rister på hodet* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest septembermum Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Tenkte på om jeg skulle signere med "prippen", fordi det sikkert kom til å være folk her inne som mente jeg var det. Men helt seriøst, lar du ungen din få høre at han skal pules i ræva av en annen unge uten å reagere??? This is a crazy world! *Rister på hodet* Det er sånn de snakker, de mener ikke noe med det... men er fint at folk setter dem på plass, men tror neppe det hjelper. De vokser det nok av seg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sigga Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Viss det er slik det er, så sier det jo litt om Facebook:( det sier noe om ungdommen..ikke facebook.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sigga Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Tiss, bæsj og promp humor er greit, men rævpult humor er ikke greit..husker ikke om det stod noe om alder her, men jeg hadde ikke likt det. Jeg hadde nok gitt en kommentar, verbalt, om at dette er ufint og upassende. Ser at flere her nedover sier at de vokser det nok av seg, og at det er sånn ungdommen snakker for tiden; Vel...jeg synes vi må få bort slikt prat, og det får man ikke ved å ignorere det lenger, men ved å forklare hvorfor man ikke liker det. Ungdommen er ofte frekke uten å mene det frekt, men så lenge man som foreldre og voksen ikke reagerer på slikt så pusher vi grenser for hva som er akseptabelt og ok, og det synes jeg er skummelt. Etterhvert viser slike utsagn også holdninger, og det kan da ikke være noen vettige voksne som synes det er greit at språket utvikler seg i den retningen?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.