Gå til innhold

Hva er egentlig steam? I dataspråkverden..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min bruker det og chatter og spiller der. Det er alt jeg "vet"...

Gjest mikkoko
Skrevet

Steam har jeg ikke hørt om, men å streame. Kan det være det?

Skrevet

Steam er enklest forklart, en liten applikasjon som brukes til å kjøpe og/eller spille diverse spill på nettet.

Skrevet

Steam er enklest forklart, en liten applikasjon som brukes til å kjøpe og/eller spille diverse spill på nettet.

Hvordan betales det?

Skrevet

Kan du fortelle mer? Er dette vanlig? Bruker du dette? Er det noen fordeler/ulemper?

Ino1365381263
Skrevet

Steam er en server hvor du kjøper spill, demoer, filmer etc.

Kontoen er gratis, men spillene som kjøpes betales med kredittkort.

• 5 uker senere...
Skrevet

Hvordan betales det?

Jeg bruker Steam. Steam er en slags "kanal" hvor du kan samle alle (de fleste spillene dine). Man oppretter en konto som er gratis. Hvis du har kjøpt spill så kan disse registreres mot Steam kontoen. Da kan man i teorien "kaste" spillet for senere kan du hente (laste ned) spillet igjen, f.eks. hvis PC'en krasjer. Da er det bare å installere Steam igjen og logge inn på kontoen.

Som andre sier så kan man også kjøpe spill direkte på Steam. Man betaler da med kort, VISA eller lignende. Fungerer helt fint og det er selvfølgelig sikkert å bruke. Når man kjøper spill via Steam så laster man spillene ned, og det er da best å ha en internett tilkobling som er litt kraftig iallefall 3-4Mbit. Det går også med lavere hastighet men det tar da også lengre tid å laste ned spillene. Mange spill er svært store, mens andre er litt mindre. Det kommer mye ann på hva slags spill du kjøper.

Mens man spiller via Steam så kan du også chatte med vennene dine som du har knyttet til deg på Steam. Her kan du møte personer fra hele verden på samme måte som f.eks. MSN. Du kan også ta skjermbilde som kan sees via Steam profilen din (en slags personlig nettside på Steam sitt område), og en del annet.

Det er selvfølgelig SVÆRT VIKTIG å ALDRI gi bort (låne bort) brukernavn og passord til Steam kontoen din. Da kan de som får opplysningene ta over kontoen din og stenge deg ute ved f.eks. å endre passordet.

Vet ikke om dette hjalp litt? :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...