Gå til innhold

Norwegian vs KLM

Liliaceae

Anbefalte innlegg

Planlegger en liten reise og sjekker ut priser på Norwegian og KLM.

Det er faktisk ikke så stor prisforskjell og jeg vurderer derfor å velge KLM, fordi jeg tror at jeg er bedre dekket om noe uforutsett skulle skje. Tenker da på forsinkelser, overbookinger eller andre ting som kan oppstå..

Stemmer det, eller er de like gode/dårlige?

Vil gjerne høre om deres erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring er at de store etablerte selskapene, som er i allianse med andre selskaper, er mer profesjonelle og har flere muligheter å spille på ved uforutsette hendelser. Går ikke SAS, kan de sende passasjerer med Lufthansa f.eks. Norwegian har ikke avtale med noen andre selskaper. Går ikke de, får man enten vente til de faktisk går og har plass, eller - hvis man er heldig - får man pengene tilbake.

Norwegian er "bare" seg selv de. Fungerer helt strålende så lenge alt går etter planen, men går ting galt går de mer galt enn andre selskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at de store etablerte selskapene, som er i allianse med andre selskaper, er mer profesjonelle og har flere muligheter å spille på ved uforutsette hendelser. Går ikke SAS, kan de sende passasjerer med Lufthansa f.eks. Norwegian har ikke avtale med noen andre selskaper. Går ikke de, får man enten vente til de faktisk går og har plass, eller - hvis man er heldig - får man pengene tilbake.

Norwegian er "bare" seg selv de. Fungerer helt strålende så lenge alt går etter planen, men går ting galt går de mer galt enn andre selskaper.

Litt sånn jeg tenker også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser gjerne med Norwegian når jeg føler at jeg kan tåle litt forsinkelse etc, rene transportetapper o.l.

Dersom jeg skal rekke andre fly videre eller rekke noe annet hvor tiden er essensiell ville jeg vurdert selskaper som er medlem av en allianse, som for eksempel star-allianse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk ødelagt en koffert med KLM. Tok med opp i skranken og fikk noen til å se på en, fylte ut diverse skjemaer o-l og fikk beskjed om at vi kunne kjøpe en ny koffert så skulle vi få dekket utgiftene.

Hvilket vi gjorde. Kofferten var så ødelagt at den ikke kunne brukes. Heldigvis var innholdet like helt, det inneholdt bl.a min brudekjole!

Vel hjemme, sendte vi kravet inn og fikk til svar at vi måtte sende inn kvittering på den gamle kofferten da den ble kjøpt, og bekreftelse fra en "koffertrepareringsbutikk" om at kofferten ikke kunne repareres. Pengene til ny koffert fikk vi aldri. Og kommer aldri til å reise med KLM igjen. Vi har derimot reist med Lufthansa hvor all bagasjen ble forsinket med 3 døgn, og som plaster på såret fikk dekket frste dagers utgifter + fri overvekt på veien hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Kjenner ikke spesielt til KLM, men stoler generelt mer på de store selskapene enn på Norwegian. Særlig om noe ikke går helt etter planen er det større sjanse for at du får alternativ flyvning og servicen ombord er gjerne også hakket bedre.

Husk også at du på Norwegian må betale ekstra for setereservasjon og bagasje, dette er vanligvis inkludert på andre selskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sånn jeg tenker også..

Det er også min erfaring.

Det sagt, jeg vet ikke hvor du skal, men hvis det er direktefly med Norwegian, men flybytte med KLM, ville jeg nok valgt Norwegian.

Hvis begge flyr direkte, ville jeg valgt KLM.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også min erfaring.

Det sagt, jeg vet ikke hvor du skal, men hvis det er direktefly med Norwegian, men flybytte med KLM, ville jeg nok valgt Norwegian.

Hvis begge flyr direkte, ville jeg valgt KLM.

Med vennlig hilsen

Begge flyr direkte.

Tenker det blir KLM denne gangen, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...