Gå til innhold

Vil ikke på leke

Gjest mimmas

Anbefalte innlegg

Gjest mimmas

10-åringen min begynner å bli småvoksen. Han liker ikke å hverken huske eller skli lenger. Er heller ikke interessert i å dra på lekeland hvor de kan skli og hoppe i lenger. Før syns han det var veldig gøy. Det eneste han liker er sykling og svømming. Liker ingen ballspill. Han begynner også å bli litt lat fysisk og er ikke den nygerrige og oppvakten gutten som han var før.Er interessert i spill, musikk og den slags.Er dette normalt for alderen? Han er 11 år til høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AneM1365380603

Høres normalt ut. Sønnen min på 12 liker å gjøre ting sammen med oss eller andre. F eks fisking, uteleker, tur i stranda, kortspill, brettspill. Søsteren på 15 er enda mer passiv enn han. Hun må en nesten dra med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest masekråka

Jo, jeg vil si at det å leke begynner han å bli for stor til nå,

unger er så forskjellige. Noen leker med Barbie og biler til de omtrent begynner i barneskolen, mens andre får tenåringsinteresser allerede i 10 års alderen.

Men jeg ville oppmuntre han til å være fysisk aktiv. Dagens unger ser for mye på tv og det vises på vekta.

Det er ikke sikkert han er så veldig interessert i idrett. "alle" gutter skal jo like fotball, men sånn er det dessverre ikke. la han prøve litt forskjellig så han finner noe han liker, hva med kampsport?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest masekråka

Jo, jeg vil si at det å leke begynner han å bli for stor til nå,

unger er så forskjellige. Noen leker med Barbie og biler til de omtrent begynner i barneskolen, mens andre får tenåringsinteresser allerede i 10 års alderen.

Men jeg ville oppmuntre han til å være fysisk aktiv. Dagens unger ser for mye på tv og det vises på vekta.

Det er ikke sikkert han er så veldig interessert i idrett. "alle" gutter skal jo like fotball, men sånn er det dessverre ikke. la han prøve litt forskjellig så han finner noe han liker, hva med kampsport?

mente til de begynner på ungdomsskolen, ikke barneskolen da hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest masekråka

Jeg syns forøvrig det er supert at han er interessert i spill, musikk og denslags,

og at han liker svømming og sykling. Oppmuntre han til å fortsette med det. Viktig å ha interesser. Helt normalt at unger begynner å bli litt "latere" når de nærmer seg puberteten, men viktig å oppmuntre dem til å være fysisk aktiv som sagt, for veldig mange unge i dag bryr seg mer om tv enn å bevege seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres helt normalt ut. Sykling og svømming er utmerkede aktiviteter. Det finnes også mange andre tilbud som ikke har med ballspill å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...